2006-12-30, 01:33
Medlem
Sökte utan att hitta något om detta..

Var inne på Ratsit för en stund sen och reggade mig. Men, tänkte på en grej...

När man registrerar sig så börjar man med att ange sin e-postadress. Därefter frågar de efter lösenord..

Undrar hur många som anger sitt lösenord de har till t.ex sitt hotmailkonto?

Jag backade ur och kollade en extragång innan jag valde ett helt ovidkommande lösenord...

Kan de bakom Ratsit ha ett intresse av en massa e-postadresser och deras lösenord eller är det bara jag som är nojig?
Citera
2006-12-30, 01:41
Medlem
Hitmans avatar
Du är nojig, värre.
Citera
2006-12-30, 02:01
Medlem
kronoss avatar
Du är bara nojig! Själv har jag fan inget att dölja om nån skulle hacka in i mitt hotmail kontto. Finns ju bara porr spam där hehe...
Citera
2006-12-30, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronos
Du är bara nojig! Själv har jag fan inget att dölja om nån skulle hacka in i mitt hotmail kontto. Finns ju bara porr spam där hehe...

Jo... du tänker som de flesta när det gäller att bli hackad... "Jag har inget att dölja"...

Men problemet är att "DE" som hackar din dator, om det nu inte är nån fjortis som lärt sig det på FB, inte är intresserade av din dator och vad som finns på den, utan de är mer intresserade av vad de kan använda din dator till för jävelskap...

Man kan tro att man sitter skyddad med ett e-postkonto från hotmail men om någon skulle kapa ditt konto, som du inte har något av värde på, och använda det för att skicka ut en massa spam eller liknande, så skulle du nog snart höra av din ISP.
Citera
2006-12-30, 02:47
Medlem
kronoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Jo... du tänker som de flesta när det gäller att bli hackad... "Jag har inget att dölja"...

Men problemet är att "DE" som hackar din dator, om det nu inte är nån fjortis som lärt sig det på FB, inte är intresserade av din dator och vad som finns på den, utan de är mer intresserade av vad de kan använda din dator till för jävelskap...

Man kan tro att man sitter skyddad med ett e-postkonto från hotmail men om någon skulle kapa ditt konto, som du inte har något av värde på, och använda det för att skicka ut en massa spam eller liknande, så skulle du nog snart höra av din ISP.

Där håller jag med om. Men jag mena rent generellt att jag har inget att dölja när det gäller innehållet på mitt kontto vad jag har för typ av meil.
Citera
2006-12-30, 02:49
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Sökte utan att hitta något om detta..

Var inne på Ratsit för en stund sen och reggade mig. Men, tänkte på en grej...

När man registrerar sig så börjar man med att ange sin e-postadress. Därefter frågar de efter lösenord..

Undrar hur många som anger sitt lösenord de har till t.ex sitt hotmailkonto?

Jag backade ur och kollade en extragång innan jag valde ett helt ovidkommande lösenord...

Kan de bakom Ratsit ha ett intresse av en massa e-postadresser och deras lösenord eller är det bara jag som är nojig?

Helvete vad otrogen du är mot din fru om du blir så här orolig varje gång du reggar dig på en sajt!
Citera
2006-12-30, 13:28
Medlem
elsebasbes avatar
Jag har också tänk på saken, väldigt ofta använder jag samma lösenord till de sidor jag reggar mig på, som jag använder till mitt mailkonto jag reggar med.
Jag vet att man inte ska använda samma lösenord till olika sidor, men det känns undvidkomligt när man har konto på många sidor.
Citera
2006-12-30, 13:51
Medlem
call3s avatar
därför reggar jag oftast på slaskpost.
http://www.slaskpost.se
Citera
2006-12-30, 16:22
Bannlyst
Därför använder man detta: http://labs.zarate.org/passwd/
Eller den här: http://labs.zarate.org/passwd_new/

Eftersom den andra är en beta, så är den första nog att föredra. Nästan smidigare än att skriva in lösenordet varje gång faktiskt...

Edit: Välj vilken ni vill förresten, betan rekommenderas på den första, fast den första är smidigare än betan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in