• 1
  • 2
2006-12-28, 19:11
Bannlyst
Efter att ha försökt fått Coccilana etyfin men blev nekad så fick jag en förpackning av en medicin som heter Toclase 50mg (mot rethosta hette det) och upptäckte en bieffekt jag inte hade räknat med på hundra år! Var ordinerad i tablet högst 2 ggr dagligen men en dag tog jag 3 tabs. när jag hade riktigt besvärlig hosta och efter ca. 1 till 1 1/2 timme slog det på nåt annat. Kraftiga hallisar och synupplevelser som var helt sjuka så jag skrattade för mig själv. Satt i i flera timmar. Var nästan otäckt för mig som vanligtvis inte gillar hallucinogener. Dagen efter drog jag i mig 4 tabletter och visst, samma sak igen med hallisar (rätt sköna faktiskt), satt o pratade med mig själv och satte på mig hörlurar med riktigt bra goa-trance vilket var helt sjukt häftigt. Sinnena var hyperkänslig och jag märkte att jag hade suttit o lyssnat i flera timmar och hade varit i en annan verklighet. Men som sagt så är jag inte mycket för hallucinogener så jag provade inte mer efter dessa 2 gånger. Så ni som gillar hallis-droger, se till at få medicinen utskriven. Det sjuka är att doktorerna MYCKET hellre skriver ut denna med. istället för sånt som coccilana. Tror inte nån annan på FB har upptäckt detta, så kör hårt och hoppas ni får samma effekt som jag.
Citera
2006-12-28, 19:34
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Oj det var intressant och sannerligen konstigt.. skall kolla FASS nu..

EDIT: Här är f.ö länken till FASS om ämnet i fråga.. skall kolla lite där..

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

EDIT 2:

Vilka biverkningar kan Toclase ge?
Liksom alla läkemedel kan Toclase ha biverkningar.

Mindre vanliga biverkningar (mindre än 1 per 100 patienter):

Dåsighet. Illamående.

Sällsynta biverkningar (mindre än 1 per 1000 patienter):

Citat:
Trötthet. Andningssvårigheter. Muntorrhet (noggrann munhygien är därför viktig). Kräkningar, diarré, magont. Angioödem (lokala vätskeansamlingar), hudutslag, t.ex. nässelutslag, klåda. Överkänslighet, anafylaktisk chock. Yrsel. Oro/rastlöshet, aggressivitet, hallucinationer, förvirring. Stor pupill, dimsyn.

Ja, där har vi det väl... frågan är hur mycket andra bi effekter man får.. !
Citera
2006-12-28, 19:55
Medlem
Vilsens avatar
De tar bort tussidyl (dxm) och tjuvhåller mums-morfinet och istället ger de ut en ännu vassare drog? om det verkligen funkar så får man väl tacka apoteket för att de förbättrar sortimentet.
Citera
2006-12-28, 20:04
Medlem
m96mafrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utedass
Efter att ha försökt fått Coccilana etyfin men blev nekad så fick jag en förpackning av en medicin som heter Toclase 50mg (mot rethosta hette det) och upptäckte en bieffekt jag inte hade räknat med på hundra år! Var ordinerad i tablet högst 2 ggr dagligen men en dag tog jag 3 tabs. när jag hade riktigt besvärlig hosta och efter ca. 1 till 1 1/2 timme slog det på nåt annat. Kraftiga hallisar och synupplevelser som var helt sjuka så jag skrattade för mig själv. Satt i i flera timmar. Var nästan otäckt för mig som vanligtvis inte gillar hallucinogener. Dagen efter drog jag i mig 4 tabletter och visst, samma sak igen med hallisar (rätt sköna faktiskt), satt o pratade med mig själv och satte på mig hörlurar med riktigt bra goa-trance vilket var helt sjukt häftigt. Sinnena var hyperkänslig och jag märkte att jag hade suttit o lyssnat i flera timmar och hade varit i en annan verklighet. Men som sagt så är jag inte mycket för hallucinogener så jag provade inte mer efter dessa 2 gånger. Så ni som gillar hallis-droger, se till at få medicinen utskriven. Det sjuka är att doktorerna MYCKET hellre skriver ut denna med. istället för sånt som coccilana. Tror inte nån annan på FB har upptäckt detta, så kör hårt och hoppas ni får samma effekt som jag.

Jag har haft dom tabletterna hemma, mot just rethosta. Har tagit 20 tabletter på en gång. Effekt noll och ingenting, men som alla vet slår hallisar inte ut på alla individer. Blev själv bara trött och hängig. Kan tillägga att jag även blir opåverkad av E pga min medicinering, så antidepp kan ju förklara min erfarenhet.
Citera
2006-12-28, 20:28
Medlem
West-ens avatar
Låter helt sjukt. Finns knappt någon info på nätet heller.
Citera
2006-12-28, 20:36
Bannlyst
Jag känner ingenting av dem där.... Inte ens mindre hosta.
Antagligen är du ganska unik.

mvh
Citera
2006-12-28, 20:52
Medlem
DXM-Redemptions avatar
jo.. mindre än 1/1000 stod det iofs i biverknings grejen..

Antar att du är en av de 1000! MVH!
Citera
2006-12-29, 04:34
Medlem
Bjerons avatar
Uhm, ska man verkligen gratulera någon som lyckades vara en av tusen att uppleva biverkningar?

(stora problem med den där meningsuppbyggnaden, jag vet)
Citera
2006-12-29, 14:50
Medlem
Chickenkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjeron
Uhm, ska man verkligen gratulera någon som lyckades vara en av tusen att uppleva biverkningar?

(stora problem med den där meningsuppbyggnaden, jag vet)

om det är bra biverkningar så visst

GRATTIS
Citera
2006-12-29, 18:47
Medlem
Bjerons avatar
Finns det inte ett annat ord för biverkningar som upplevs på ett bra sätt?

Kanske... hmm, något borde det ju heta
Citera
2006-12-29, 22:42
Medlem
Thalassas avatar
Biverkning

Biverkning är ett neutralt ord som endast innebär att substansen i fråga har fler effekter än den primära.
Citera
2006-12-30, 12:42
Medlem
m96mafrs avatar
Biverkningar

DXM är väl ett bra exempel där biverkningarna eftersträvas *host host*
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto