2009-04-02, 19:15
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Th5

Har du tänkt dig det som piller eller spruta?
Citera
2009-04-02, 19:25
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Har du tänkt dig det som piller eller spruta?
Med största sannolikhet injektion, upptaget är helt sämst oralt. Jag har själv aldrig provat b-12 injektion, planerar nog inte att göra det heller xD Känns lite överdrivet enligt mig~

Har sett doseringar på både 0.5mg och 1mg e3d. Har ingen aning om vad som är bra dock~ Har inget problem med hungern heller så~
Citera
2009-04-02, 19:27
Medlem
SweStars avatar
*nyfiken på vad B-12 är...*
Citera
2009-04-02, 19:28
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweStar
*nyfiken på vad B-12 är...*
Vitamin b12

http://en.wikipedia.org/wiki/B12
Citera
2009-04-02, 19:31
Medlem
SweStars avatar
Men vänta nu... Det har jag ju gått och fått. Vad har det med doping att göra?

(som spruta 1gång/vecka i typ 5 veckor i år)
Citera
2009-04-02, 19:33
Medlem
pezrulezhaakons avatar
BengtZz

Ja, jag vet att piller är rätt värdelöst, men jag ville ändå undra vad TS ville.
Sedan kan man ifrågasätta effekten i en frisk person med b-12 injektioner starkt. Det ges endast till svårt sjuka personer med blodbrist och liknande. Visserligen har man inte påträffat några bieffekter med ett mycket högt intag, men heller inga tillförlitliga bra effekter heller, annat än hos sjuka individer.
Citera
2009-04-02, 19:39
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ja, jag vet att piller är rätt värdelöst, men jag ville ändå undra vad TS ville.
Sedan kan man ifrågasätta effekten i en frisk person med b-12 injektioner starkt. Det ges endast till svårt sjuka personer med blodbrist och liknande. Visserligen har man inte påträffat några bieffekter med ett mycket högt intag, men heller inga tillförlitliga bra effekter heller, annat än hos sjuka individer.
Ah okey! Jag som missuppfatta, tänkte det kunde vara ballt om jag nu för en gångs skull kunde lära dig någonting xD För övrigt väldig tacksam för allt jag lärt mig av att läsa av dig =) Tack!

Ja jo, enda positiva jag vet med b12 injektioner är ökad hunger~
Citera
2009-04-02, 19:43
Medlem
SweStars avatar
En sak som var väldigt tydlig för mig var att jag blev mycket piggare. Upplevde mycket trötthet innan men mår betydligt bättre nu!
Citera
2009-04-02, 20:07
Medlem
pezrulezhaakons avatar
BengtZz

Det finns garanterat saker du kan lära mig. Jag är inte jättehemma på komplicerade matematiska problem, sömnad, heminredning, botanik eller kungliga regentlängder
Citera
2009-04-02, 20:59
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Det finns garanterat saker du kan lära mig. Jag är inte jättehemma på komplicerade matematiska problem, sömnad, heminredning, botanik eller kungliga regentlängder

haha matematik och fysik är ett av mina största intressen =). Vet inte om heminredning och botanik dock haha
Citera
2009-04-03, 00:24
Medlem
Drooms avatar
Det är stor skillnad på B12 oralt och injekt eller?

Jag bara gissar att mina B12-vitaminpiller med 20000% RDI inte ger lika bra verkan som något som måste tas i dopingavdelningen. ^^
Citera
2009-04-03, 00:41
Medlem
SweStars avatar
Hajar egentligen inte varför en tråd om B-12 startas i dopingtrånden, det är ju en vitamin! Finns inget som helst samband mellan doping och B-12.

Ja, B-12 intas helst inject då upptagningsförmågan av vitaminen kan vara nedsatt för vissa oralt. Det är därför jag fick den via inject.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in