2006-12-31, 05:31
Medlem
Megalomanias avatar
Hur kommer det sig att en kvinna som anvander sig av dildos inte moter nagra overdrivna reaktioner men en man som oppet erkanner att han anvander plastfittor inte ses med lika blida ogon?

Om nagon polare skulle borja prata om sin senast inkopta fickvagina sa skulle jag traka honom i tid och evighet men en tjejkompis som pratar om massagestavar rycker jag mest pa axlarna at. Jag har lange funderat pa varfor det ar sa har men kommer inte pa nagot bra svar.

Ni som anvander dylika hjalpmedel har ni nagonsin namnt det for era vanner? Hur reagerade de?

Aven om kvinnors sexualitet fortfarande inte accepteras lika fullt ut som mans sa forvantas det nastan att kvinnor ska anvanda/ha testat dildos. Hur hanger det ihop?

Nagon som har nagra bra svar?
Citera
2006-12-31, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Aven om kvinnors sexualitet fortfarande inte accepteras lika fullt ut som mans sa forvantas det nastan att kvinnor ska anvanda/ha testat dildos. Hur hanger det ihop?

Jag tror att det till del beror på att porr bankat in en bild i huvet på gemene porrkonsument att kvinnor, när de inte är sysselsätter sig med annat, roar sig med att experimentera med dildos av varierande typ och sort. En bild som på senare tid tagits över av tv serier som exempelvis Sex and the city och som i sig gör dildosar kulturellt accepterade i den medietunga västvärlden.

Sen är det klart att det historiskt sett varit lättsammare för en tjej att slöjda ihop en dildo, än vad det varit för en man att spika ihop en lösvagina. Och eftersom människor till naturen är kåta, så är det inte konstigt att det blir en del dildos slöjdade. Stort slöjdande leder till normbildannig, acceptans och förväntningar.
Citera
2006-12-31, 13:30
Medlem
Brandbils avatar
Personligen tror jag att den här tråden lika gärna kunnat ligga i Feministforumet. Det handlar, tror jag, om den "nya synen" på kvinnors sexualitet. Kvinnorna har länge varit sexuellt "förtryckta" och det har inte varit okej för tjejer att öppet vara sexuella varelser. I dagens samhälle (delvis med feminismen och dess attityder) har det där nästan blivit omvänt. Det är fortfarande ok för killar att prata om sex, men det är verkligen inte ok att återuppta minsta lilla sexuellt förtryck gentemot kvinnor. De ska vara och låtas vara sexuellt fria (under vissa begränsningar) och det är verkligen inte okej att vara gammeldags och på något vis kommentera kvinlig sexualitet negativt om det inte är uppenbart fel.

Mannen, å andra sidan, har det i samma veva blivit okej att kritisera ganska kraftigt. "Männen har det ju ändå så bra och det är faktiskt kvinnorna det är synd om" osv. Därför är det lugnt att hacka på männen, det ska de tåla.

Detta var inte menat att låta grinigt eller som att jag är ledsen över situationen. Bara en personlig observation med lite krydda.
Citera
2006-12-31, 14:18
Medlem
Resurrecteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Personligen tror jag att den här tråden lika gärna kunnat ligga i Feministforumet. Det handlar, tror jag, om den "nya synen" på kvinnors sexualitet. Kvinnorna har länge varit sexuellt "förtryckta" och det har inte varit okej för tjejer att öppet vara sexuella varelser. I dagens samhälle (delvis med feminismen och dess attityder) har det där nästan blivit omvänt. Det är fortfarande ok för killar att prata om sex, men det är verkligen inte ok att återuppta minsta lilla sexuellt förtryck gentemot kvinnor. De ska vara och låtas vara sexuellt fria (under vissa begränsningar) och det är verkligen inte okej att vara gammeldags och på något vis kommentera kvinlig sexualitet negativt om det inte är uppenbart fel.

Mannen, å andra sidan, har det i samma veva blivit okej att kritisera ganska kraftigt. "Männen har det ju ändå så bra och det är faktiskt kvinnorna det är synd om" osv. Därför är det lugnt att hacka på männen, det ska de tåla.

Detta var inte menat att låta grinigt eller som att jag är ledsen över situationen. Bara en personlig observation med lite krydda.

Jag kan inte mycket annat än instämma då detta var en mycket träffsäker observation/tolkning av situationen som råder idag.

Vad är skillnaden egentligen mellan att en kvinna har en dildo mot att mannen har en lösfitta? Tanken på att en man har en lösfitta känns konstig till en början, men när man tänker efter, varför?
Citera
2006-12-31, 14:43
Medlem
ChristianXs avatar
S&S -> F&J

/Mod
Citera
2006-12-31, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Resurrected
Tanken på att en man har en lösfitta känns konstig till en början, men när man tänker efter, varför?

Nja en uppenbar skillnad här är väl att en lösfitta förmodligen är ett sämre substitut än en löskuk. Att använda lösfitta är därför ett manligt looserbeteende som inte passar ihop med den manliga könsrollen. Kombinationen kvinnor och löskukar har däremot en kompletterande sinsemellan förstärkande funktion då löskukar i sin funktion förmodligen många gånger är överlägsna många orginal samtidigt som emancipation av kvinnors sexualitet är nåt som bejakas och uppmuntras allt mer i samhället.
Citera
2006-12-31, 21:18
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wigwag
Nja en uppenbar skillnad här är väl att en lösfitta förmodligen är ett sämre substitut än en löskuk. Att använda lösfitta är därför ett manligt looserbeteende som inte passar ihop med den manliga könsrollen. Kombinationen kvinnor och löskukar har däremot en kompletterande sinsemellan förstärkande funktion då löskukar i sin funktion förmodligen många gånger är överlägsna många orginal samtidigt som emancipation av kvinnors sexualitet är nåt som bejakas och uppmuntras allt mer i samhället.
Vilket ordbajsande.
Citera
2007-01-01, 21:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Hur kommer det sig att en kvinna som anvander sig av dildos inte moter nagra overdrivna reaktioner men en man som oppet erkanner att han anvander plastfittor inte ses med lika blida ogon?

Om nagon polare skulle borja prata om sin senast inkopta fickvagina sa skulle jag traka honom i tid och evighet men en tjejkompis som pratar om massagestavar rycker jag mest pa axlarna at.
Du har just svarat på din egen fråga.
Citera
2007-01-01, 22:26
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Du har just svarat på din egen fråga.
Eh, nej det har jag inte. Jag vet hur jag (och de flesta andra) reagerar men jag undrar varfor vi gor det.
Citera
2007-01-02, 01:35
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wigwag

Varför stavas "loser" ofta "looser" (lösare) på Flashback?
Citera
2007-01-02, 22:48
Medlem
shanghais avatar
Citat:
Eh, nej det har jag inte. Jag vet hur jag (och de flesta andra) reagerar men jag undrar varfor vi gor det.

Vi uppfostrar kvinnor och män på olika sätt.

Mannen uppfostras till att vara utåtagerande, flashig, äventyrlig och farlig.

Medan kvinnan ska vara hemma, försiktig och snäll.

Om då mannen använder plastfittan går han emot normen av en häftig man medan kvinnan som använder dildo upprätthåller bilden av den hemmasittande kvinnan.

Tar man One Night Stands t.ex. så är ju män hjältar när de har dem för det passar in med normen av en man. Medan kvinnan är en slampa för att hon inte upprätthåller sin kvinnlighet längre.
Citera
2007-01-04, 15:05
Medlem
Om tjejen gör sig själv med plaststock antar vi att hon gillar kuk i största allmänhet, och det gillar vi. Det råder inget tvivel på att en tjej kan få kuk när hon vill ha det, därför blir det märkligt nog ett kyskhetsteckan att hon kör med gummikuk tills hon träffar den rätte.

Vad gäller killen och plastfittan antar vi att han är en loser som inte kan få äkta vara.

Vad tror trådskaparen om den förklaringen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in