• 1
  • 2
2000-06-10, 18:21
Medlem
Exakt hur vanligt är det med haschpsykoser????
Är det någon risk om man bara röker ett par ggr/år???
2000-06-10, 18:21
Moderator
Morfar-52s avatar
Nyare trådar finns verkligen, låst.
2000-06-10, 19:17
Medlem
psykoser

hashpsykos är bara en myt som myndigheterna hittat på.
2000-06-10, 23:57
äldre konto (old)
Ej medlem
psykoser

Tyvärr inte, hade en polare som jobbade på psyk, och de fick in ett par st....han är dock inte längre närvarande, så jag kan inte fråga honom.
2000-06-11, 14:35
äldre konto (old)
Ej medlem
psykoser

Ere nte bara så att haschen fungerar som katalysator för "latent" psykos på samma sätt som alkohol kan göra hos vissa.
2000-06-11, 18:33
Medlem
psykoser

Jo,Blackie (Lawless?) risken med psykos beror inte på hur ofta du röker utan på hur mycket du röker när du röker, det är oftast när man blir så extremt hög att man går över en viss gräns som psykoser faktiskt kan inträda,det har dock aldrig hänt mej men jag har hört om ett fall.

Har även en polare som fått psykosen delirium (när man ser spindlar och annat för många mindre tilltalande) men det berodde på alkoholmissbruk.
2000-06-11, 19:17
Medlem
psykoser

Jodå. Haschpsykos förekommer. Man måste vara bra svart(vit i sin syn på världen för att påstå annat (observera att jag gillar att röka på själv)

Har en kompis som åkte in och ut på psyket efter att ha sneat på hasch. Det höll i sig ett tag - men utvecklades sedan från haschpsykos (toxisk psykos som pågår ett par dar-en, två veckor till thc:et försvuinnit ur kroppen) till en "Vanlig" psykos.

2000-06-12, 11:52
Medlem
psykoser

Har också undrat över det där med haschpsykoser... Vad är det egentligen som inverkar på risken att hamna i en psykos?
Hur mycket man röker?
Hur ofta man röker?
Kvaliteten på det man röker?
Set & setting?
Latenta psykiska problem?
Hasch eller maja?
Allt eller inget av ovanstående?

mvh,
Zip
2000-06-12, 13:31
Medlem
psykoser

Är man en trygg/otrygg person,
är m,an "tunnhudad"
vilken livssituation man befinner sig i
kombinerar man cannabisrökning med andra droger (som alkohol?)
röker man varje dag under längre tid?

osv
osv

Man glömmer lätt att cannabi faktiskt räknas in bland hallucinogenerna - och att det förändrar en människas världsbild, speciellt vid kronisk intoxikation..
2000-06-14, 01:29
äldre konto (old)
Ej medlem
psykoser

Har en kompis som de få gånger hon har testat röka, alltid snear och blir deprimerad medan jag varendaste lilla gång blir glad och <ni vet vad> plus enormt hungrig på allt. Mat, godis, chips etc. Allt går ner i stora mängder. Nästan psykos bara själva ätandet ;) fast positivt ändå. Tycker det är kul och fint. Enda abret som jag ser det är väl att det messar med lungorna som all rök och det är ju inte så bra.

Ursäkta OT, men det är så kul att få vädra sina åsikter för en gångs skull.

// ev0l
2000-06-15, 20:42
Medlem
psykoser

det som man har läst om att man kan bli knäpp i flera år det är bara medias överdrifter eller?
2000-06-17, 11:39
äldre konto (old)
Ej medlem
psykoser

HEJ!!

Haschpsykoser är något som myndigheterna har hittat på det är ännu ett led i deras grundlösa skräckpropaganda.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in