2006-12-31, 10:54
Medlem
Jag har en orginal windows xp home key som funkar kanon som ajg fick med den till datorn när jag köpte den
Men nu är det så att jag fick inte med någon xp skiva. Om jag laddar ner XP home bränner ut den funkar min key till den då?
Citera
2006-12-31, 11:22
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt_johansson
Jag har en orginal windows xp home key som funkar kanon som ajg fick med den till datorn när jag köpte den
Men nu är det så att jag fick inte med någon xp skiva. Om jag laddar ner XP home bränner ut den funkar min key till den då?
Nej du har troligtvis en OEM version på din dator och det är inte samma key. Eftersom du har en original licens och förmodligen köpt datorn från någon större tillverkare så har dom skivor du kan köpa till en billig peng (fraktkostnaden) ibland finns "skivan" på hårddisken och man kan själv göra den med brännaren som finns i datorn det är lite olika från olika tillverkare läs manualen...
Citera
2006-12-31, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej du har troligtvis en OEM version på din dator och det är inte samma key. Eftersom du har en original licens och förmodligen köpt datorn från någon större tillverkare så har dom skivor du kan köpa till en billig peng (fraktkostnaden) ibland finns "skivan" på hårddisken och man kan själv göra den med brännaren som finns i datorn det är lite olika från olika tillverkare läs manualen...

Nej, det finns ingen skiva på hårddisken, jag kan bara göra backup på hddn.

Men nu är det ju så att jag inte vill göra backup utom göra en ren ominstallation.
Citera
2006-12-31, 11:56
Medlem
milks avatar
Vad är det för dator?

Säker på att du inte kan bränna ut skivan från Tillbehör? Du ar inget inbyggt omformateringssystem då? Ligger på en egen partition (D)...Brukar sättas igång med F10 vid uppstart!
Citera
2007-06-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgt_johansson
Jag har en orginal windows xp home key som funkar kanon som ajg fick med den till datorn när jag köpte den :D

jag har gjort exakt det du beskriver och det fungerade först inte. sen när jag valde offline-registreringen (man ringer MS etc) så funkade det perfekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in