Hon har onekligen talang och blev också imponerad av hennes uttal första gången jag hörde en låt.
Såg nån cover hon gjorde på en Shakira låt som gick på ettan eller nåt för ett tag sen och den var fan bättre än original så visst kan hon sjunga flickebarnet.
Det var Amys första genombrott, i Småstjärnorna för 3-4 år sedan med Shakiras "Underneath your clothes". Det var innan hon bytte till artistnamnet Diamond och slutade med sin konståkning (där hon tävlade). Här är den och det var detta framträdande där jag upptäckte Amy, några år före "What´s in it for me" kom 2005.
edit: Det hette visst Super Troopers och inte Småstjärnorna.
Intervju i finalen finns här. Apropå hennes efternamn och underbara franska sång, vet någon om flickebarnet har rötter i Frankrike?
Hur så? Hennes stämma är det inget fel på, hon kan sjunga bättre än de flesta popartisterna typ britney spears och shakira.. Om nånting borde pop musiken kapas och bli ersatt med rock eller metal =)
Hur så? Hennes stämma är det inget fel på, hon kan sjunga bättre än de flesta popartisterna typ britney spears och shakira.. Om nånting borde pop musiken kapas och bli ersatt med rock eller metal =)
I helvete att Amy Diamond sjunger bättre än Shakira !
Det är fan inte ens en smaksak, Shakira sjunger bättre lika uppenbart som att Magnus Samuelsson tar Bert Karlsson i bänkpress...
Tycker absolut att hon är en mycket bra sångerska. Hon har utvecklats mycket sen debuten. I morgon är hon med i Melodifestivalfinalen. Jag tänker definitivt rösta på henne.
Personligen tycker jag inte om hennes musik, men jag kan förstå att andra gör det. Hon har dock en skaplig röst, och om hon sköter sina kort rätt har hon nog en rätt bra framtid.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!