• 1
  • 2
2006-12-29, 16:34
Medlem
Ja, vad är det för nåt egentligen? Vad är det för tjingeling att hålla på med, ser allmänt löjligt ut även om dom föreställer dödskallar, taggtråd och annat "häftigt".
Nu syftar jag naturligtvis inte på en (gärna stilren) vigsel eller förlovningsring, utan mest stora billiga saker som inhandlats tillsammans med ett paket rökelse i nåt zigenarstånd nånstans.

Jag själv kan inte med smycken, kan vara klädsamt på kvinnor om det är smakfullt och diskret, men själv kan jag knappt ha på mig ett armbandsur.

Vad är det för typ av snubbar som har massa ringar och smycken på sig? Tycker ni att det är snyggt?
Citera
2006-12-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Ja, vad är det för nåt egentligen? Vad är det för tjingeling att hålla på med, ser allmänt löjligt ut även om dom föreställer dödskallar, taggtråd och annat "häftigt".
Nu syftar jag naturligtvis inte på en (gärna stilren) vigsel eller förlovningsring, utan mest stora billiga saker som inhandlats tillsammans med ett paket rökelse i nåt zigenarstånd nånstans.

Jag själv kan inte med smycken, kan vara klädsamt på kvinnor om det är smakfullt och diskret, men själv kan jag knappt ha på mig ett armbandsur.

Vad är det för typ av snubbar som har massa ringar och smycken på sig? Tycker ni att det är snyggt?
Nej fyfan, en gång såg jag en kille som hade 3 ringar på vardera hand (han var 30+)
Citera
2006-12-29, 17:02
Medlem
Squalos avatar
Ringar är inget för män. Undantaget vigselringen, som är en slät guldring. Inget påträngande mao.

Män ska ha ur, inte ringar.
Citera
2006-12-29, 17:06
Bannlyst
Är man adlig tycker jag att man ska få ha klackring, vigselring kan man ju också bära anser jag.
Citera
2006-12-29, 17:10
Medlem
Agent|Os avatar
Vigselring undantagen tycker jag det är direkt motbjudande med ringar på mäns fingrar. De två fulaste enligt min mening är adelsringen (på lillfingret fyfan!) och silversmide på tummen - den senare varianten blir jag spyfärdig eller slagsmålsförbannad av när jag ser.
Citera
2006-12-29, 17:13
Medlem
Giffoxs avatar
Sen finns där ju maffiabossar med exklusiva skräddarsydda kostymer och händerna fulla av enorma guldringar som i sin tur är fulla av enorma stenar av varierande sort
Citera
2006-12-29, 17:21
Medlem
zizacons avatar
självklart går det att göra både stilrent och någorlunda smakfullt, speciellt om man har lite rockstil i övrigt. Det betyder inte att man behöver köpa döskalleringar från hobbex.

Det är varken passande eller snyggt med för mycket ringar på medelålders medelklassmän i kostym.
Citera
2006-12-29, 17:47
Bannlyst
Jag tycker det är snyggt med ringar på en del personer. Själv har jag en slät tumring på vardera tumme.
Citera
2006-12-29, 17:56
Medlem
silverblues avatar
Håller med om att ringar och halskedjor inte hör hemma på en riktig man. Slät vigselring, klocka och manchettknappar är det som okej enligt min definiation av vad som är god stil och smak. Jo är nog ganska konservativ när det kommer till kläder och sånt.
Citera
2006-12-29, 17:59
Medlem
papa_ogens avatar
Billigt skit?

Jag brukar ha en silvering på varje finger, visst går på en 2 hundring. Sen halskedjan gick på ca 1500...

Hårdrock för fan!!!!
Citera
2006-12-29, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Billigt skit?

Jag brukar ha en silvering på varje finger, visst går på en 2 hundring. Sen halskedjan gick på ca 1500...

Hårdrock för fan!!!!

Word!
Citera
2006-12-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator
Jag tycker det är snyggt med ringar på en del personer. Själv har jag en slät tumring på vardera tumme.
Tumring, vilken dansbandsorkester är du med i ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in