Propaganda!
Farbror Bengt
Gissar jag rätt när jag säger att du aldrig tänt en joppe/joint/rökt maja/hasch?
Det finns vädigt mycket som är farligt har i världen det har nog de flesta av oss förståt, men det jag värkligen blir iriterad på är den kontroll som staten utövar på den vanlige/el ovanlige människan.
Är det så fel om jag och några kamrater vill ta en joint någon gång i bland,måste vi ständigt oroa oss för polis och vad andra människor tycker(skvalrar),är det rättvist att man måste gömma sig. Staten säger att det är ok för mig (är 19+) att supa mig as rak(skit full) för att sen gå ner på stan och med ett rent ut sakt uselt omdömme hitta på något (har vid ett par tillfällen i skit fullt tillstånd råkat ut för polisen dock har aldrig något hänt).De flesta är medvetna om de sjuka prylar man ibland ställer till med på fyllan (ett knivmord ägde nyligen rum vid vårat vanligaste krog tillhåll,båda var alkohål påverkade) men detta uppmärksammas inte på samma sätt som tex "man död i överdos" eller "man tagen av tullen med droger". Har vi lärt oss att acceptera dessa dåd utförda under alkohol påverkan eller bara slutat bry oss ,hur många trafikolycker sker i onödan för att någon berusad (asfull) människa varit övertygad om sin egen skicklighet/odödlighet , och glöm inte att Staten på sitt sätt är inblandad (de skattar ju skiten). när senast dödade någon cannabis påverkad någon ? (jag är medveten om att den procentuella skilndaden är stor mellan "cannabis brukare" och alkoholbrukare,men en(1) borde ju denna "hiskligt farliga drog" dödat någon).
Nej fy fan säger jag bara,de må tvinga mig att betala skatt.men gränsen ska fan gå vid den personliga friheten.
en tanke till alla er som drabbas av noja när ni röker på,(drabbas aldrig själv)sluta bry er om vad andra ska tycka eller vad polisen gör, nojan tror jag kommer av den påtvingade mentaliteten som vi växer upp med.
att droger är farliga
Testa och tyck till.
inte snacka om saker ni hört eller blivit på lurade.
mvh
Zip
ps. blev överfallen av en igelkott häromdagarna men mer om det i mitt nästa inlägg.ds