Citat:
Ursprungligen postat av
pn222jw
Ofattbar dynasti egentligen... vad jag frsttt "dealade" dom friskt med bde London och Berlin under andra vrldskriget.
Har ocks hrt att dom fick kpa resterna av Kreuger & Toll imperiet billigt i brjan p 1930-talet. Dom r vl ngot s ovanligt som en svensk bankir-slkt...som var med redan frn brjan nr Sverige blev rikare i slutet p 1800-talet. Dom r nog bra som vldigt strategiska investerare - inte spekulativa riskkapitalister. 
Vet du vad jag tror d?
Att allt ev. kritiskt, som skrivs eller sgs om den dynastin tenderar att p olika vis tystas ned och frsvinna i mediebruset. ven
om det skulle skrivas eller sgas ngot kritiskt, vilket de facto sker hr och var/dr, s spelar det ingen som helst roll, d.v.s. ingen negativ roll, med negativa konsekvenser fr dynastin.
Jag tror ven att den dynastin, med sin makt och allt, har betalda, ja avlnade, nttroll.
Citat:
Har ocks hrt att dom fick kpa resterna av Kreuger & Toll imperiet billigt i brjan p 1930-talet.
Var har du hrt det och hur mycket kostade det imperiet?
Citat:
Dom r vl ngot s ovanligt som en svensk bankir-slkt...som var med redan frn brjan nr Sverige blev rikare i slutet p 1800-talet.
P vilket stt r det ovanligt och vad jmfr du med?
Citat:
Dom r nog bra som vldigt strategiska investerare - inte spekulativa riskkapitalister.
Jaha men nr gick de frn det ena till det andra d?