Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-12-29, 15:42
Medlem
Nemesis1s avatar
Ja, ser man på bilder från 70-talsband som UFO, Lynrd Skynrd, Led Zeppelin, AC/DC, mm så hade de alltid whiskyflaskorna i högsta hugg, men idag är nästan alla hårdrockare birakillar... Vad har hänt??

Skulle inte Bon Scott och John Boham dö av skam om de fick höra att hårdrockarna nuförtiden inte kan hälla i sig något starkare än 5,7%??
Citera
2006-12-29, 15:48
Medlem
micaeles avatar
Det är nog bra mycket lättare att hålla igång på öl än på whisky, om man nu vill supa så mycket som vissa hårdrocksband ändå gör.
Hur dom gjorde förr i tiden är ju visserligen då en gåta, men på det glada 70-talet fungerade väl det mesta...
Citera
2006-12-29, 15:50
Medlem
k1ng3ns avatar
Dom som forfarande spelar från den tiden kör ju fortfarande sprit med. Lemmys historier finns ju inget slut på bla.
Citera
2006-12-29, 15:57
Medlem
BRZMs avatar
I grunden har det nog att göra med att vikingarna/hedningarna drack mjöd och i senare tider blev det bärs. Då känner man sig "hård" med en bira i handen.
Kan själv erkänna att jag känner mig sluskig med en bira i handen när jag är ute på galej. Känner mig som en uttittad A-lagare oavsett om jag har kostym eller "casual".
Citera
2006-12-29, 16:00
Medlem
kultingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, ser man på bilder från 70-talsband som UFO, Lynrd Skynrd, Led Zeppelin, AC/DC, mm så hade de alltid whiskyflaskorna i högsta hugg, men idag är nästan alla hårdrockare birakillar... Vad har hänt??

Skulle inte Bon Scott och John Boham dö av skam om de fick höra att hårdrockarna nuförtiden inte kan hälla i sig något starkare än 5,7%??

Vi har ju en fin bild på dig när du sitter med Jack danielsen i högsta hugg
Citera
2006-12-29, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Känner mig som en uttittad A-lagare oavsett om jag har kostym eller "casual".
Välj finare öl än smuggel och kung så kommer folk se dig som rik istället
Citera
2006-12-29, 16:05
Bannlyst
För att de vill överleva sin egna 30årsdag?
Citera
2006-12-29, 23:24
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
För att de vill överleva sin egna 30årsdag?
Nä, den där gubben köper jag inte... På 70-talet hade banden oftast ganska positiva budskap, t.o.m. "ondskefulla" musiker som Black Sabbath och Alice Cooper var ju innerst inne livsbejakande grabbar...

Idag har vi däremot en massa självdestruktiva hårdrocksvarianter... Gothic metal, EMO, industrial, black metal, doom metal, suicide metal etc... Men ändå väljer banden att halsa i sig öl istället för sprit...
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Vi har ju en fin bild på dig när du sitter med Jack danielsen i högsta hugg
Jo, men jag är väl undantaget som beträffar regeln... Och dessutom så dricker jag inte så fasligt mycket, även om jag tenderar att välja booze istället för bira då jag väl gör det...

Min teori är att det hela är en konspiration hos världens alla konsertarrangörer... De är rädda för att banden i fyllan skall ha sönder saker som de blir ersättningsskyldiga till, och därför låter de banden få hur mycket öl de vill backstage... Och eftersom ölen backstage är gratis är det klart att banden väljer den före sprit som de måste betala för ur egen ficka... Sen passar man på att se till att banden berättar sina stories om öl i intervjuer, fotograferar dem med ölburkar, etc... Detta lurar fansen till att tro öl är den ultimata rock n roll-drycken, och därför har alla rockers och metallskallar förvandlas till birakillar...

Vad tror ni andra om denna teori?? Och om den stämmer, är denna förändring positiv eller negativ?? Är det inte värt det att arrangörerna får betala lite i skadestånd om det leder till fler musiker som Keith Moon??
Citera
2006-12-30, 00:13
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Nä, den där gubben köper jag inte... På 70-talet hade banden oftast ganska positiva budskap, t.o.m. "ondskefulla" musiker som Black Sabbath och Alice Cooper var ju innerst inne livsbejakande grabbar...

Idag har vi däremot en massa självdestruktiva hårdrocksvarianter... Gothic metal, EMO, industrial, black metal, doom metal, suicide metal etc... Men ändå väljer banden att halsa i sig öl istället för sprit...
Jo, men jag är väl undantaget som beträffar regeln... Och dessutom så dricker jag inte så fasligt mycket, även om jag tenderar att välja booze istället för bira då jag väl gör det...
Ja du... Det självdestruktiva beteendet har alltid funnits där. Förr var det spriten som dödade. Idag är det musiken. Man var helt enkelt tvungen att göra avkall på något i och med att musiken blev hårdare. Nej, vars... Skämt åsido.

Jag gissar att det bara är en trendfråga. Musiken förändras, artisternas klädstilar förändras, osv. Det här är väl lite av en imagegrej som gäller just nu. Om ett band blir riktigt stort någon gång i framtiden och de har som grej att stå och dricka rödvin ur en champoflaska, ja då kanske det blir nästa trend?
Citera
2006-12-30, 01:24
Medlem
Läskigs avatar
Är nog mest bara en trendgrej som flickorna i Metallica och lite andra amerikanska band från den tiden satte igång, trenden lär förhoppningsvis gå tillbaka när folk börjar inse att en riktig rocker mår bäst av lite kryddat ryssvatten.
Citera
2006-12-30, 01:38
Medlem
Smaskenss avatar
Citat:
, suicide metal etc...

Det märks att du kan din sak...

Vad i hela friden är "suicide metal"? Folk som skär handlederna av sig med elgitarrer eller?
Citera
2006-12-30, 01:42
Medlem
Squalos avatar
Sanningen lär vara att dagens lama rock-pojkar är ena mesiga jävla fittor som inte pallar dricka riktig sprit.

Ta ölen från dom och så får vi se hur bra dom halsar JD.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in