Citat:
Ursprungligen postat av Plt Comdr
När det gäller Bosch så ska man passa sig för de spansktillverkade då de är klart sämre än de som görs i t ex Tyskland. Samma modell kan tillverkas i flera länder.
Har hört samma sak jag med. När man ska köpa vitvaror från Bosch och Siemens så är det bra kvalité om dom bara är byggda i Tyskland. Deras produkter byggda i Rumänien, Portugal osv håller inte alls samma kvalité.
Läst lite på andra forum och alla är eniga om att Miele är överlägsna på diskmaskinsfronten och det verkar ju som att dom gör resten av vitvarorna bra också.
Pratade lite med en på husfirman nu och hon sade att jag mycket väl kan få ganska bra pris om jag väljer olika produkter. Hon jag pratade med föreslog att jag skulle köra Miele på allt förutom på hällen, ugnen och spisfläkten där man tar Elektrolux. När det gäller tvättmasin och torktumlare så är Cylinda standard och det verkar ju som att det är bra grejer så det byter jag inte ut.
Skulle få ett prisförslag på lite olika vitvarupaket i nästa vecka så jag väntar spänt tills dess.
Nu kommer nästa fråga. Någon som vet något om Nibe? Det sitter nämligen en varmvattenberedare från Nibe i huset som standard.