2007-05-13, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smolk
Låter finfint Jag har lite Earth Impact på g, ger rapport sen om det går att röka, om det förstör och smak.

Jag gillar inte nikotinruset, hatar det och jag mår nästan alltid illa av tobak.

Samma här , gillar inte smaken eller "ruset" av tobaken/nikotinet. Men har ju ínte hittat någon riktig ersättare än så får hoppas på dessa.
Annars har jag en jäkligt bra ide som jag ska testa snart.
Jag gör brunt på ca: 1hg gräs. Och budsen som blir kvar är ju perfekt som rullmix. Gräs utan thc .

Dock har man ju inte alltid en massa hekton gräs hemma, och vill inte heller göra brunt av det gröna
Citera
2007-05-13, 17:26
Awaiting Email Confirmation
draes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex B
Det är väl ändå det man har knaster till?
Det jag menar är att det funkar inte att ha det istället för tobak om man ska mecka spliffs. Allting ramlar ut, helt värdelöst är det.
Citera
2007-05-13, 17:30
Medlem
manetenetens avatar
kor utan tobak?
Citera
2007-05-14, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maneteneten
kor utan tobak?

Är inte något vidare trevligt att antingen mecka upp en hel 5a varje gång man ska göra en spliff på brunt eller göra en spliff som tar slut efter 3 bloss. Man vill ju sitta och puffa på den
Citera
2007-05-14, 07:16
Bannlyst
har själv beställt knaster fresh och knaster special quality från wellcoolstuff.com då jag inte gillar tobak, får se hur det är när det kommer fram.
Citera
2007-05-14, 08:44
Medlem
Piptobak är något som äger kuk i joint, det smakar / doftar mycket godare och skiten glöder i EVIGHETER. Brinner lätt dubbelt så länge jämfört med vanlig cigaretttobak! Marlboro brinner lika fort som ett hus tändstickor .
Citera
2007-05-14, 11:13
Awaiting Email Confirmation
draes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maneteneten
kor utan tobak?
Jo lycka till att röka hasch rent i spliff.
Citera
2007-05-14, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rufflebutt
Piptobak är något som äger kuk i joint, det smakar / doftar mycket godare och skiten glöder i EVIGHETER. Brinner lätt dubbelt så länge jämfört med vanlig cigaretttobak! Marlboro brinner lika fort som ett hus tändstickor .

Asså?, å fan har jag alldrig tänkt på. Det borde ju vara jävligt mycket bättre å ha i jolle om man meckar med brunt. För Tobaken brinner ju mycket snabbare än det bruna och resulterar i en så kallad "snefitta"
Citera
2007-05-14, 18:44
Medlem
avazzas avatar
Lånar tråden lite.

Nån som har prövat att rulla en joint med black devil-cigg eller liknande? Bra eller anus?
Citera
2007-05-18, 19:12
Medlem
Har fått tag i lite Earth Impact nu. Tänkte provröka det ikväll (utan något annat) för att se hur det är att röka. Det luktar i alla fall gott

Gissar tyvärr på att cannabisen inte kommer smaka något om man blandar ut med det här, men vi får se.

Återkommer senare om det är något alternativ till tobak.
Citera
2007-05-18, 23:45
Medlem
OM det nu inte skulle funka med knaster eller löv från en odling (river ju lite i halsen) så finns det cigaretter som är något mildare och mer passande för meck än andra tobaksmärken. Rostad "Blend No 4" har jag använt själv och funkar rätt okej..

Om det är någon som vet vart man kan få tag på R1 Minima eller Silk Cut Ultra, skicka gärna ett PM (eller svara här). Finns ju internet shoppar men man vill ju hellre gå till en tobaksaffär och köpa paket än att handla limpor från östeuropa. Om någon har tips på nikotinfri tobak som lämpar sig bra, tipsa gärna!

Blend No 4 (rosa)
Tjära - 2mg
Nikotin - 0.2mg
Kolmonoxid - 1mg

R1 Minima
Tjära - 1mg
Nikotin - 0.1mg

Silk Cut Ultra
Tjära - 1mg
Nikotin - 0.1mg
Kolmonoxid - 1mg

(Kanske går en bit utanför topic med denna post, ber om ursäkt om så är fallet )
Citera
2007-05-19, 12:02
Medlem
http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/productCategory.cfm?sC=Smoking_Legal_Highs&iProduc tCategoryID=772

Här finns lite att välja på.
Själv så kör jag på Happy herb, funkar skit bra och extra bra med att det bostar lite oxå....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in