2007-01-01, 14:27
Medlem
Tjohildas avatar
En gång sa jag att det var översvämning i badrummet och att jag var tvungen att vänta på rörmokaren. En annan gång sa jag att katten råkat välta väckarklockan så att batterierna ramlade ur Om jag blev trodd vet jag inte, fick iaf jobba kvar.
Citera
2007-01-01, 16:57
Bannlyst
Det finns alla möjliga olika men en som dock är väldigt bra som kanske inte fungerar så jätte ofta är att proppen hade gått så att klockan inte tutade på morgonen
Citera
2007-01-01, 17:24
Medlem
Bunnyrabbits avatar
Ursäkta att jag kom för sent jag höll på att hjälpa en gravid kvinna över vägen.

Den borde funka...
Citera
2007-01-02, 05:46
Medlem
Mr Babus avatar
Igår så hade jag inga pengar på mobilen och jag gick och letade efter ett ställe där jag kunde tanka på mobilen men allt var stängt.
Det är min ursäkt för att inte dyka upp på jobbet alls igår
Citera
2007-01-02, 07:37
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Babu
Igår så hade jag inga pengar på mobilen och jag gick och letade efter ett ställe där jag kunde tanka på mobilen men allt var stängt.
Det är min ursäkt för att inte dyka upp på jobbet alls igår
Lämnade du jobbet helt för att du inte kunder ringa med mobilen?
Antingen har du ett väldigt flexibelt arbete eller så klarar du dig inte utan mobilen, hur det nu kommer sig.
Citera
2007-01-02, 12:59
Medlem
zizacons avatar
krökade så förbannat igår kväll, du vet hur det är
Citera
2007-01-02, 15:17
Medlem
Crackbaby_2s avatar
Det absolut basta sattet att tackla en forsen ankomst:

Ponera att du kommer bli 15 minuter sen, ring chefen och forklara med andan i halsen att du forsovit dig och kommer att bli en HALVTIMME forsenad. Ta dig nu i lugn och ro till jobbet och forsok att se javligt upptagen ut fran sekunden du kommer innanfor dorren, forsok se stressad ut och forklara for chefen i forbifarten att du ar ledsen over att du ar sen.

Helt plotsigt ar de mer lojal och ambitios an alla suckers som var pa jobbet en kvart innan chefen sjalv.
Citera
2007-01-02, 15:25
Medlem
Daineas avatar
På mina norska jobb kom jag konstant försent (ca 15 minuter), men precis som nämnts i E24-artikeln så var det sällan någon som brydde sig (efter 1,5 år på ett jobb så påpekade chefen att jag kanske borde försöka passa tiden lite bättre, men jag gav henne en kram och sa att jag skulle "ersätta" henne för det, sen hörde jag inget mer om den saken...), det viktiga var att de saker som skulle göras blev avklarade.

På mina svenska jobb däremot har det varit gnälligare. Ett jobb jag hade var i anläggningsbranschen och där var det inte lönt att komma en enda minut för sent för då kom platschefen ut och slog efter en med en spade...
Citera
2007-01-04, 18:44
Medlem
BrunteVIs avatar
Om det har regnat mycket ute brukar jag säga att det har regnat in hos mig, vilket det ofta gör.

I mitt tycke funkar den skitbra.. fast vem vet..
Citera
2007-01-05, 23:06
Medlem
Varför inte bara säga orsaken?
Citera
2007-01-05, 23:10
Medlem
tjaboooos avatar
hhmm undra vad chefen skulle säga om "slö slapp och likgiltig"
Citera
2007-01-06, 01:09
Medlem
Robin Woods avatar
Säg att du satt och skrev på FB, och blev så inne i vad du höll på med att du glömde bort tid och rum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in