Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Vi uppfostrar kvinnor och män på olika sätt.
Mannen uppfostras till att vara utåtagerande, flashig, äventyrlig och farlig.
Medan kvinnan ska vara hemma, försiktig och snäll.
Om då mannen använder plastfittan går han emot normen av en häftig man medan kvinnan som använder dildo upprätthåller bilden av den hemmasittande kvinnan.
Tar man One Night Stands t.ex. så är ju män hjältar när de har dem för det passar in med normen av en man. Medan kvinnan är en slampa för att hon inte upprätthåller sin kvinnlighet längre.
Får nog faktiskt tycka att vuxna människor kan försöka tänka själva.. Tycker man att en dildo är skithäftigt, och en lösvagina är loserbeteende så kan man börja fundera varför helt själv. Offertanken känns ok som teori, men so what? Är kvinnor tvingade av samhället att ha en dildo? Knappast va.. Så..?
Det är ett hyckleri som säkerligen är grundat i olika saker; en porrinfluerad verklighet om sexualitet gör utan tvekan sitt i att sätta en "stämpel" på det hela, men även vad
Brandbil menar.
Teorier är för mig väldigt spännande. Men tämligen ofta så borde en enkel tanke kunna lösa dessa enorma problem till sociala skillnader (ja, det är sarkam). Man kan ju vända på frågan och undra vilket som är mest accepterat: killar som gillar porr, eller tjejer som gör det?
Och liksom i det omvända fallet så kan den "jämställde" skippa en hel del och kanske sätta sin egen norm om vad man tycker om det hela som "fenomen" istället för att köra "offer för samhället"-grejen. Oavsett om det gäller sexhjälpmedel eller porr. Gillar man det eller inte? Och i så fall varför. Tycker att det ofta blir ett överkok av sociala teorier där man själv bara är ett litet abstrakt offer för en väldans massa abtsrakta saker. Utan att hävda att det inte finns offer eller dåliga influenser utifrån, samt stereotypa könsroller. För det menar jag existerar i hög grad. Men för i h-e! Ibland kan man tänka själv och kanske ta ansvaret för sig själv.. TADAAAA.. HELT SJÄLV!
BAH! (ja, jag är på dåligt humör..

)
För övrigt så anser jag män och kvinnor som stendiggar ONS vara omogna eller bara ointressanta. Män som kvinnor. Den synen att alla män ser ONS-killar som hjältar stämmer definitivt inte överens med en generaliserbar verklighet. Jag som exempel, föraktar det eftersom jag inte ser sex med främlingar som något jag är intresserad av. Skabbigt i mina ögon. Folk får göra som de vill, som alltid, men man behöver inte respektera dem för något man inte gillar hos dem.