2007-01-08, 11:55
Medlem
Såg serien igår och den ger många tankeställare.

Dels om hur lyckligt lottad man är själv. Sedan att man får se inblickar i en värld som man vet väldigt lite om. Dom är befriande uppriktiga och ärliga människor dessutom. Mycket värme och humor.

Har ni sett dokumentären om fotbollslaget Grunden BOIS? Idrott när den är som allra bäst. Underbart program!
Citera
2007-01-08, 12:39
Medlem
Kuggarns avatar
Fan! Det är lite idylliskt nästan. Tänk hur det vore att bo på gruppboende... Ett gäng polare och alltid någon som fixar maten och städar osv... Har man tur hittar man en brud i samma boende som man kan sätta på och sen dumpa när man vill. Man behöver inte bry sig om sitt utseende eller nåt. Bara man är en glad skit får man vänner och knulla... Staten betalar.

Kan nån rekommendera en rimlig hjärnskada man kan självförvålla? Nåt som ändå ser till att man kan ha kul men samtidigt chilla?

Citera
2007-01-08, 13:49
Bannlyst
Larvigt att göra TV om utvecklingsstörda. Dom är ju inte så speciella, jag menar dom är ju människor som alla andra. Blir så irritead på folk som behandlar utvecklingsstörda som barn. Dom borde behandlas som alla andra. Med respekt.
Citera
2007-01-08, 20:50
Medlem
Underbart program!
Citera
2007-01-08, 21:14
Bannlyst
Ja det var ett helt okej program, sköna typer som verkar mest på gott humör och gör det som dom tycker är kul.

Tyckte det var rätt kul när Micke kysste en tjej och Mats sade jävla bock till honom och sen gick Mats in på sitt rum och surade

Dandbandskvällen var också kul.
Klart man ska se de resterande programmen

Jag tyckte Tobbe var skönast, drack mest kaffe och sedan var han grym som den beige mannen på teatern Som sagt lät udda att dom hade gjort en pjäs om Bingolotto

Jag har faktiskt varit Köping. När jag var liten bodde min farbror i Köping och vi i familjen var och hälsade på honom.
Citera
2007-01-08, 21:29
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Varför är det fel med lyteskomik? Det är väl roligt om de svagsinta kan bidra till lite skratt och trevnad ute i hemmen, deras liv är ju ganska meningslösa i vanliga fall. För en gångs skull får några dårar som annars bara kostar pengar bidra till något positivt. Det är väl bra?

// Roger P.

Varför är deras liv meningslösa?
Varför är de dårar
Citera
2007-01-08, 22:04
Medlem
Micke är överlägset bäst.

Hånglet i korridoren + "Pappa!" + "Kärlek!" + "Mghmlhmm" = Vinnare.
Citera
2007-01-08, 22:16
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold dead nezh
Micke är överlägset bäst.

Hånglet i korridoren + "Pappa!" + "Kärlek!" + "Mghmlhmm" = Vinnare.
Glöm inte pattarna!
Citera
2007-01-09, 11:35
Medlem
GodBolts avatar
Jag skrattar ju åt dom, inte med dom.
Men samtidigt är jag lite avundsjuk, de verkar leva ett bra och bekymmerslöst liv.

Jag vet inte hur bra koll dom har på omgivningens bild av sig själva, inser dom att folk skrattar åt dom så ifrågasätter jag produktionen.
Verkar ju dessutom skilja ljusår mellan dem, Filips syrra verkar ju vara med i matchen, medans killen med downs lever i sin egna värld.

En annan sorglig sak ja inser är att de har flickvänner och får ligga, medans man själv lever i ofrivllig celibat.
Citera
2007-01-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Larvigt att göra TV om utvecklingsstörda. Dom är ju inte så speciella, jag menar dom är ju människor som alla andra. Blir så irritead på folk som behandlar utvecklingsstörda som barn. Dom borde behandlas som alla andra. Med respekt.
Avundsjuk för att dina 3år i media på gymnasiet inte gjorde dig till en TV-sjärna? :-)

Fö. ett mycket trevligt och roligt program.
Citera
2007-01-09, 19:04
Medlem
jokers avatar
Kan man tänka sig att Brinken bokar in hela gänget och kör en barturne med hjältarna från Köping som gästbartendrar i en småstad nära dig?

Finns dock en viss risk att publiken tror att Brinken är en i gänget.
Citera
2007-01-10, 02:14
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Varför är det fel med lyteskomik? Det är väl roligt om de svagsinta kan bidra till lite skratt och trevnad ute i hemmen, deras liv är ju ganska meningslösa i vanliga fall. För en gångs skull får några dårar som annars bara kostar pengar bidra till något positivt. Det är väl bra?

// Roger P.

Exakt vad jag tycker.

Sedan får diverse olika jäkla "jämnställdspåhopp", stå för sig själv.

Som jag nedan utvecklar, så tycker jag att det är bra att Sverige får se lite av den svenska vården.

Allt är positivt.

ps, kanske var lite väl med just "dårar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in