• 1
  • 2
2000-06-12, 18:32
Medlem
En person som brukar Cannabis har alltid lätt o se andra personer som gör det också!
man ser det i kroppshållningen i ögonen ja,,,i pesonligheten.
Vi i vår värld som brukar denna drog har i överhängande en mentalitet som gett oss en större Intellektuell pesonlighet och en större förmåga till att lyssna och förstå sig på andra individer vilket jag tror beror på att vi blivit psykiskt stimmulerade av Cannabisdrogen.
En större självkännedom.

Vi i Sverige lever i ett samhälle av stort allvar, där vi så ofta tar FÖR stort allvar på olika saker som sker i samhället.
Det gäller drogpolitiken som övriga frågor.
Hetsjakt och skräcksenarier,,
Att människor som använder Cannabis ser hetspolitiker/debattörers hutlösa uttåg, blir sk. "Nojiga" e inte alls så konstigt!

Dessa människor vars förakt till självinsikt är så skrämmande! nöjer sig inte med sitt eget nervösa upptåg utan rycker med andra också.

SÅ!
MAn låser sin dörr, vevar ner sina persienner, dämpar ljuset och spelar svag musik genom stereon. Allt för att inte störa eller bli störd av världen utanför full av sina angivare.
Hetspolitikerna har gjort oss "nojiga"
Dem har gjort oss nervösa och osäkra gång på gång.
Att bruka Cannabis är bäst i en lugn tillvaro.
Psykiska skador genom Cannabis är snarare dessa hetssporrars fel.

For a better world
For a better understanding
For Love
For health
For me
and you
Smoke it before you ascuse it!

Take care! folks!

*big smile*

Citera
2000-06-12, 18:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Ganjamentalitet!

Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2000-06-12, 19:42
Medlem
Ganjamentalitet!

... ja de e föjävlitt. Tragiskt.

Take care!

/ Jens - i hyreskassernen
Citera
2000-06-12, 21:49
Medlem
Ganjamentalitet!

Jag tror pa en varld utan overgrepp pa den personliga integriteten. En varld dar vi manniskor kan leva i fredlig samvaro utan standig skrack for rattsstaters overvald. En varld dar vi sjalva ager bestammanderatt over hur vi valjer att bruka (eller missbruka) vara kroppar. En varld dar det inte ar ett brott att utvidga sitt sinne eller att bruka olika "vagvisare" for sin sinnesros skull.

Somliga kanske skulle saga att det ar lattare att tro pa jultomten, men jag ar overtygad om att vi ar pa vag att na vart frihetsberovandes botten for att slutligen resa oss ur askan, starkare an nagonsin.

Ge ALDRIG upp!!!

//E-Size
Citera
2000-06-13, 20:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Ganjamentalitet!

man vet redan innan nån överhuvudtaget har börjat röka ifall den någonsin kommer att göra det. det är det man pallar inte med världen och drar därifrån, man är helt enkelt för känslig.
Citera
2000-06-13, 21:52
Medlem
Ganjamentalitet!

Jag ger heller ALDRIG upp den tanken!!!
.. Och att tomten finns vet jag! :o)

/ Jens
Citera
2000-06-14, 11:55
Medlem
Ganjamentalitet!

Gamla inrökta killar är ofta väldigt fåniga tyvärr.. Smyger omkring i rökstinkande mysbyxor och har fastnat i 70-talet.. Ofta snåla och lite gnälliga om rökat sitt också (har slut! säjer dom fast dom har gömt en liten bit i byrålådan...)

Detta kan ju tas som et varningstecken att man inte ska rka för mycket - då intensiv rökning gör att man inte utvecklas så bra (man måste ta avbrott i rökandet, tro mig, annars segar man lätt ihop och nöjer sig med det man har utan att gå vidare)

Citera
2000-06-17, 11:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Ganjamentalitet!

HELT RÄTT!!!!!
Citera
2000-06-19, 10:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Ganjamentalitet!

Kan dock bli för mycket av det goda! Antar att jag inte är ensam om att se lirare som röker för ofta. (Varje dag i princip) I sverige är vi ganska restriktiva på gott och ont, i sydeuropa och USA är det ofta för mycket.
Passiva, osociala, introverta --->
Inte direkt förenligt med deras kultur, "lagom" kan ha sin poäng!
Citera
2000-06-19, 12:44
Medlem
Ganjamentalitet!

ANA be NIk UMEK EL CHARMOTA YA IBNL KAHBA
Citera
2000-06-19, 19:54
Medlem
Ganjamentalitet!

Det talas och har talats ständigt i detta forum om skadeverkningar ,varnande fingrar osv, osv, så tillslut tyckte iallafall jag att man faktiskt missade en del av värför många älskar Cannabis och människor som bär på dess goda filosofi och harmonitet.

Jag får känslan av av många tror att allt e ett helvete ständigt mer eller mindre!
Jag blir trött på det här!
Det e sant.
Inte ens en kort paus från alla "fingervisande individer" kunde råda här!

Jag har rest i Europa, Nyazeeland, och Australien, .
Jag fann ganjamän överallt!
Underbara människor, osv,osv.

Men! "den svenska sjukan slutar aldrig o förvåna!"

Ett tip!

Ta det lugn i allafall för en dag!
It won´t kill ya.
Citera
2000-06-24, 12:19
Medlem
Ganjamentalitet!

Att röka brass varje dag kan göra dig dum.

Du kanske inte får några bestående skador men du blir ingan trevlig individ om du är kroniker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in