• 2
  • 3
2000-06-30, 23:06
Medlem
Propaganda!

Frågan kravstår tycker jag:

Ska gräs vara förbjudet enbart för att ytterst liten del av befolkningen som i vanliga fall bara springer runt och skjuter och dödar i måttlig mängd, blir ännu galnare och kanske ökar sitt dödande med några procent.

Vad händer med oss (majoriteten) som inte blir galna och mördar och lemlästar så fort vi röker på. Borde inte samma resonemang gälla allt annat i samhället då också typ att förbjuda bilar till svarta så dom inte kan göra driveby-shootings osv (lite smått ironisk).

Nej, sluta med hyckleriet och legalisera istället!
Citera
2000-06-30, 23:52
Medlem
Propaganda!

Ja, men då tycker du också att man skall legalisera amfetamin isåfall? Jag är öppen för tanken, och enligt din tänkesätt borde det gälla även för denna drog, eftersom de flesta som använder den inte missbrukar den, eller blir skadade av den. Så du tycker alltså att man skall legalisera speed också? Det är bra. Det kan jag gå med på.

Dock tror jag inte att en legalisering av heroinet är speciellt lämplig. Det är ju farligt.
Citera
2000-07-01, 01:31
Medlem
Propaganda!

Bullen:

Jag håller fullt med dig jag drar gränsen iof för min del vid brass, anledningen att jag förespråkas legaliseringen av brass är att just denna drog är nog den mest "missförstådda" och smutskastade drogen. Speciellt irriterande är det när en massa smurfar sitter och snackar om förbud när för det första: dom har sällan själva testat och har dom gjort det så kanske dom har testat en gång och tyckt att det inte passade dom eller något liknande.

Jag är för alla droger som BEVISLIGEN inte har några allvarligare skadeverkningar än typ alkohol och brass är ju ett jävligt bra exempel på en sån drog.

Jag skulle kunna skriva sida upp och ner om fakta gällande _överdrifterna_ om brass observera att jag är fullt medveten om att man fortfarande utsätter sig för en liten risk som med allt annat i livet.

För er som påstår er rabbla en massa fakta om cannabis besök:

http://www.csdp.org/factbook/marijuan.htm

DRUGS - Just say KNOW!

Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in