Hälsorisker?
Hörry hasse..
Vem fan är du och vad fan sprider du för djävla skitsnack...
Det var den värsta skiten jag har hört på _vääääääääääldigt_ länge...
Du skriver ju t.o.m värre än kanrkfascisterna på RNS, som även de kommer med alltför mycket skitsnack...
Du gröna killen... kolla in på www.erowid.org eller leta efter online versionen av "Marijuana Myths and Facts"
Där får du _objektiv_ beskrivning och källhänvisningar till _många_ vetenskapliga udersökningar..
Tänkte bara ta och kommentera lite av Hasses svar också..
>Cannabispåverkan gör att man tappar matlusten och törsten.
Skitsnack... man blir både hungrig och törstig..
Att äta efter att man intagit cannabis är bland det godaste som finns.
Eftersom man även kan bli lite torr i munnen så är lite vätska också bra att ha
>Över huvud taget bryr man sig inte om omvärlden. Den som har tagit >cannabis oroar sig inte för någonting.
Detta låter som någonting som stämmer in på alkohol, men absolut inte på cannabis...
Man bryr sig visst om omvärlden.
Visst kan man oroa sig för någonting under inverkan av cannabis precis som när man ororar sig för vad som helst..
Men sitter man t.ex. hemma och tar det lungt behöver man ju inte oroa sig för något.. ;)
Förutom snuten då.. :(
>I början av ruset blir man euforisk - en enorm känsla av glädje och >lycka sköljer över en. Missbrukarna säger att de får en "kick". Den >första salighetskänslan varar dock bara i cirka 15 minuter.Efter hand >blir man lugn och välmående.
Detta stämmer till viss del.
Visst mår man bra av att röka cannabis, men det håller nog inte i sig 15 minuter som hasse påstår.
Snarare 1-2 timmar.
Dessutom är "kick" ett väldigt dåligt uttryck för effekterna man får.
>Effekterna av cannabis sitter i i ungefär 3 - 4 timmar. Därefter >kommer den hemska avtändningen eller abstinensen då drogen lämnar >kroppen. Den är som värst 40 - 48 timmar efter sista intaget. Under >abstinensen råkar man ut för flera av dessa symptom:
>
>- rinnande ögon och näsa,
>
>- skakningar,
>
>- förstoppning,
>
>- feber och kramper,
>
>- svettningar och smärtor,
>
>- kväljningar och kräkningar,
>
>- förvirring och namnlös skräck - ångest.
>
>- desperat längtan efter cannabis; kroppen skriker helt enkelt efter >ett mera.
Detta är bland det värsta jag någonsin hört om cannabis..
Man har ingen avtändning på cannabis. Förutom att man kan bli lite trött efter att ha rökt mycket.
Eftersom cannabis inte är fysiskt beroende framkallande uppstår _inga_ av dessa symtom.
Det kan väl vilken vettig ,människa som helst förstå att detta bara är ren dynga.
Jag tror att "knarkfascist-Hasse" har tagit någon drog som Heroin och bytt ut det till cannabis.
Om hasse kan ge länkar till några seriösa udersökningar där dessa symtom (som jag aldrig sett under mina år som brukare, och aldrig skådat hos _någon person_ fast jag känner _många_ utomlands och här i sverige som brukar sig av cannabis) har bevisats så ska jag personligen se till att alla som använder cannabis slutar och anmäla mig frivillig i "Kriget mot knarket".
Under tiden kan du Gröne Killen läsa Marijuana Myths and Facts och lita på de _vetenskapliga_ _fakta_ som finns och inte såndant här drabbel utan någon som helst uppbackning.
- Lill -