2000-06-29, 02:46
Medlem
Propaganda!

Farbror Bengt:

Dina resonemang är lite lustiga när du säger till Jack the Ripper att hans rökande inte orsakar något "lidande" för han i grund och botten är en "lugn och normal" kille, men sen säger du att dom svarta i ghettot har weed som sin favoritdrog och att denna drog är ansvarig för olika slags hemska brott (drive-by shootings osv..)

Då är frågan till dig: borde inte samma resonemang gälla för båda grupperna? Dvs att dom "kriminella svarta" redan från början är kriminella och att inte alls brasset är orsaken till problemet.
Citera
2000-06-29, 12:11
Medlem
Propaganda!

Farbror Bengt:

Jag kan inte dementera dina påståenden om att hasch skulle vara våldsframkallande, men av mina c:a 40 cannabisbrukande kompisar har jag aldrig sett någon av dom bli ens i närheten av aggresiva under ruset. Däremot har jag även vänner som brukar och missbrukar både amfetamin, alkohol och diverse andra droger óch i dessa fall förhåller sig saken annorlunda. En av mina vänner har ett 10-tal ggr blivit dömd för misshandel, så gott som samtliga när han har varit alkoholpåverkad, men han har aldrig gjort en fluga förnär när han har varit cannabispåverkad.

peace-
Citera
2000-06-29, 17:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Propaganda!

Cannabis är inte våldsframkallande.
Personligen så har jag inte sett några som helst bevis för att dessa "lönnmördande dårar" begick dessa handlingar under påverkan av cannabis. De kan lika gärna ha använt cannabis för att fira sina segrar efter striderna etc - en tanke som jag finner mer troligen än det som basuneras ut på drugsmart. Forskare har sökt efter ett samband mellan cannabis och våld i över 30 år och misslyckats finna ett sådant. Istället har man funnit att cannabis minskar snarare än ökar aggression.
Citera
2000-06-29, 18:04
Medlem
Propaganda!

Nej nu måste jag ta bladet från munnen...

Det förhindrar inte det faktum att cannabis har en framskjuten position inom en våldsyrkande och vapenfixerade populärkultur. Vad kan det bero på tror ni??

Svenskars vanligaste argument angående cannabis är: hur ofta ser man haschpårökta typer som slåss på stan? Frågan är naturligtvis mycket korkad. Naturligtvis ser man inte detta ofta - eftersom hasch är så ovanligt i jämförelse med alkohol...

Om vi skulle besöka svarta ghetton i USA tror jag dock att argumenten skulle rasa som termometerkvicksilver i lappländsk vinernatt...
Vad ska vi tro? Att 99% av alla afroamerikaner som skjutit ihjäl några konkurrerande gängmedlem,mar med automatvapen har thc i blodet???

Varför - är då följdfrågan - har inte haschet en fredlig effekt på afroamerikaner i USA?

A - pga att afroamerikaner är genetiskt mordiska och hasch inte biter på dem

B - pga hasch inte alls har en lugnande och harmoniserande effekt på människor utan är en produkt av det samhälle den intas i? Att de flesta som röker hasch kanske inte alls tillhör den priviligerade medelklassen som läser psykedeliska böcker och djupmediterar - utan egentligen tillhör en underklass som är i majoritet bland användarnba och där hasch verkar destruktivt?

Ja, jag är då inte tokrasist, så jag gissar på B.
Citera
2000-06-29, 19:49
Medlem
Propaganda!

Eller så kanske hashet gör varken eller. Det är skitsnack att ghettoboysen i USA bara begår brott när dom är påverkade. De som lever ett sånt liv röker en hel del gräs, för att det är en del av deras verklighet. Dom har blivit uppfostrade i en kultur där man gör så och det är jävligt svårt att komma ur det. Jag slår vad om att de flesta börjar tidigt med att slåss och snatta etc. Sen kanske dom snor en bil och gör nåt inbrott, sen börjar dom röka brass. Sen blir det hårdare och hårdare. Men brasset är bara en del i det hela, inte orsaken till att dom är aggresiva och dödar folk. Jag tror också att dom för det mesta ligger och röker en joppe i en solbadande park någonstans, kanske akompanjerad av en öl eller nåt att äta. Inte särskillt aggresivt med andra ord
Citera
2000-06-29, 20:43
Medlem
Propaganda!

Bullen: Ja jag gissar då på A, ia alla fall.
Kalla mig tokrasist om du vill, men kan det inte vara så att hasch har olika inverkan på olika folkgrupper??
Indianerna blev ju lättare alkoholister än andra , sades det...
Dessutom rökte de tobak (fredpipor you know)

Nej , min uppfattning är att de flesta folkslag som inte naturligt haft marijuana som en naturlig växt i sitt klimat inte klarar av att röka den utan att bli beroende. Mexikanare klarar det bra. Men inte afroamerikaner, svenskar eller Europeer.
Citera
2000-06-29, 21:17
Medlem
Propaganda!

Undrar hur många mord som har begåtts av tobakspåverkade människor.
Citera
2000-06-29, 21:40
Medlem
Propaganda!

Farbror Bengt: Menar du att cannabis påverkar arvsmassan så att man efter flera generationers använande blir svårare beroende, eller hur menar du nu?? Du får gärna förklara dig.
Citera
2000-06-30, 01:47
Medlem
Propaganda!

Farbror Bengt

Gissar jag rätt när jag säger att du aldrig tänt en joppe/joint/rökt maja/hasch?

Det finns vädigt mycket som är farligt har i världen det har nog de flesta av oss förståt, men det jag värkligen blir iriterad på är den kontroll som staten utövar på den vanlige/el ovanlige människan.
Är det så fel om jag och några kamrater vill ta en joint någon gång i bland,måste vi ständigt oroa oss för polis och vad andra människor tycker(skvalrar),är det rättvist att man måste gömma sig. Staten säger att det är ok för mig (är 19+) att supa mig as rak(skit full) för att sen gå ner på stan och med ett rent ut sakt uselt omdömme hitta på något (har vid ett par tillfällen i skit fullt tillstånd råkat ut för polisen dock har aldrig något hänt).De flesta är medvetna om de sjuka prylar man ibland ställer till med på fyllan (ett knivmord ägde nyligen rum vid vårat vanligaste krog tillhåll,båda var alkohål påverkade) men detta uppmärksammas inte på samma sätt som tex "man död i överdos" eller "man tagen av tullen med droger". Har vi lärt oss att acceptera dessa dåd utförda under alkohol påverkan eller bara slutat bry oss ,hur många trafikolycker sker i onödan för att någon berusad (asfull) människa varit övertygad om sin egen skicklighet/odödlighet , och glöm inte att Staten på sitt sätt är inblandad (de skattar ju skiten). när senast dödade någon cannabis påverkad någon ? (jag är medveten om att den procentuella skilndaden är stor mellan "cannabis brukare" och alkoholbrukare,men en(1) borde ju denna "hiskligt farliga drog" dödat någon).
Nej fy fan säger jag bara,de må tvinga mig att betala skatt.men gränsen ska fan gå vid den personliga friheten.

en tanke till alla er som drabbas av noja när ni röker på,(drabbas aldrig själv)sluta bry er om vad andra ska tycka eller vad polisen gör, nojan tror jag kommer av den påtvingade mentaliteten som vi växer upp med.
att droger är farliga

Testa och tyck till.
inte snacka om saker ni hört eller blivit på lurade.

mvh
Zip

ps. blev överfallen av en igelkott häromdagarna men mer om det i mitt nästa inlägg.ds
Citera
2000-06-30, 01:54
Medlem
Propaganda!

Fyfan, vad mycket skitsnack på en gång, ni får ursäkta mig men att vissa folkslag skulle vara mer "tåliga" och inte bli negativt påverkade av droger och att andra folkslag blir helt galna och skjuter ihjäl folk.

Allting handlar egentligen bara om social och ekonomisk ställning, droger som allting annat i samhället är en klassfråga. Många politiker tycker säkert att det är jättebekvämt att säga att droger är orsak till allting ont i samhället och inte det faktum att vissa grupper lever i total misär och inte har några andra alternativ än just kriminell verksamhet.

Detta pga av en massa jävla (ursäkta språket) fördomar om att svarta eller vilken folkgrupp som helst är mer benägna till brott än andra. Det är bara att titta på våra förorter vi har här i Sverige tex: dom svenskar som växer upp där är visserligen i minoritet, men likt förbannat så blir SAMMA procentuella del av svenskarna lika kriminellt belastade som "invandrarna".

Ok, en massa politiskt bullshit kanske många av er tycker men det är egentligen det här drogdebatten handlar om. Undersökningar har visat att alkohol (som f.ö. är våran populäraste "drog") är i en helt annan utsträkning utbredd inom överklassen men tillskillnad från "underklassen" så har dom möjligheter till att äta ordentligt. sova och har i största allmänhet en dräglig tillvaro.

Slutligen, alla smarta människor borde väl fatta att brass (dock bara brass i mitt fall) går att BRUKA och som allt annat (mat, tv, sex, pengar osv) kan man ju missbruka det också.

PS har farbror bengt och övriga anti-drog-debatörer testat någon drog själva? DS
Citera
2000-06-30, 09:07
Medlem
Propaganda!

Att ghetto-kidsen skulle vara bara påverkade av gräs får mej att bubbla över av skratt... Heh... Kan ni stava till Crack?

Och sen att assasinerna skulle vara ett derivat av Haschish är en gammal men svårdödad myt... Jag kan kolla upp detta och återkomma med bevis om jag orkar.

Och så kan vi fundera på följande : Om en våldsam, psykotisk mördare skulle röka på, skulle han då bli snäll och from som ett lamm tror ni? =)

Garanterat inte.

Alla är vi olika helt enkelt.

/M -Gräsätaren som aldrig kan bli våldsam. Förutom mot sådana som plågar djur och människor och grönsaker! ;)
Citera
2000-06-30, 10:07
Medlem
Propaganda!

Farbror Bengt: jag som tyckte du verkade ha rätt vettiga åsikter innan. du menar alltså att afroamerikaner är mordiska, och att de inte tål thc? tyvärr är jag inte mycket för biologismen och dess förenklande förklaringar så där kan jag tyvärr inte hålla med dig.

Moomin666:

Cannabis HAR en väldigt viktig roll i den våldsförhärligande vapenfixerade svarta ghettokultur som kommit till oss blanda nnat via hiphopen. Gruppen Cypres Hill röker ju t ex som bekant på och skriver massa texter om att "get high" "hits from the bong" har konserter med gigantiska jointar hängande från taket etc - och det är inte crack vi talar om. Deras texter är förutom marijuanarökning också mycket om vapen och våld och kriminalitet - och det hår våldsförhärligandet i kombination av hyllningar till marijuanan borde väl vara ett tydligt bevis för att "sanningen" om att "man blir harmonisk och filosofisk av hasch" kanske är enb myt grundad på att en bekväm konstnärlig medelklass i Sverige under 70-talet tog sin in i drogdebatten???

PS. Det där du säjer om en psykopatisk mördare går inte ihop med ditt sista påstående om att "haschrökaren skadar ingen". Naturligtvis är hach en drog som är formbar - den kan göra en aggressiv människa orädd nog att mörda eller begå brott - eller en svensk medelklasskille att dra sig in i sin kokong och uppleva den könlösa tillfredställelsen i att lyssna på psykedelisk musik ensam.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in