2006-12-31, 16:30
Medlem
micaeles avatar
http://www.e24.se/dynamiskt/Jobb_karriar/did_12955548.asp

En skön lista med ursäkter folk har dragit när de kommer för sent till jobbet.
Folk hittar på vad som helst för att komma undan dessa sovmorgnar. Egen erfarenhet säger att man är kapabel till att hitta på i princip vad som helst, otroligt eller ej, om man råkar komma för sent. Hur pinsamt det än är, och hur otrolig ursäkten än är, håller man alltid fast vid den för att inte röja vad som egentligen hände. Även om ingen tror på den, och klart visar det.

Vad har ni använt för ursäkter en sen måndagsmorgon? Varför kom ni för sent, vad ursäktade ni er med - och framför allt, hur togs det emot?
Citera
2006-12-31, 16:54
Medlem
Dan-Banans avatar
Fordonsproblem, läkar/tandläkarbesök som dragit ut på tiden tack vare hypokondriska gubbar, trafiken och att bussen lyste med sin frånvaro. Det gamla vanliga alltså. Brukar funka bra, dom kan inte direkt säga emot att min bildörr hade fryst fast.
Citera
2006-12-31, 17:10
Medlem
tjaboooos avatar
har bara kommit med ursäkt vid ett tillfälle och det var att ett av låsen på mitt lilla fordon hade frusit vilket också var sant.
annars kommer jag aldrig med ursäkter.
Citera
2006-12-31, 17:11
Medlem
jag brukar skylla på att det är halt, men ibland så har jag te.x riktiga ursäkter som ingen tror på, te.x att jag missar avfarten på motorvägen och sån skit, men efter ca 3månader så var det ingen som brydde sig varför jag kom sent längre. (eftersom jag gjorde det ungefär 3-4ggr i veckan)
Citera
2006-12-31, 18:04
Medlem
Förr i tiden drack jag rätt kraftigt och det hände ju att man sjukskrev sig för att kunna hinka rejält med pilsner. Då kunde de mest sjuka ursäkter komma till: Att man fastnat i stockholm, blivit av med pengar och allt är väl en av de dummaste, iofs var jag i stockholm, men jag satt i Vita-bergsparken o drack en massa folköl på 1a maj.

idga är jag chef själv, och bryr mig faktiskt inte om ursäkter, folk kommer alltid komma försent ibland, det är bara inse fakta, bara de gör sitt jobb och stannar kvar och jobbar in tiden de missat så är det ok för mig.

Folk som ständigt är försenade har jag dock inte mycket för, de ska fan inte ha något jobb. Ett jobb är ett ansvar och privilegium man fått och det ska man behandla med respekt, inte någon jävla rättighet som man kan ta för givet.
Citera
2006-12-31, 19:32
Medlem
Man kan alltid säga: "Nä du vet...jag var ju på väg hit...men så sket jag på mig...såatte..." Inte så många som vågar ifrågasätta det.
Citera
2006-12-31, 19:39
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Man kan alltid säga: "Nä du vet...jag var ju på väg hit...men så sket jag på mig...såatte..." Inte så många som vågar ifrågasätta det.
Det skulle jag aldrig våga ha som ursäkt, så fruktansvärt pinsam jag skulle känna mig.
Citera
2006-12-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det skulle jag aldrig våga ha som ursäkt, så fruktansvärt pinsam jag skulle känna mig.

Jo men tänk då hur pinsamt det blir för personen som frågade varför du kom för sent! Det misstaget gör de inte om i första taget
Citera
2006-12-31, 21:25
Medlem
WerteXs avatar
Behövs inga ursäkter om man kommer i tid
Citera
2006-12-31, 21:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WerteX
Behövs inga ursäkter om man kommer i tid
Det är ju självklart det ultimata, men även den bäste kan dräpa väckarklockan ibland.
Citera
2006-12-31, 22:29
Medlem
Baalzamons avatar
Behövs inga ursäkter, då jag har ett flexibelt jobb. Så länge jag gör mina timmar är det ingen som bryr sig om när jag gör dom.
Citera
2006-12-31, 23:51
Medlem
RyssJävels avatar
Har man satt det i system att komma försent så hjälper inga ursäkter. Annars är sanningen den bästa.

Senast så ringde jag jobbet i förväg och berätta att jag skulle vara försenad. Chefen sa att det var ingen fara och ställde sig istället för mig tills jag kom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in