• 2
  • 3
2008-03-14, 16:07
Medlem
Kingen_kings avatar
Någon berättade i tv, jag tror detvar Lasse Holm, att när hon var med på diggilo-turnén så fick hon gå ut och sjunga en låt accapella varje kväll. Varje gång stod alla artister och tittade och lyssnade och var lika hänförda varje gång.

Så visst kan tjejen sjunga! Och dessutom har hon utstrålning.
Citera
2008-03-14, 16:08
Medlem
jetsetwillys avatar
Synd bara att hennes röst inte har mognat sedan hon fyllde 14. Dessutom är det nog inte en fördel att vara typ 145 cm lång när hon blir äldre.
Citera
2008-03-14, 16:11
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetsetwilly
Synd bara att hennes röst inte har mognat sedan hon fyllde 14. Dessutom är det nog inte en fördel att vara typ 145 cm lång när hon blir äldre.
Nej, för då blir det jobbigt om hon hamnar längst bak på en konsert, svår att se nåt då.
Citera
2008-03-14, 17:21
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator
Jag menar inte hur bra musik hon gör. För den är verkligen skit i min mening. Det jag med den här tråden vill komma fram till är: Har hon verkligen sångröst?

Jag har känslan av att de valde henne som sångare bara för att hon är så sjukt bra på engelska. Okej, hon har antagligen lärt sig ganska mycket på privatlektioner betalade av sponsorer osv. Men hon har ändå en jävla språktalang. Jag känner mig mångfaldigt underlägsen när jag hör hennes engelska. Man hör en del uppenbara fel, men inte fan skulle vem som helst klara av det, allra minst en liten unge. Men enligt mig är det antagligen den enda verkliga talang detta flickebarn har. Känns som att en dator ligger bakom rösten man ständigt hör i radion.

Och angående hennes liveuppträdanden känner jag så här: "Hey, inte ens Britney sjunger.."

I min mening kom hon dit hon är just för att hon är ung (litet stjärnskott som alla måste lyssna på) och råkar vara duktig på engelska.

Eller så har hon verkligen en riktig talang, men det tvivlar jag på.

Vad tror ni? Om ni hittar något som stärker/motbevisa det jag skriver får ni gärna posta länkar.

Definera? Vad är bra?

Hon är ju inte världsbra? kanske inom sverige? Eller lite utanför?

Anledningen till att hon kommit upp till den nivå hon ligger på nu är att hon har en "okej" röst, märk väl ... hennes röst är inte bra, men den är inte dålig heller kanske okej, eller lite bättre än okej!

Detta räcker ju inte som sagt, men anledningen till att hon har kommit såhär långt är ju absolut och självklart pågrund av hennes låtar, dom är "catchy" bra och poppiga, till skillnad från vissa andras låter i jämförelsevis melodifestivalen ...!
Citera
2008-03-14, 18:08
Medlem
Läthers avatar
Har väl kanske hört henne på radion någon gång. Sjunga kan hon väl, men musiken är ju ingen höjdare i mina öron precis.
Citera
2008-03-14, 21:01
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag gillar inte ens sån musik, men visst är det en slipad tjej som kan det hon gör.
Vet inte riktigt vilken hennes största målgrupp är men jag har fått för mig att det främst är tjejer som är under 15 som är de största fansen om man säger så.

Tycker de är lite häftigt att hon är en av få svenska artister som vuxit sig stora utan kommersiella tv-program som Idol och andra i samma stil.
Fast hon ser ut att vara tolv år gammal...
Citera
2008-03-14, 21:15
Medlem
Poe09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag gillar inte ens sån musik, men visst är det en slipad tjej som kan det hon gör.
Vet inte riktigt vilken hennes största målgrupp är men jag har fått för mig att det främst är tjejer som är under 15 som är de största fansen om man säger så.
Det stämmer säkert, även om många unga tjejer verkar föredra att ha killar som Idol-Ola som idoler och röstar ut tjejerna ur den tävlingen. Tror Amy har fans i många olika åldrar.
Citera
2008-03-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Fast hon ser ut att vara tolv år gammal...
Tja, han blev ju känd när hon var tretton.
Citera
2008-03-14, 21:51
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJay
I frågan om någon kommer minnas henne om 5 år... ...ja, där håller jag käft än så länge...

Gick ju bra för robyn iaf ... började (?) med lilla sportspegeln, och nu är hon ju inte direkt bortglömd =)
Citera
2008-03-15, 02:22
Medlem
Måste medge att jag ogillar hennes val av namn - låter som en sunkig, crackrökande porraktris.

F.ö vågar jag inte uttala mig om hennes musik.
Citera
2008-03-17, 12:21
Medlem
Poe09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Måste medge att jag ogillar hennes val av namn - låter som en sunkig, crackrökande porraktris.
Hennes artistnamn är faktiskt nästan hennes riktiga namn. Hon heter egentligen Amy Deasismont. Men detta efternamn skulle knappast någon klara av att uttala eller stava så jag förstår att hon ändrade det till Diamond i artistsammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av Monco
F.ö vågar jag inte uttala mig om hennes musik.
Varför inte lyssna på några låtar, så kanske du kan det sen? Här har jag lagt upp hennes fem bästa låtar: http://hebefili.wordpress.com/2008/0...5-amy-diamond/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in