2006-12-30, 00:24
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Varför har det gått inflation i sådana här artiklar särskilt i City? Jag har inte påstått att han ljuger bara att City alltid vinklar till invandrarnas fördel.

Vad då alltid vinklar till invandrarnas fördel? Jag minns att jag även läst artiklar där helyllesvenskar fått "tala ut" om hur de blivit misshandlade av väktare. Och hur vet du att väktarna själva inte var invandrare? Då skulle det ha snurrat till det ordentligt i din hjärna, eller hur? Hur hade City då gjort för att "alltid" vinkla det till invandrarnas fördel?

Titta, här är det en AIK:are som blivit misshandlad av TRE vakter! Fan, tidningar ska alltid vinkla till AIK:ares fördel.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...542527,00.html

Och fick inte Anna Sjödin tala ut i medierna om hur hon blev misshandlad av... en BLATTE på Crazy Horse?

Och den här killen, tror du han är svensk eller invandrare?
http://www.ekuriren.se/ekuriren/sena...1&t=1123631363

Ditt påstående om att det gått inflation i sådana artiklar, har du belägg för det? Jag har sökt på city.se, men inte kan jag hitta något som tyder på inflation av tycka-synd-om-misshandlade-invandrare-artiklar.
Citera
2006-12-30, 09:54
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHarlot
men det är Ali som får gråta ut i gratsipressen- inte flatan

Om flatan hade vänt sig till gratispressen hade flatan också fått gråta ut.
Citera
2006-12-30, 14:34
Bannlyst
Dom FörTryckta Blir FörTryckare

Rubriken visar tydligt vilka som blir olämpliga vakter.

Är det dessutom invandrare tar de gärna sin hämnd mot Ankdammsfolket
Citera
2006-12-30, 18:46
Medlem
Om jag var connex vakt skulle jag spöa skiten ur alla plankare
Varför vill vissa inte betala för sig?
Citera
2006-12-31, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHarlot
men det är Ali som får gråta ut i gratsipressen- inte flatan

Du påstår med andra ord att ursprungssvenskar inte tar sin plats i media gällandes denna fråga? Det har väl varit ganska många reportage om folk som blivit illa behandlade av väktare/ordningsvakter, däribland svenskar. Du gör en höna av en fjäder, eller du ser vad du vill se. Pick your choice.
Citera
2006-12-31, 16:03
Medlem
Drapåtrissors avatar
"Han hade en giltig färdbiljett men vägrade att visa den. I stället började han slåss och flera andra lade sig i och det är inte normalt. Det sista vi vill är att använda våld säger VD Håkan Isaksson" Luktar brist på respekt och sårad heder lång väg men en polisutredning är att vänta. Hur var det nu med rapporteringen för något år sedan om en annan invandrare som när han försökte smita från kontrollanterna av egen orsak föll och blev förlamad? Samma enögda rapportering i det fallet. Objektiv rapportering? In my ass.
Citera
2006-12-31, 20:15
Medlem
Citat:
"Han hade en giltig färdbiljett men vägrade att visa den. I stället började han slåss och flera andra lade sig i och det är inte normalt. Det sista vi vill är att använda våld säger VD Håkan Isaksson" Luktar brist på respekt och sårad heder lång väg men en polisutredning är att vänta. Hur var det nu med rapporteringen för något år sedan om en annan invandrare som när han försökte smita från kontrollanterna av egen orsak föll och blev förlamad? Samma enögda rapportering i det fallet. Objektiv rapportering? In my ass.

Hur logiskt är det på en skala att inte visa sina giltiga färdbiljett?
Citera
2006-12-31, 20:27
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hadoken
Hur logiskt är det på en skala att inte visa sina giltiga färdbiljett?
Beror väl på hur dom kulturella värderingarna ser ut? Att bli misstrod upfattas av vissa kulturer som en grov kränkning.
Citera
2006-12-31, 20:33
Medlem
Citat:
Beror väl på hur dom kulturella värderingarna ser ut? Att bli misstrod upfattas av vissa kulturer som en grov kränkning.

Det har du självklart rätt i men just i den här händelsen, låter Alis eller vad fan nu hette, version rimligare. Sedan är ju som sagt många ordningsvakter svin som inte tvekar att ljuga för att skydda deras överdrivna handlingar.
Citera
2006-12-31, 20:45
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hadoken
Det har du självklart rätt i men just i den här händelsen, låter Alis eller vad fan nu hette, version rimligare. Sedan är ju som sagt många ordningsvakter svin som inte tvekar att ljuga för att skydda deras överdrivna handlingar.
Visst kan det vara så. Men som infödd Stockholmare vet jag att betalningsmoralen hos nysvenskarna närmast är obefintlig. Hur dåliga erfarenheter skapar inte det hos kontrollanterna? Dessutom reagerar oftast dom som ertappas mycket aggresivt och då är det inte så lätt att prata personen tillrätta?
Citera
2006-12-31, 21:13
Medlem
Mr Magoos avatar
Ali vem???
Citera
2006-12-31, 22:51
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:

Nämn ett land där det hade varit allmänt accepterat att neka till att visa biljett och vara agressiv mot biljettkontrollanten för att denne efterfrågar färdbevis.

Man behöver inte vara speciellt smart för att förstå att det smidigaste är att visa färdbeviset. Åtminstone först för att sedan framföra eventuella synpunkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in