• 1
  • 2
2006-12-29, 09:47
Medlem
Drapåtrissors avatar
"jag blev slagen som ett djur" hävdar Ali och naturligtvis överdriver han inte? Händelsen inträffade när Ali enligt Connex vägrade visa sitt färdbevis och ord står mot ord. Låter helt befängt att ett vaktbolag agerar så utan anledning. http://www.city.se/index.jsp?a=810360 Varför sväljer alltid media sådana berättelser utan bevis så fort det är invandrare inblandade? Själv lutar jag åt att han bara är ute efter ett fett skadestånd.
Citera
2006-12-29, 10:34
Medlem
J.Ns avatar
Sväljer? De citerar ju vakterna också så det kallas "normal nyhetsrapportering" när man låter båda sidorna komma till tals

Och att vakter oftare än t ex poliser (som inte heller är utan fel och brister?) missköter sig ibland är en nyhet för dig förstår jag...
Citera
2006-12-29, 10:40
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Sväljer? De citerar ju vakterna också så det kallas "normal nyhetsrapportering" när man låter båda sidorna komma till tals

Och att vakter oftare än t ex poliser (som inte heller är utan fel och brister?) missköter sig ibland är en nyhet för dig förstår jag...
Håller inte med. Tycker att artikelrubriken redan tar ställning för Ali.
Citera
2006-12-29, 11:11
Medlem
Vryzass avatar
Då har du inte råkat ut för Connex kontrollanter. Är övertygad om att Ali fick ordentligt med pisk. Jag har själv varit nära att få det, trots att jag hade giltigt färdbevis. Anledningen? "Va inte soo javla oppkäftig!"

Om du stöter på några i tunnelbanan är mitt tips att börja springa. Dom reser nämligen i grupp...
Citera
2006-12-29, 11:28
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Då har du inte råkat ut för Connex kontrollanter. Är övertygad om att Ali fick ordentligt med pisk. Jag har själv varit nära att få det, trots att jag hade giltigt färdbevis. Anledningen? "Va inte soo javla oppkäftig!"

Om du stöter på några i tunnelbanan är mitt tips att börja springa. Dom reser nämligen i grupp...
Det var ett vaktbolag. Men det hävdas att han vägrade visa färdbevis och att han började slåss. Ord står mot ord.
Citera
2006-12-29, 11:31
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Exakt!
Jag har vänner som är så ariska så (eftersom trådskaparen uppenbart tror att allt hela tiden handlar om PK...) och som råkat ut för trakasserier och våld.
Jag känner t.o.m en flata som trakasserats av connexpersonal vid biljettkontroll. Värt att notera att de aldrig nånsin visste att hon var flata eller att det syntes på henne på nåt sätt och de kommer aldrig nånsin få reda på det heller.

Vad har då flatan med saken att göra?

Jo, inför connex behandlas alla lika.......illa.

Jag blev arg när jag läste artikeln i morse för man hur Connex och dess hantlangare beter sig.
Självklart kan man inte dra alla över en kam, men jag tvivlar inte en sekund på att Ali åkte på stryk helt oskyldigt.

Power!!
Citera
2006-12-29, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valnir
Exakt!
Jag har vänner som är så ariska så (eftersom trådskaparen uppenbart tror att allt hela tiden handlar om PK...) och som råkat ut för trakasserier och våld.
Jag känner t.o.m en flata som trakasserats av connexpersonal vid biljettkontroll. Värt att notera att de aldrig nånsin visste att hon var flata eller att det syntes på henne på nåt sätt och de kommer aldrig nånsin få reda på det heller.

Vad har då flatan med saken att göra?

Jo, inför connex behandlas alla lika.......illa.

Jag blev arg när jag läste artikeln i morse för man hur Connex och dess hantlangare beter sig.
Självklart kan man inte dra alla över en kam, men jag tvivlar inte en sekund på att Ali åkte på stryk helt oskyldigt.

Power!!

men det är Ali som får gråta ut i gratsipressen- inte flatan
Citera
2006-12-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Varför sväljer alltid media sådana berättelser utan bevis så fort det är invandrare inblandade? Själv lutar jag åt att han bara är ute efter ett fett skadestånd.

Jag skulle vilja vända på det hela och i stället fråga, varför tror du att det skulle vara osant bara för att det är en invandrare?
Citera
2006-12-29, 14:21
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Spirou_
Jag skulle vilja vända på det hela och i stället fråga, varför tror du att det skulle vara osant bara för att det är en invandrare?
Varför har det gått inflation i sådana här artiklar särskilt i City? Jag har inte påstått att han ljuger bara att City alltid vinklar till invandrarnas fördel.
Citera
2006-12-29, 15:31
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Citat:
"jag blev slagen som ett djur" hävdar Ali och naturligtvis överdriver han inte? Händelsen inträffade när Ali enligt Connex vägrade visa sitt färdbevis och ord står mot ord. Låter helt befängt att ett vaktbolag agerar så utan anledning. http://www.city.se/index.jsp?a=810360 Varför sväljer alltid media sådana berättelser utan bevis så fort det är invandrare inblandade? Själv lutar jag åt att han bara är ute efter ett fett skadestånd.
Citat:
Varför har det gått inflation i sådana här artiklar särskilt i City? Jag har inte påstått att han ljuger bara att City alltid vinklar till invandrarnas fördel.

Själv tvivlar jag inte ett ögonblick på att den här killen talar sanning. Det är ju allmänt känt att väktare och ordningsvakter är en samling våldsälskande wannabe-poliser med ett självhävdelsebehov större än Grönland. Själv blev jag och kompisen antastade av en jävel som ville kolla våra påsar när vi shoppade strax före jul. Han sa att han "känner igen" oss och att han visste vad vi "går för". Vi blev förstås skitsura eftersom vi inte ens tänkt tanken att snatta nånting.
Citera
2006-12-29, 15:59
Medlem
KönsKlass avatar
Det är ju vida känt att folk får stryk av vakterna, och det ganska rejält också. Tror det till och med avr Insider som hade ett reportage om det hela där det blev bevisat med dold kamera också.
Citera
2006-12-29, 16:06
Medlem
Heinzes avatar
Det här är media, inte Krim! Håll diskussionen kring om tidningen tagit parti för någon part eller ens skulle skrivit om det.

/mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in