• 2
  • 3
2000-06-26, 14:57
Medlem
testa lagligt Cannabis Saliva Divinorum

E är helt klart värre än speed. Känns mjukare och behagligare då man använder det - visst - och verkar mycket kortare tid - men på något mysko sätt tycks E ger svåra depressioner och skador. Vet ej varför. Har flera polare som kan berätta om hur de när de slutat med E vart förstörda några år. Finns inget liknande om speed. Antagligen beror det på att E egentligen har en starkare påverkan på hjärnan än affe (trots att det är kortare rus)

Visst - jag kanske har hjärnskador? Jaha. Fast de märks inte. Jaha? Då kanske du har hjärnskador med, då? Eller? Fast de märks inte?

Citera
2000-06-26, 23:50
Medlem

Nä jag knarkar inte E och amfetamin så nä jag har inte hjärnskador pga droger. Det jag menade var att de ju inte kommer på en gång, utan det sker en gradvis förändring som kanske kan vara svår att lägga märke till innan det är försent.
Citera
2000-06-27, 05:12
äldre konto (old)
Ej medlem

Tycker att det är synd att folk fördömer en drog bara för att
dom inte lyckats använda den rätt, det är rätt svårt att inta
tillräckligt mycket Salvia inom tillräckligt kort tid (enklare med
extrakt dock) för att komma över tröskeln.. Snälla, läs på om
de preparat ni testar innan ni försöker leka med dom.
Det är inget substitut för cannabis utan en unik drog i sig,
snart kommer ni väl och säger att DMT är en smartdrugvariant
av hasch och att det inte alls funkar ;)
/panix0n
Citera
2000-06-27, 09:56
Medlem

Och varför antar du att dina "sanningar" om att man "Får hjärnskador" av att ta E och amfetamin är mer sanna än "sanningarna" om att cannabis leder till psykoser, dödar dina sperimier samt sänker din hjärnkapacitet. Tänkt på att det kanske är myter du sprider?

Själv har jag inte fått några hjärnskador eller någon jag känner fått några hjärnskador av att snorta ´pulver någon/några gång/gånger i månaden i flera år.

Att dom som snortar inte vet om att dom har hjärnskador var det löjligaste jag hört på länge! Själv studerar jag litteraturvetenskap på högskolenivå, och en av mina kompisar är gymnasielärarei Svenska. De flesta av mina polare har jobb. Jag kan intyga att jag inte fått några skador av speed. Synd att du inte verkar fastnat i den här åsikten, och att du tydligen tror att vi är skadade fast man inte vet om det själv....
Citera
2000-06-27, 17:00
Medlem

Kolla te.x

http://www.docguide.com/dgc.nsf/news/84463B79940540BD852568B0004FC2C5?Open&id=48DDE4A73 E09A969852568880078C249&count=10

http://www.yale.edu/opa/newsr/99-10-26-02.all.html

www.maps.org leder oberoende forskning inom te.x MDMA, de har säkert forskningsresultat om amfetamin också.

Nä, man kan kanske inte får några märkbara skador om man inte tar det så ofta, men Amfetamin ska vara rätt beroendeframkallade så jag tycker inte det är värt risken... Och vem vet, om 5 år så kanske du märker av skiten...

De flesta myter om cannabis är numera rätt kända, har inte sett någon forskning som säger att det ger hjärnskador.

Citera
2000-06-29, 12:39
Medlem

Vad amfetamin gör och inte gör med hjärnan vågar jag inte uttala mig om. E däremot har jag ganska så hyfsade fakta om. E påverkar serotoninet i hjärnan, dvs. det ämne som styr humöret. Jag har under dom senaste fem åren av min levnadstid omgett mig med människor som brukar (och misbrukar) allt från alkohol till heroin. Jag har själv testat både E, syra och amfetamin ett par gånger och har själv inga dåliga erfarenheter av detta. Det förhåller sig dock annorlunda med en av mina kompisar...

Han missbrukade E under 3 års tid och började få ganska kraftiga humörsvängningar, så pass kraftiga att han en dag hotade sina föräldrar och småsyskon till livet med en brandyxa samt tog livet av sina husdjur, två hundar och en katt. Han hade innan han började missbruka E inga som helst aggresiva belägg, han var världens mest harmoniska och lugna person. Han tvångsvårdas numera på sluten psykiatrisk anstalt. Tänk er för...

peace-
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in