2007-01-03, 13:23
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Vill inte verka som Svampfest men att glatt dyka upp och presentera sig för familjen kanske inte är så jävla smart. Det är faktiskt, tyvärr, inte allt för ovanligt med misshandlade döttrar och bortjagade pojkvänner när liknande grejer händer.

Mitt tips är nog snarare att diskutera med tjejen om detta verkligen är vad hon vill med sitt liv. Finns ju hjälp att få för kvinnor som blir bortgifta mot sin vilja.
Citera
2007-01-03, 13:40
Medlem
Bonzo666s avatar
Det kan ju vara så att hennes far vill att hon ska kunna behålla traditioner etc och leva ungefär (!) som hennes familj och släktingar gör. Vilket inte nödvändigtvis innebär så speciellt mycket.. ? Kanske är han inte speciellt imponerad eller ok med de svenska män/killar han har träffat, och vill se till själv att det "blir bra". OM det är på det viset så är du INTE uträknad. Är du en person som anses respektabel nog, eller respekterande inför deras traditioner/livsstil, och anses ha bra värderingar etc så behöver det inte betyda att du inte har en chans! Min erfarenhet från vänner i "liknande" situationer är inte alltid så drastiska som de låter. Att hedersmord och mycket kring ett liknande beteende finns är inget jag är omdeveten om. Men som sagt, hon är skild..

Att hon verkar ha ljugit rakt igenom inför dig är dessutom en ganska stark sak.. Kanske kommer detta att vara något du undrar över, och irriterar dig över senare?

Tycekr att du ska fundera över om du VERKLIGEN vill ha henne som nummer ett. Inte bara att du är kär utan verkligen fundera.
Om ja, så försök att komma överens om någon typ av möte med hennes far där du kan visa att du duger till deras dotter som man.
Citera
2007-01-03, 13:49
Medlem
erik_ande_85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
Så ta en changs, du har inget att förlora!

Det va väl en Muslim och ingen Kines det handla om va?
Citera
2007-01-03, 14:21
Medlem
Bubbss avatar
Stackars dig :/ ingen rolig sitts.

Fan om hon är 26 så borde hon väll för fan kunna bestämma över sitt liv själv, om hon åker ner dit och går med på att bli kontrollerad och såld, så inebär det ju att hon vill det för mig.

Om mina föräldrar skulle göra så så skulle jag inte ha något emot att aldrig mer ha kontakt med dom, varför ska hon vara dom tillags om dom gör så här?

Fattar inget om den kulturen, fan va sjukt..
Citera
2007-01-03, 15:05
Medlem
Tjohildas avatar
Kanske ett litet drastiskt förslag...men om ni skulle ta och gifta er utan föräldrarnas vetskap, och sen låta dem "fejsa facts"?? Pappan kanske ger upp då, och rentav blir glad för att slippa allt krångel med resa och utlägg för bröllop? Jag menar, om hon varit gift förut så är det ju inte fråga om att skydda nån "ren" jungfru i familjen. Prata igenom det med henne. Fråga om hon vågar, är det så att hon är rädd för familjen eller bara tycker att det är bekvämaste vägen att bli bortgift i Libanon?
Citera
2007-01-03, 15:25
Medlem
Sjukt obehagligt att bara giftas med nån och leva sitt liv med nån man inte blivit kär och förälskad i. Det är på tiden dessa sjuka förnedrande traditioner dör ut, hur många tusen år efter i utvecklingen är dom egentligen.

Vill man inte som förälder till sitt barn att det ska hitta en partner som gör henne lycklig? Vill man att sin dotter varje kväll lägger sig naken i en säng med en man som hon inte älskar och tvingas vara intim med? Jag ryser av bara tanken, och det gör ont i hela kroppen att föräldrarna är såna egoister. Det blir ju en form av våldtäckt tycker jag som varar år efter år tills allt ens värde är borta.
Citera
2007-01-03, 16:29
Medlem
clas_ohlssons avatar
Det är väl för fan bara för henne att säga nej? Det är väl inte så svårt? Hon är väl Svensk medborgare hoppas jag, så jag ser verkligen inte problemet. Om familjen skulle börja käfta är det väl bara av henne att gå till polisen (som det stått i tidigare inlägg)? Hon ligger ju under svensk lag och INTE koranen... Eller vad?

Hon säger: Jag vill inte göra så mot min familj
Nähä, hon har valet om hon bor i Sverige, att välja. Ingen kan tvinga henne och gör hon det bara MOT sin vilja är hon bara en idiot och inget annat.
Citera
2007-01-03, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Men vad är det du står och säger människa?!

Hennes farsa har åkt ner till öknen för att likt en bilsäljare hitta den bästa "köparen" åt sin dotter och du står här och säger att hennes föräldrar kanske är shyssta och förstående!?

Vad tror du oddsen är?

Det enda som kan komma av att han bekänner är att hon blir bortsåld direkt och han får släkten efter sig.

Arrrr blir så jävla förbannad på dessa stenåldersseder...

Vad är det för jävla sätt att sälja iväg döttrarna utomlands när man valt att bo i Sverige?!
Vafan gå till Polisen The Butcher senast jag kollade var tvångsäktenskap olagligt i Sverige.

Hur mycket jag än inte vill så måste jag hålla med. Medeltida seder och förhavanden hör inte hemma i vårt sekulariserade samhälle. Ingen mår bra av det (Förutom farsgubben då som säkert blir jävligt nöjd med "förhandlingen".)

Nej fy fan
Citera
2007-01-03, 18:22
Medlem
wolframs avatar
...

Starta en släktfed och gå loss på varandra med kebapknivar.
Åk till libanon och kidnappa henne till din bergsby.
Så länge kan du låsa in henne i garderoben.

För övrigt så skrattar jag åt dig och din situation.
Citera
2007-01-03, 19:05
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Det är väl för fan bara för henne att säga nej? Det är väl inte så svårt? Hon är väl Svensk medborgare hoppas jag, så jag ser verkligen inte problemet. Om familjen skulle börja käfta är det väl bara av henne att gå till polisen (som det stått i tidigare inlägg)? Hon ligger ju under svensk lag och INTE koranen... Eller vad?

Hon säger: Jag vill inte göra så mot min familj
Nähä, hon har valet om hon bor i Sverige, att välja. Ingen kan tvinga henne och gör hon det bara MOT sin vilja är hon bara en idiot och inget annat.
Om man är uppvuxen med detta så är det garanterat svårare än för dig eller mig att bara säga "Eh..? Tror inte det farsan, va?!"

Kanske innebär detta något ganska drastiskt i hennes liv (anses vara "död", hotas etc). Det största frågetecknet i detta är ju att hon är skild dock? Vad är historien?
Citera
2007-01-03, 19:27
Medlem
HaLoTiNas avatar
Usch!!
Jag lider med er bägge 2! Men var kommer Hon ifrån? Är Hon muslim också eller?
Citera
2007-01-03, 19:58
Medlem
Jazzils avatar
Ingen som funderat om att tjejen bara snackar skit?

1. Kan ju vara så att hon märker att det inte fungerar med en 21 årig kille, så istället för att berätta att hon dumpar honom så ljuger hon ihop det här.

2. Hon kanske bara leker med killen. Nu så har hon lekt färdigt och drar någon spökhistoria för killen så han inte vågar fortsätta umgås med henne.

Nu kan det självklart vara så att tjejen talar saning och är väl mest troligast också.
Men jag tycker mest synd om tjejen som inte har en pappa som älskar henne utan enbart bryr sig om sin egen egoistiska tankar om vad hans gubbkompisar tycker om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in