• 1
  • 2
2007-01-01, 03:25
Medlem
Spoonfeds avatar
Av och med Karin Lundgren.

Någon som läst denna dynga? Enligt min mening är det helt sjukt att hon kan få ha en så pass lång pokerskola med detta innehåll. Har inte riktigt läst början men jag satt och tittade lite i slutet nyss och hennes "lära" om potodds och "så gör du handanalyser" skrämde mig.

Kanske mest av allt när hon skriver i del 28 om "Vad kännetecknar en bra spelare?" där saker som "En del forskare jag har läst har till och med gått så långt att de hävdar att om man tänker på att man ska vinna potten och på att ett visst kort ska komma så kan man genom tanken få det till att hända." osv osv.

Någon som läst denna pokerskola? Vad tycks?

EDIT: Kom på att jag kanske skulle ha länkat till fanskapet: http://expressen.se/ego/r_32/index.jsp?a=550543
Citera
2007-01-01, 03:42
Medlem
Har inte precis läst den pokerskolan så jag ska kolla lite, men redan nu kan jag se att vissa artiklar är lite udda, som "Välj rätt spelform - cashgames eller turneringar".

Citat:
Hur ska man välja spelform? Det första man ska tänka på är varför man spelar.

Är det för att det bara är roligt och socialt? Då är det cashgame livespel man ska välja.

*
Gillar man spänningen och tävlingsmomentet? Då är det turneringspoker som passar bäst.
Detta är väl ändå ingen tumregel som någon går efter? Jag kan säga som så att jag är samma människa vad jag än spelar för poker. Enda skillnaden är att man jagar placeringar i turneringar, kan man inte göra cash game, annars tycker jag all poker är en tävlingsform eftersom jag är en tävlingsmänniska, och förstår därmed inte riktigt skiljelinjen som sagt mellan cash game och turnering. Att vinna händer och spela rätt är vad det handlar om, ingenting annat.
Citera
2007-01-01, 03:45
Medlem
rjonssons avatar
En kompis till mig köpte hennes bok.
resume
Spela inte för mer än du har råd med, var tajt, 2-par är sämre än triss, nu kör vi en 100-dollars MTT och vinner.
Citera
2007-01-01, 04:04
Medlem
Hittade en blogg som jag ska börja läsa iallafall!
Citera
2007-01-01, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Hittade en blogg som jag ska börja läsa iallafall!
Shit. Finns hon på riktigt? Blir rädd
Citera
2007-01-01, 14:33
Medlem
"Jag: Sitter på knappen, har AJ, höjer 3 dollar preflopp.
BB: Syn.
Flopp: 8AJ i regnbåge.
Han: Bettar 5 dollar.
Jag: Hehe!! (synar utan att kontrahöja).
Turn: 3. Inga färgdrag.
Han: Bettar 7 dollar.
Jag: Kontrahöjer med ytterligare 7.
Han: Synar.
River: 8.
Han: ALL IN!!!
Jag: SYYYYYYN!!!!

RESULTAT
Victoria: tömd på pengar.
Han: rik på triss i åttor. Han hade 8 10 på hand.
Victoria: LEDSEN!!!!
Potten var på ca 100 dollar..."

Att det bara finns de som kommenterar handen i gästboken, han hade flytet att få in sina 2 outs för triss, finns väl inget annat hon kunde gjort där. Enda hade väl isåfall kunnat vara att hon kontrahöjt på satsningsrundan efter flopp. Men vem hade inte velat ha den all in'en som hon fick? Hade bara kunnat sätta tomten på MAX ett lägre tvåpar.
Citera
2007-01-01, 14:54
Medlem
Citat:

RESULTAT

Att det bara finns de som kommenterar handen i gästboken, han hade flytet att få in sina 2 outs för triss, finns väl inget annat hon kunde gjort där. Enda hade väl isåfall kunnat vara att hon kontrahöjt på satsningsrundan efter flopp. Men vem hade inte velat ha den all in'en som hon fick? Hade bara kunnat sätta tomten på MAX ett lägre tvåpar.

Att bara dubbla höjningen på turn var ett misstag. Jag hade raisat 25 istället för till 14.
Citera
2007-01-01, 15:21
Medlem
Men att döma på hans all in innan river visar ju att han säkerligen gått med oavsett eftersom det var rätt galet spelat. Han hade ju bara bottenparet, och hon hade inga färgdrag eller stegdrag att vara rädd för, så det är inte bästa utgångsläget att bluffa på med ett kort kvar. Men att hon inte raisade mer kan förvisso ha stärkt hans självförtroende att ställa in för att hoppas på det bästa.
Citera
2007-01-01, 15:27
Medlem
hugohots avatar
Citat:
Men att döma på hans all in innan river visar ju att han säkerligen gått med oavsett eftersom det var rätt galet spelat. Han hade ju bara bottenparet, och hon hade inga färgdrag eller stegdrag att vara rädd för, så det är inte bästa utgångsläget att bluffa på med ett kort kvar. Men att hon inte raisade mer kan förvisso ha stärkt hans självförtroende att ställa in för att hoppas på det bästa.

Om du läser igen så ser du att han inte alls var all-in innan river.
Citera
2007-01-01, 15:36
Medlem
mm läste fel, skit samma
Citera
2007-01-01, 15:44
Medlem
Spoonfeds avatar
Citat:

RESULTAT

OK, vem är Victoria? Nu var det ju Karin jag klagade över
Citera
2007-01-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoonfed
OK, vem är Victoria? Nu var det ju Karin jag klagade över
ingen aning, fastnade för bilden bara...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in