Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2000-06-23, 03:22
  #1
Medlem
några tips på vad man kan äta när man är HÖG ?

själv tycker jag att chips smakar 100gg bätre
Citera
2000-06-23, 13:36
  #2
Medlem
mat!

Choklad, goddammit!


=)
Citera
2000-06-23, 14:08
  #3
Medlem
mat!

kakor, chokladkakor.
Citera
2000-06-23, 21:36
  #4
Medlem
mat!

tugga tuggumi så att saliv produktionen stimuleras

annars kan du ju dricka lite vatten !
Citera
2000-06-24, 16:34
  #5
Medlem
mat!

haha.
Du blir "törstig" för att röken är så stark att slemhinnan i halsen blir lite torrare än normalt. Det är svårt att göra ngt åt det, drick vatten så blir det lite bättre, tuggumi kanske också är bra. Försök att inte koncentrera röken så mycket nästa gång du röker så blir det nog bättre.

Mat-nojan suger! Allt är så jävla gott, man blir ju tjock som ett as :). Pepparkakor är underbara
Citera
2000-06-25, 18:45
  #6
Medlem
mat!

Vill man undvika att bli tjock så kan man för det första tänka på att inte vara hungrig när man skall röka samt att dricka mycket vatten och ha kanske fruktsallad eller ananas till hands.
Citera
2000-06-25, 23:18
  #7
Medlem
mat!

fruktsallad, skön grej. En sån ska jag laga till inatt :)
Citera
2000-06-26, 03:45
  #8
mat!

Bjud över några rökandes vänner, se till att ha kabel tv eller några schyssta filmer ( Das Boot blir bara bättre, bättre för varje gång - gärna directors cut.). Glass, Blandsaft ( Gärna röd.), apelsinjuice lindrar törsten. Att äta : LAKRITSBÅTAR....

Rök en fet så att du får upp aptiten, se till att gå till ett stort köpcentra nära dig, se till att ha pengar.
Det är kul att shoppa mat när man har rökt, om du inte är allt för nojig så kan du alltid passa på att småäta lite inne i butiken - vindruvor, lösgodis, gratis smakprover.
Citera
2000-06-27, 00:02
  #9
mat!

Jag köper alltid (nästan) en 50 cl Coca Cola och gärna en påse med sura cola nappar...smaskens... Tyävr så blir jag alltid mer törstig dock...
Citera
2000-06-28, 03:15
  #10
mat!

för att få saliv och undvika törsten lite grann så kan du tugga på tungan ett tag, det hjälper ibland.....men jag tycker att det är skönare att inte göra det. Jag brukar drömma om läsk, hälst Coca cola. Sen när jag får tag i det så......jag kan inte beskriva känslan.
Man kan äta vad som helst, nästan, när man är beng. Allt blir mycket godare..
men godis från Godismonstret.....aaaahh!!!!
där är jag stamkund!
Citera
2000-06-28, 16:26
  #11
mat!

ÄTA:

Choklad, Glassbåtar, Twister(glass), Ginseng (tar bort ev. nojor och gör en pigg)
Pepparkakor, nya Salt & Blandat (den smakar f-n så mycket bättre än det gamla skiten)

DRICKA:

Fruktshakes (det e kul å fixa i köket)
Apelsinjuice (Köp en mild & söt, typ FONTANA, is, drick stora klunkar)
Vatten
Absinth ( Kombinationen är helt klart OKEY!!!)


SE:

Animerad film a la Bill Plympton, halvtaskiga svenska thrillers,
70-tals sci-fi, Inside The Jamaican Music Scene (Lee Perry rattar & skruvar i Black Ark)
Citera
2000-06-28, 22:28
  #12
Medlem
mat!

har ni provat att äta äpple? :)

tillfredsställer törsten litegrand.. är mättande som fan på grund av att syran drar ihop magsäcken.. man blir inte ett berg av fläsk efter något år... och det smakar sketaskumt! :)



Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback