• 1
  • 2
2007-01-02, 16:43
Medlem
Benyamins avatar
Ja hur blir man lättast av med underhudsfett, jag har inte mycket fett men vill ju inte ha något alls så musklerna syns bättre.

Jag har hört talas om att "deffa" alltså få i sig mindre kalorier än vad man gör av sig med. Är det en bra metod?

Sedan har jag hört att man kan göra om fettet till muskler, fungerar verkligen detta?

Jag tränar rätt så intensivt också, så jag vill inte lägga ner på styrketräningen för att bli av med fettet.

Finns det nån bättre metod? Skriv!
Citera
2007-01-02, 16:44
Medlem
Remslems avatar
Gör av med mer kalorier än vad du får i dig?
Citera
2007-01-02, 16:45
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamin
Ja hur blir man lättast av med underhudsfett, jag har inte mycket fett men vill ju inte ha något alls så musklerna syns bättre.

Jag har hört talas om att "deffa" alltså få i sig mindre kalorier än vad man gör av sig med. Är det en bra metod?

Sedan har jag hört att man kan göra om fettet till muskler, fungerar verkligen detta?

Jag tränar rätt så intensivt också, så jag vill inte lägga ner på styrketräningen för att bli av med fettet.

Ät mindre och träna hårdare så kommer du få grymma resultat.
Citera
2007-01-02, 16:50
Medlem
Benyamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Ät mindre och träna hårdare så kommer du få grymma resultat.

Menar du då gymma hårdare, eller jogga mer?
Citera
2007-01-02, 17:35
Medlem
Både och, helt klart
Citera
2007-01-02, 20:23
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudis
Både och, helt klart
Helt rätt där. Däremot får det inte leda till överträning. Eftersom du inte verkar ha kondition som något större mål skulle jag säga att styrketräning är det primära.
Sen är det klart att du ska jogga så mycket du känner att kroppen klarar. Men för mycket är negativt för muskeluppbyggnaden så överdriv inte konditionsträningen.
Citera
2007-01-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
Helt rätt där. Däremot får det inte leda till överträning. Eftersom du inte verkar ha kondition som något större mål skulle jag säga att styrketräning är det primära.
Sen är det klart att du ska jogga så mycket du känner att kroppen klarar. Men för mycket är negativt för muskeluppbyggnaden så överdriv inte konditionsträningen.

Visst precis runt träning så har det väl bevisats, men det ska inte vara några som helst problem att bygga muskler om man utövar dom med en tid emellan. Altså cardio och styrketräning på samma pass verkar inte vara så optimalt, men för övrigt så ska det inte vara direkt negativt.
Citera
2007-01-24, 14:54
Medlem
korv är gott..

jag har hört talas om thermo-diet ett slags tablettprepp som du kan köpa i alla fitness affärer som bränner bort allt fett man har..funkar väldigt bra en kille i min klass gick ner från 114 kg till 92 på inte alls länge kombinerat med träning då så klart..men det ger grymma resultat om du vill få dina muskler mer synliga..
Citera
2007-01-24, 15:07
Medlem
Maods avatar
Citat:

I grund och botten är detta ända sättet att gå ner i vikt.

Citat:

Nej, fett kan ej omvandlas till muskler

Citat:

Fortsätt träna som vanligt, se bara till att du får i dig tillräckligt med kolhydrater, protein och fett. Om du äter balanserat nu så är ett tips att dra ner lite på portionerna under dagen. Om du inte vill räkna varje kalori.
Citera
2007-01-24, 19:15
Medlem
Citat:

Deffa är byggarnas namn på banta sånär på med ett undantag. Skillnaden är att bantar du så bryr du dig inte om du förlorar fett eller muskler bara du går ner i vikt. Deffar ud så vill du gå ner maximalt i fett utan att förlora muskler.
Citera
2007-01-24, 19:15
Medlem
.
Citera
2007-01-24, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av holysunken
Deffa är byggarnas namn på banta sånär på med ett undantag. Skillnaden är att bantar du så bryr du dig inte om du förlorar fett eller muskler bara du går ner i vikt. Deffar ud så vill du gå ner maximalt i fett utan att förlora muskler.

Ett av de mest omdiskutterade.. =) Tänkte dra lite info av egen erfarenhet...
Jag har tränat på gym i ca 4 år seriöst.. med 4-6 träningspass i veckan. olika program, dieter osv.

Förra våren hade jag byggt upp en del massa över vintern och tänkte deffa ner mig till sommaren, så jag gjorde som många andra, drog ner kaloriintaget, började med morgonpromenader (3-4 / vecka) på ca. 90min och 1-2 spinningpass i veckan, gymträningen ändrade jag lite och körde med högt antal reps och lättare vikter. Morgonpromenader på nästan tom mage, kastade in lite omega-3 fett och 2-3 råa äggvitor.

Positivt resultat:
Jag gick ner 7-8 kilo på 2 månader ungefär, det är ju rimligt, ca 1kg / vecka, snabbare ska man inte gå ned av hälsoskäl.

Negativt resultat
En del muskelmassa försvann, styrkan for åt fanders..
-----------------------------------------------------------

I höstas började äta upp mig lite och styrketräna hårt igen och jag har några kilo extra muskelmassa än i fjol samma tid, med det tog mig 3-4 månader att komma upp i samma styrkemässiga form som året innan.

Jag är 190cm lång och vägen i dagsläget 96kg med ca.12-14% kroppsfett

Mitt mål till denna sommar är att komma till ca. 5-8% fett och undvika att förlora allt för mycke muskler, för att göra detta så ska jag göra som några av min polare testat med helt otroliga resultat. Me den s.k. skaldeman dieten, "ät dig smal"
Jag har 3 personer i min närmaste omgivning som gjort detta med otroliga resultat, lägger du till träning till detta så rinner fettet av dig. Tänker inte gå in på hur det fungerar närmare, men läs själv på www.skaldeman.se
Mycket fett och proteiner men 0% socker (kolhydrater)

En av mina polare som jag styrketränar med just nu kör detta och tränar hård styrketräning, Han blir starkare varje vecka, vikten bibeålls men midjan och kroppsfettet försvinner..

Så hittills ser det bra ut!

Jag hoppas jag kan få samma resultat och jag kommer att uppdatera er här om hur det går! i mitten/slutet av mars startar jag fettdieten! =)

Vi hörs!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in