Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Ja gärna. Vilka maskiner är du inte nöjda med och varför?
Ursäkta mig så mycket att jag inte svarat tidigare
Följande vitvaror har jag alltså inhandlat:
KYL/FRYS Electrolux ERB4X rostfritt och antiprint. Mycket bra, tystgående, energiklass a+, antiprintytan är kanon, det blir absolut inga fingeravtryck.
Enda nackdelen är väl att frydelen är för liten, men kyldelen är ju i gengäld större..
INBYGGNADSUGN Electrolux 5625x Varmluftsugn, funkar även den bra, framförallt varmluften, inga problem alls att köra två saker samtidigt, båda får samma färg, blir klara lika fort osv.
GLASKERAMIKHÄLL AEG FM 6520 KAN, inbyggnad, jävligt snygg design men ett h...ete att rengöra och att hålla ren. Den är även ganska seg vilket iof kan bero på att jag kopplat in den på 220v, går även att koppla den på 380v vilket kanske ökar effekten. (det går att koppla den både på 220 och 380)
GASOLHÄLL AEG FM 4360 GAN i samma serie. Denna däremot är bra, lättstartad, bra reglage och hyfsad effekt. Likadana finns även i HUSQVARNAS sortiment.
DISKMASKIN AEG F 84 VI, oxå denna inbyggnad, Funkar bra, går tyst och har ett snabbdiskprogram på 30 min som faktiskt oftast diskar rent! Den är dock bara 40cm bred men det finns säkert motsvarande i 60cm.
Jag gav 35322:- för detta på ELECTROLUX HOME med lite rabatt eftersom jag även köpte resten av köket där och det var sammantaget väl använda pengar, skulle dock hellre köpt induktionshällen i ovan nämnda serie men den var tyvärr för bred.
Hoppas det är till nån hjälp