Citat:
Ursprungligen postat av Rullator
Jag menar inte hur bra musik hon gör. För den är verkligen skit i min mening. Det jag med den här tråden vill komma fram till är:
Har hon verkligen sångröst?
Jag har känslan av att de
valde henne som sångare bara för att hon är så sjukt bra på engelska. Okej, hon har antagligen lärt sig ganska mycket på privatlektioner betalade av sponsorer osv. Men hon har ändå en jävla språktalang. Jag känner mig mångfaldigt underlägsen när jag hör hennes engelska. Man hör en del uppenbara fel, men inte fan skulle vem som helst klara av det, allra minst en liten unge.

Men enligt mig är det antagligen den enda verkliga talang detta flickebarn har. Känns som att en dator ligger bakom rösten man ständigt hör i radion.
Och angående hennes liveuppträdanden känner jag så här: "
Hey, inte ens Britney sjunger.."
I min mening kom hon dit hon är just för att hon är ung (litet stjärnskott som alla måste lyssna på) och råkar vara duktig på engelska.
Eller så har hon verkligen en riktig talang, men det tvivlar jag på.
Vad tror ni? Om ni hittar något som stärker/motbevisa det jag skriver får ni gärna posta länkar.
Definera? Vad är bra?
Hon är ju inte världsbra? kanske inom sverige? Eller lite utanför?
Anledningen till att hon kommit upp till den nivå hon ligger på nu är att hon har en "okej" röst, märk väl ... hennes röst är inte bra, men den är inte dålig heller kanske okej, eller lite bättre än okej!
Detta räcker ju inte som sagt, men anledningen till att hon har kommit såhär långt är ju absolut och självklart pågrund av hennes låtar, dom är "catchy" bra och poppiga, till skillnad från vissa andras låter i jämförelsevis melodifestivalen ...!