2000-06-24, 15:22
Medlem
testa lagligt Cannabis Saliva Divinorum

Hofmann (Lär dig stava hans namn rätt) tog LSD totalt ungefär dussinet gånger, och utöver det psilocybin m.m. x antal gånger. Räcker för att vara psykonaut i min bok, faktiskt.

"If psychedelics open the doors of perception, why keep opening them over and over again?" - William S. Burroughs.
Citera
2000-06-24, 18:30
Medlem

Nej, nej nej.

Var har du fått dessa vansinnigheter ifrån?
Hoffman (Hofmann?) var en enkel kemist som av misstag upptäckte LSD. Han var ingen "psykonaut".

Var du har fått de här tokiga ideerna om Hofmanns svanpätande vet jag inte.
Citera
2000-06-24, 21:15
Medlem

Vad menar du? Var han inte med i Psykonauternas Riksförbund? Introducerade och trippade han inte med Ernst Junger, författaren till den klassiska boken "Psykonauterna" ?

Var det inte Albert Hofmann som isolerade psilocybin och psilocin som aktiva substaner i Psilocybe-svamp, dessutom med den klassiska "bioassay"-metoden, som innefattar att man tar den aktiva substansen själv för att fastställa psykoaktiviteten?

Jag antar att det Indocybin, varumärket Sandoz använde för sina psilocybintabletter, som såldes bara var en enda stor illusion?

Läs lite elementär droghistoria, din obildade sälle. Hofmanns egna "LSD - my problem child" nämner hans experiment med psykedeliska svampar i kapitel 6. http://www.flashback.se/archive/my_problem_child/chapter6.html

Du har kvalificerat dig till fjortispundarnas hall of fame. Tönt!
Citera
2000-06-25, 09:56
Medlem

"Fjortispundarna hall of fame"..."tönt"....

Ja, "I see doses", man kan ju _verkligen_ börja fundera på nivån här inne.
Vad det alternativa undergroundpopulärforumet flashback skriver vet jag inte. Jag tycker de verkar vara ganska så oseriösa.

Hofmann var då inte någon som jag skulle kalla "psukonaut". (en flummig oseriö drogförespråkare, typ Tim Leasry) Han var en vetenskapsman som av misstag upptäkte LSD. Sedan må du kalla mig "tönt" hur många gånger du vill, jag anser dig bara omogen.
Citera
2000-06-25, 12:24
Medlem

Varken Timothy Leary eller Terance Mckena var oseriösa.. Tar man friviligt svamp och LSD då och då så är man väl en psykonaut, man vill utforska medvetandet. Fast jag tror knappast tror att Hofmann officiellt ville kalla sig för en "psykonaut", det hade lätt kunna missförstås.

Bubblo du är inte ett dug mognare än oss. Det var _du_ som började dilla om "loosers"(losers antar jag du menade) och fjortisar och sen har mage att säga att JAG kör med personagrepp och är oseriös. "Den som ger sig in i leken får leken tåla", du gnäller som en liten barnrumpa när man ger igen med samma ton.

Salvia är f.ö en väldigt kraftfull psykedelia, ger dimensionsförändringar som inte ens LSD kan fixa. Fjortisar lär inte fatta hur man röker Salvia så det är väl därför det fortfarande är lagligt....

Citera
2000-06-25, 13:13
Medlem

Vad fan är "psukonaut" för något? Gått ut lågstadiet än?

Ta nu och traska iväg och låna Ernst Jungers "Psykonauterna". Den finns på dom flesta större bibliotek.

Vad Flashback skriver förresten?? Länken jag gav dig var en transkription av Albert Hofmann's egen bok, "LSD - my problem child". Inte något som är författat av Flashback.

Du vet, böcker, det är såna där saker med blad och pärm och som dom i skolan vill att man ska lära sig läsa. Speciellt om man är så okunnig, och samtidigt styv i korken, så kan det vara bra att ha att ha lite att luta sig tillbaka på.
Citera
2000-06-25, 16:29
Medlem

Som sagt...

Först personangrepp med "tönt" "Pundare" och "fjortispundare"

Sedan kommer acidosis och Brap med stavnings-flame. (tristess!!)

Kan nivån bli så mycket lägre än så???
Det var för öbrigt du, Brap - som av någon konstig anledning valde att kalla mig "pundare" för några inlägg sedan.

Nu undrar jag stillsamt, och sorgset - varför?
Varför ställde du den frågan till mig?
För att jag i ett tidigare inlägg skrivit att amfetamin inte är speciellt farligt? Gör det mig till pundare? Är det harmen efter att i en annan diskussion blivit fullkomligt motsagt av X antal personer angående denna fråga, och därför låter din harm gå ut över mig??
Citera
2000-06-25, 19:36
Medlem

Jag tyckte att om du tycker att andra ("lillskit" som jag f.ö tycker e en rätt schysst snubbe..) ska tåla att bli kallade förlorare så borde väl du som försvarar skitdrogen(hjärnskador, de e toppen va?) amfetamin klara av att bli kallad pundare..?
Citera
2000-06-25, 21:05
Medlem

Funkar den här drogen?????

Bara så man vet om man ska prova...

En kompis till mig sa att det var som Belladonna, är det samma rus så struntar jag nog i det.
Citera
2000-06-25, 23:12
Medlem

Så du menar att amfetamin ger folk hjärnskador trots att jag känner så många ravers som använder tex cannabis och E och kan tänka sig ta en syra ibland, samt kan tänka sig en lina speed dessutom - att dessa personer som jag känner, samt jag - skulle ha hjärnskador?
Är det detta du vill ha sagt - att jag har hjärnskador?
Att folk jag träffat under mina tio år i "Branschen" egentligen har hjärnskador trots att de är normala och trevliga?
Eller vad menar du?
Citera
2000-06-26, 04:06

Skit i Salvia det verkar vara dynga....

När det finns Cannabis...

Sen om du ska på fest eller disco har du ju alltid
Amfetamin ( så jävla svettigt bara.), koks ( Dyrt.) eller E (Har inte provat än, men polarna säger att de ska va skitkul och att man kan kombinera det med alkohol och gräs inte samma kombinationssvårigheter som med tråktjack.).

Sen om du vill ta det väldigt lugnt kan du alltid köra i dig lite Metadon, ( Heroin ersättning/ syntetiskt.) se till att droppa en 1g Alvedon efter en timme bara så att det blir lite extra skjuss i grejerna. Går inte att sova något bra bara.
Du kan inte dricka och blanda inte med nedanstående benzodiazepiner.

Annars om du känner för att sänka dig lite har du ju alltid det staten distrubierar : Flunitrazepam ( =Rohypnol.), Nitrazepam, Valium, Sobril o.s.v. se till att blanda med lite alkohol, inte för mycket bara.
Sen blir du lugn - funkar bara 2 - 3 dagar på rad sen behöver man så många tabletter.

Men Cannabis är ändå det bästa som finns här på jorden, och du mår inte taskigt som av det andra...
Citera
2000-06-26, 13:34
Medlem

Bubblo, det är ju ofta så att man själv kanske inte upptäcker att man har fått några hjärnskador. Det är ju inte så att man plötsligt en dag vaknar upp och tänker "jävlar jag har visst fått hjärnskador!".

Man kan vara trevlig också trots att man har hjärnskador. Det är väl självklart att Amfetamin sliter mycket på hjärnan / kroppen. Det gör ju E också, fast inte i lika stor usträckning (varar ju inte så länge som Amfetamin) + att om man använder det kanske nån gång i veckan så kan man få depessioner som inte är att leka med och som man kanske aldrig blir kvitt. E och Amfetamin ska man nog ta det jävligt lugnt med...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in