• 2
  • 3
2007-01-02, 13:45
Medlem
Spoonfeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Får rätta mig själv, personen jag syftade på var Victoria Larm, vars blogg publiceras av Expressen.

"Jag hamnade i en svacka för ett halvår sedan. Efter att ha fått nog av psykiska käftsmällar så la jag ned. Jag spelade inte alls. Jag hade analyserat mitt spel flera gånger om och kommit fram till misstag jag hade gjort med ingen förbättring kom ändå. Vinsterna uteblev och allt gick emot mig. Vad som är ett enkelt misstag att göra då en sådan torka uppstår är att byta nivå. Man tror att det är lösningen och att allt kommer bli så mycket bättre bara man får något som kan liknas vid ett miljöombyte. Ibland får man lite flyt ibörjan på den nya nivån, det brukar vara så innan allt kommer ifatt en. Lätt så kommer man tillbaka till sitt gamla beteende och gamla otur.

Vad jag gjorde var att jag för några månader sedan slutade att bry mig om poker tills intresset hann i fatt mig. Jag började inte spela direkt igen, jag kände mig fortfarande allt för bränd men jag ville fortfarande vara en del av mitt intresse. Så jag läste om poker istället. Jag såg på mycket poker. Jag laddade ner så mycket cashgames jag kunde, jag svalde allt som stod i pokertidningarna och läste en och annan bok. Inte för att jag ville ut och tjäna så mycket pengar som möjligt igen utan för att jag verkligen tyckte att det var roligt.
Poker är ju för fasen skit kul!
Efter ett bra tag började jag att spela igen på en nivå betydligt lägre än tidigare. Bara för att få spela för att det är så sjukt roligt. Efter ett tag ägde jag den nivån och gick upp till min gamla på 0,25/0,50. Pengarna började komma och det kändes helt naturligt att hoppa upp till 0,5/1 dollar i blinds."

http://blogg.expressen.se/vicpokerblogg/

Mycket intressant, men jag undrar vilken nivå Karin Lundgren spelar på.

Helt klart tror jag också att hon är publicerad för att hon är kvinna och inte för att hon är en lysande stjärna på den svenska pokerhimmelen.
Citera
2007-01-02, 13:58
Medlem
capzyLs avatar
Hmm, kanske är dags att droppa iväg ett mail till henne och se om hon vill komma in i tråden och förklara/försvara sitt spel och sina resonemang...
Citera
2007-01-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Efter ett tag ägde jag den nivån och gick upp till min gamla på 0,25/0,50. Pengarna började komma och det kändes helt naturligt att hoppa upp till 0,5/1 dollar i blinds."
HEEEJ! JAG ÄR KVINNA! VI KAN OCKSÅ! HEEEEJ!
Citera
2007-01-02, 16:26
Moderator
easy_dans avatar
Folk verkar inte må bra här, dessutom verkar det vara svårt o skilja på Karin Lundgren o Victoria Larm..jisses dom har inte ens samma hårfärg. Har ni svårt o skillja på Ken o Glimne också? *s*
Citera
2007-01-03, 10:42
Medlem
Cohibas avatar

Hur kan ni bli upprörda över att en pokerskola i Expressen är smörja?

Hade ni väntat er nåt annorlunda?

Expressen har pröjsat henne för lite små pokerråd för den typiske Expressenläsaren, som förmodligen inte orkar plugga Sklansky, innan han häller upp kvällens första burköl och slår sig ner för att sumpa dagslönen framför skärmen.

Handen på hjärtat om Aftonhoran skulle höra av sig till er med orden: Vi vill sälja lite lösnummer på den här pokervågen. Kan du tänka dig att komma med några 10-raders amatörtips avfattade på så där lagom jordgubbstöntig prosa, som den slöe kvällstidningsläsaren vill ha? Du får bra betalt och artiklarna kommer inte att ta mer än 10 minuter styck att skriva.

Självklart tackar man ja, även om det innebure offentlig avhåning på FB -
Citera
2007-01-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conz
"Jag: Sitter på knappen, har AJ, höjer 3 dollar preflopp.
BB: Syn.
Flopp: 8AJ i regnbåge.
Han: Bettar 5 dollar.
Jag: Hehe!! (synar utan att kontrahöja).
Turn: 3. Inga färgdrag.
Han: Bettar 7 dollar.
Jag: Kontrahöjer med ytterligare 7.
Han: Synar.
River: 8.
Han: ALL IN!!!
Jag: SYYYYYYN!!!!

RESULTAT
Victoria: tömd på pengar.
Han: rik på triss i åttor. Han hade 8 10 på hand.
Victoria: LEDSEN!!!!
Potten var på ca 100 dollar..."

Att det bara finns de som kommenterar handen i gästboken, han hade flytet att få in sina 2 outs för triss, finns väl inget annat hon kunde gjort där. Enda hade väl isåfall kunnat vara att hon kontrahöjt på satsningsrundan efter flopp. Men vem hade inte velat ha den all in'en som hon fick? Hade bara kunnat sätta tomten på MAX ett lägre tvåpar.

tror nog det är bäst du håller dig bort från försök till handanalyser.. om du nu inte var ironisk..men inte mycket som talar för det
Citera
2007-01-03, 11:13
Medlem
@malik, @conz

AK vs QQ - QQ är den bättre handen hu pf, stegdrag är ofarligt, färgdrag ger underläge.
AQ vs TT - liknande resonemang.

Men det är oerhört vikitigt att veta hur folk spelar i dessa situationer. Om AK går AI så duger QQ, men inte mot KK och AA. Resp. om TT betar 3BB så är AQ redan där i underläge och man kan ha AK mot sig.

Min poäng -> ranking av händer baseras på förutsättningar som kanske inte finns i det spel du (och framförallt jag) spelar.
Citera
2007-01-03, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreas_johanss
tror nog det är bäst du håller dig bort från försök till handanalyser.. om du nu inte var ironisk..men inte mycket som talar för det
skrev efter i ett inlägg att jag läste fel..

idiot
Citera
2007-01-03, 15:03
Medlem
Maliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtsfors
@malik, @conz

AK vs QQ - QQ är den bättre handen hu pf, stegdrag är ofarligt, färgdrag ger underläge.
AQ vs TT - liknande resonemang.

Men det är oerhört vikitigt att veta hur folk spelar i dessa situationer. Om AK går AI så duger QQ, men inte mot KK och AA. Resp. om TT betar 3BB så är AQ redan där i underläge och man kan ha AK mot sig.

Min poäng -> ranking av händer baseras på förutsättningar som kanske inte finns i det spel du (och framförallt jag) spelar.

All in pf är 22 > AK, men det betyder inte att jag hellre sitter med 22 än AK på handen. Det kan inte bygga på det där heller eftersom de då skulle sätta alla pockets som bäst.

QQ är uselt mot en range som en normal person går all in med (AA, KK, QQ och AK) eftersom den är dominerad av två och coinflip mot resten. Post flop så kan den inte heller göra pengar på floppar som innehåller ett A eller K (1/3 eller något va?) och lär ha en massa tur för att någon ska träffa typ TPTK på en lägre flop för att det ska komma in nå pengar. AK gör dock en
massa pengar mot lägre Ax, Kx och motsvarande och är dessutom inte mer sämre än 1/3 vs KK i händelse av att man skulle gå all in.
Citera
2007-01-03, 16:23
Medlem
Citat:
skrev efter i ett inlägg att jag läste fel..

idiot

oj sorry..jag kanske var otydlig..menade självklart att du inte bara ska hålla dig borta från att analysera just denna hand..utan ALLA händer
Citera
2007-01-03, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreas_johanss
oj sorry..jag kanske var otydlig..menade självklart att du inte bara ska hålla dig borta från att analysera just denna hand..utan ALLA händer
Analysera? Använd inte vetenskapliga ord och sådant i akademin som ligger bortom dina kunskapsnivåer. Att göra sig lustig på andras bekostnad visar inte bara din omyndiga ålder eller brist på intelligens, utan är bara löjligt, i synnerhet då du inte har nåt vettigt att säga överhuvudtaget.
Citera
2007-01-03, 19:10
Medlem
Citat:
Analysera? Använd inte vetenskapliga ord och sådant i akademin som ligger bortom dina kunskapsnivåer. Att göra sig lustig på andras bekostnad visar inte bara din omyndiga ålder eller brist på intelligens, utan är bara löjligt, i synnerhet då du inte har nåt vettigt att säga överhuvudtaget.

ja ja får väl se det positiva i det hela..att du lär fisken att spela ännu sämre..taktiskt genidrag..det skålar vi på!..du är kungen!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in