• 1
  • 2
2007-01-02, 17:17
Medlem
Verkar ju riktigt mysigt att bo i någon tvärgränd tycker jag..

synd bara att parkeringsplatser inte existerar, annars skulle jag lätt varit på!

Nån som bor där? För- och nackdelar?
Citera
2007-01-02, 17:18
Medlem
Luxuss avatar
Fördelar: det är mysigt på sommaren och brudar blir impade.
Nackdelar: Det är halt å sunkigt på vintern, luktar piss på sommaren (fast mycket bättre sen vattenpestivalen försvann). Parkeringsplatser i princip obefintliga och har man hund är det allt annat än optimalt.
Citera
2007-01-02, 19:08
Medlem
Känns ju inte heller som om lediga bostäder där växer på träd precis...
Citera
2007-01-02, 19:58
Medlem
zan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Verkar ju riktigt mysigt att bo i någon tvärgränd tycker jag..

synd bara att parkeringsplatser inte existerar, annars skulle jag lätt varit på!

Nån som bor där? För- och nackdelar?

testa norra delarna av södermalm istället, mycket finare, mysigare, bättre kommunikationer och lättare att få tag på en där.
Citera
2007-01-02, 20:07
Medlem
Agent|Os avatar
Jag bor i gamla stan och kommer nog göra så hela livet. Tycker knappt det finns några nackdelar, en är väl att det inte finns en okej livsmedelsaffär, jag handlar all min mat på NK eller på sjuelvan om jag är seg. En annan är parkering som redan nämnts, men bor man i gamla stan behöver man bil väldigt sällan, iallafall jag.
Citera
2007-01-02, 20:24
Medlem
flyttade

Det kom inget ljus in i lgh, blev deppig o flyttade ifrån Sthlm
Citera
2007-01-03, 14:18
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagärsmart
Det kom inget ljus in i lgh, blev deppig o flyttade ifrån Sthlm

Tråkigt. Det är dock en fördom att alla lägenheter mer eller mindre är mörka i gamla stan. Jag bor iofs högt upp, men har fönster i två väderstreck och har det mycket ljust.
Citera
2008-01-26, 19:59
Medlem
Gamla stan är enligt mig det bästa området att bo i i Sthlm. Främst av tre anledningar:

1. Läget - perfekt och sjukt centralt, röda/gröna linjerna runt hörnet + gångavstånd till både medborgarplatsen o stureplan
2. Tystnaden - skönt att bo i stan men ändå ha det tyst och lugnt, inga biljävlar eller annat irriterande (fast är lite störande med kyrkklockan som ringer varje kvart..)
3. Mysigt - älskar smala gränder, gamla hus, kullersten och medeltidskänslan

Sen finns det givetvis nackdelar..

1. Ingen bra/prisvärd matbutik
2. Alla jävla turister som man har lust att slå sönder för att de går 10 pers i bredd och är lååångsamma, ivägen överallt
3. Jobbigt att golvet lutar i lägenheten och att inte en enda vinkel är rät..
Senast redigerad av zuluh 2008-01-26 kl. 20:01.
Citera
2008-01-26, 20:06
Medlem
Tjohildas avatar
Känner/kände två pers som bor i Gamla stan. Fint att vara där på fest, men jag vill inte bo där. Det spökar ju!
Citera
2008-01-26, 20:35
Medlem
fittlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Känner/kände två pers som bor i Gamla stan. Fint att vara där på fest, men jag vill inte bo där. Det spökar ju!
Men jävlar vad töntigt att du tror på spöken, det var det dummaste jag hört. Tror du på tomten också?
Citera
2008-01-26, 21:40
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Men jävlar vad töntigt att du tror på spöken, det var det dummaste jag hört. Tror du på tomten också?
Vilket sofistikerat svar! Jag som trodde jullovet var slut!
Citera
2008-10-29, 21:43
Medlem
biljons avatar
Lyfter denna tråd då jag har lagt bud på en lägenhet i gamla stan.
Vill höra fler för och nackdelar.
Vilken tid brukar pubarna stänga på sommaren? Är det mycket stim från fyllon på nätterna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in