Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
För att de vill överleva sin egna 30årsdag?
Nä, den där gubben köper jag inte... På 70-talet hade banden oftast ganska positiva budskap, t.o.m. "ondskefulla" musiker som Black Sabbath och Alice Cooper var ju innerst inne livsbejakande grabbar...
Idag har vi däremot en massa självdestruktiva hårdrocksvarianter... Gothic metal, EMO, industrial, black metal, doom metal, suicide metal etc... Men ändå väljer banden att halsa i sig öl istället för sprit...
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Vi har ju en fin bild på dig när du sitter med Jack danielsen i högsta hugg

Jo, men jag är väl undantaget som beträffar regeln... Och dessutom så dricker jag inte så fasligt mycket, även om jag tenderar att välja booze istället för bira då jag väl gör det...
Min teori är att det hela är en konspiration hos världens alla konsertarrangörer... De är rädda för att banden i fyllan skall ha sönder saker som de blir ersättningsskyldiga till, och därför låter de banden få hur mycket öl de vill backstage... Och eftersom ölen backstage är gratis är det klart att banden väljer den före sprit som de måste betala för ur egen ficka... Sen passar man på att se till att banden berättar sina stories om öl i intervjuer, fotograferar dem med ölburkar, etc... Detta lurar fansen till att tro öl är den ultimata rock n roll-drycken, och därför har alla rockers och metallskallar förvandlas till birakillar...
Vad tror ni andra om denna teori?? Och om den stämmer, är denna förändring positiv eller negativ?? Är det inte värt det att arrangörerna får betala lite i skadestånd om det leder till fler musiker som Keith Moon??