2006-12-30, 17:22
Medlem
87oseknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
So? Hans offer och deras anhöriga är glada, det är det som räknas

Det e ju precis det som inte ska räknas i en demokratisk rättsstat.
Citera
2006-12-30, 17:31
Medlem
Om Saddam hängdes (om det nu var han) så ska även ledarna av USA, England och de andra länder som hjälpte till under kriget hängas. De dödade mer än vad saddam gjorde. Flera flera hundra tusen dödades under kriget. Låt oss inte prata om alla de problem USA och de andra länderna har skapat för andra, i bakgrunden och i publik, som t:ex krig m.m.
Citera
2006-12-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87oseknd
Det e ju precis det som inte ska räknas i en demokratisk rättsstat.

Om en rättstat inte ger offren och deras anhöriga återupprättelse, varför har vi då ett rättsväsende över huvut taget?
Citera
2006-12-30, 17:41
Medlem
87oseknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Om en rättstat inte ger offren och deras anhöriga återupprättelse, varför har vi då ett rättsväsende över huvut taget?

Ja kanske för skipa rättvisa, vilket inte är samma sak som att hämnas eller ge "återupprättelse".
Citera
2006-12-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87oseknd
Ja kanske för skipa rättvisa, vilket inte är samma sak som att hämnas eller ge "återupprättelse".

Och vad menar du i så fall med denna "rättvisa"? "Rättvisa" för vem?
Citera
2006-12-30, 17:44
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vraltupp
Mitt under brinnande krig med shia-Iran, så försökte ett gäng shia-irakier döda Saddam, de misslyckades och dödades. I vilket land på denna planet skulle det anses som en kriminell gärning under ett krig?

Om han bara hade avrättat attentatsmännen så hade nog ingen protesterat, men nu valde han att mörda (150 män och pojkar sköts) och tortera urskillningslöst och jämna byn med marken.

Citat:
Ursprungligen postat av protocol
Om Saddam hängdes (om det nu var han) så ska även ledarna av USA, England och de andra länder som hjälpte till under kriget hängas. De dödade mer än vad Saddam gjorde. Flera flera hundra tusen dödades under kriget.

Vilket svammel. De iranier som dog i kriget dödades av Saddams soldater, i vissa fall med västeuropeiska vapen. På vilket sätt menar du att USA och Storbritannien dödade dem?

Ditt ständiga tjat om USA och Storbritannien i alla sammanhang visar också hur dålig koll du har. Saddams armé använde varken brittiska eller amerikanska vapen, men däremot massvis av sovjetiska, kinesiska och franska. Även Västtyskland samarbetade med Saddamregimen.
Citera
2006-12-30, 17:52
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Vilket svammel. De iranier som dog i kriget dödades av Saddams soldater, i vissa fall med västeuropeiska vapen. På vilket sätt menar du att USA och Storbritannien dödade dem?

Jag tror våran förvirrade meddebattör syftar på Irakkriget, vilket förstås är ännu mer knepigt.
Han menar på att det ligger fler än 2 000 000 irakier begravda pga. koalitionens invasion av Irak.
Citera
2006-12-30, 18:03
Medlem
Serpicos avatar
Blight, mannen med störst hjärna.

Herregud vad du är otroligt korkad, jag orkar inte skriva detta svaret vidare seriöst, då jag sitter med 40 graders feber.

Men när jag läser saker du skrivit, om att du t ex tycker att kurder och iranier som lider av sjukdomar, förtjänar det? Då förstår jag fan inte vad du har haft för uppväxt, eller vart du kommer ifrån.

Uppriktigt talat, du är riktigt outbildad, har kanske inte ens studerat folkslaget kring iraktrakten, kanske inte vet folks förflutna, ändå så konstaterar du att alla de som utsatts för våld under saddamregimen, dom förtjänar det!

HUR JÄVLA KORKAD ÄR DU IGENTLIGEN?!

Utbringa du på dina skålar i hemlighet, tror inte du vågar gå runt med dina åsikter öppet, eller diskutera det med en kurd eller iranier, eller något annat förföljt folkslag.

RIP saddam, det var en människa trots allt.
Men skiten du gjorde var fan sjuk, slita väck folks naglar etc...massa tortyr, bara för att man inte stöttade hans regim.

BLIGHT! GET OUT! GROW UP!
instängda jävla idiot.
Citera
2006-12-30, 18:41
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Detta är fakta enligt mig. Vad ser ut som fakta? När USA säger att en person är diktator åsså tror du på dom eller?

De säger typ att alla är diktatorer, om de är emot dom. Även Chavez som är folkvald och väldigt älskad i sitt land är en diktator enligt USA. Varför ? Jo han vill inte ge de olja b.l.a, han vill satsa på de fattiga i landet, han vill göra emot USA och deras vilja. USA är för patetiskt. De som är lite mer patetiska, eller ska jag säga blåsta, är människorna som tror på dom.
Citera
2006-12-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Om han bara hade avrättat attentatsmännen så hade nog ingen protesterat, men nu valde han att mörda (150 män och pojkar sköts) och tortera urskillningslöst och jämna byn med marken.

Ditt ständiga tjat om USA och Storbritannien i alla sammanhang visar också hur dålig koll du har. Saddams armé använde varken brittiska eller amerikanska vapen, men däremot massvis av sovjetiska, kinesiska och franska. Även Västtyskland samarbetade med Saddamregimen.

Avstå från att svara och var tyst när du inte vett ett dugg. För det första, saddam fick massor av order från USA och de andra länderna för att bl.a attackera Iran. För det andra, Irak kriget, duh! Gå lär dig nåt innan du sitter här och babblar.
Citera
2006-12-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
De säger typ att alla är diktatorer, om de är emot dom. Även Chavez som är folkvald och väldigt älskad i sitt land är en diktator enligt USA. Varför ? Jo han vill inte ge de olja b.l.a, han vill satsa på de fattiga i landet, han vill göra emot USA och deras vilja. USA är för patetisktk. De som är lite mer patetiska, eller ska jag säga blåsta, är människorna som tror på dom.

Mm. Jag vet. Vissa, som t:ex Ankdammsman ser det som fakta när USA t:ex säger att XX är en diktator. De har ingen hjärna att tänka själv, gör lite "research" själva.

USA går emot alla som inte gör vad de säger, inte ger dem olja eller andra saker. Samma sak hände med Shahen när han fyrdubblade olje priset och ville inte vara USA's slav som vissa länder fortfarande är.

Blåsta människor är typen av Ankdammsman som tror att det är inget fel, allting är rätt och allting är demokratiskt. Medan ingenting är nästan demokratiskt. Varför fick man aldrig se Saddam i TV? Varför fick han aldrig prata fritt? varför censurerades han?

Våld föder våld.
Citera
2006-12-30, 18:59
Medlem
503s avatar
Citat:
Avstå från att svara och var tyst när du inte vett ett dugg. För det första, saddam fick massor av order från USA och de andra länderna för att bl.a attackera Iran. För det andra, Irak kriget, duh! Gå lär dig nåt innan du sitter här och babblar.

Nu menar inte jag att vara någon ryggdunkare, men utifrån det jag läst utav det du skrivit och de mängder inlägg jag läst som ankan skrivit så kan vi ganska snabbt konstatera att ankan vet bra mycket mer om detta än vad du gör.
Är det någon som behöver läsa på sig så är det alltså snarare du själv.

Fast det behöver inte jag sitta och understryka igentligen, jag tror nog att han själv kommer göra det ganska uppenbart för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in