2014-12-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Hur tror ni att rakaterna kommer vara nu efter förbudet på 75gram ?

Säljas i raketsatser som tidigare, där raketerna över 75g är bortplockade. Kommer troligtvis ingen ersättare för stora raketer.
Citera
2014-12-03, 19:55
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Ja det är väl så det blir tyvärr.
Finns många olika ämnen som man kan använda i raketer , så att man fortfarande kan få väldigt fina effekter fast att dom bara är på max 75 gram.
Sen hurvida dom gör det tveksamt , priset på andra fyrverkerier ökar känns det som för varje år utan att man får så mycket mer.......pinsamt
Citera
2014-12-03, 20:23
Medlem
zyzlites avatar
https://www.youtube.com/watch?v=78ZcjPrGiqw&feature=youtu.be

Ser en tårta som heter Tiger i bakgrunden, Någon som har någon info?
Citera
2014-12-03, 20:27
Medlem
Leipzigs avatar
Någon som vet någon bra sida där man kan köpa fyrvekeri från utlandet (typ polen)?
Citera
2014-12-03, 20:45
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipzig
Någon som vet någon bra sida där man kan köpa fyrvekeri från utlandet (typ polen)?
Finns en hel tråd med det, 1 steg under denna typ. Testa där kanske?
Citera
2014-12-03, 20:51
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
https://www.youtube.com/watch?v=78ZcjPrGiqw&feature=youtu.be

Ser en tårta som heter Tiger i bakgrunden, Någon som har någon info?

Skulle tippa på en Extreme Fireworks tårta med påklistrad text. Bettar någon emot? Skulle kunna vara Tempest om så är fallet.
Citera
2014-12-03, 21:01
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Skulle tippa på en Extreme Fireworks tårta med påklistrad text. Bettar någon emot? Skulle kunna vara Tempest om så är fallet.
Isåfall skulle det nog kommit fram att det fanns en nyhet Men klart, allt nytt är ju typ det
Citera
2014-12-03, 21:29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Isåfall skulle det nog kommit fram att det fanns en nyhet Men klart, allt nytt är ju typ det

Nej, nyheterna är inte upplagda på deras hemsida än. Förutom polsjärnan då. Det kommer nog runt lucia
Citera
2014-12-03, 21:32
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nej, nyheterna är inte upplagda på deras hemsida än. Förutom polsjärnan då. Det kommer nog runt lucia
Citera
2014-12-03, 23:27
Medlem
Harrybs avatar
Så då har man varit på sin första Svea provskjutning för i år då. Helt ärligt så var där inget jag blev sugen på att köpa.

Gold Bar hade väldigt fina guldhäng trots den lilla kalibern så den tyckte jag helt klart var värd 99kr.

Prisma var rätt färgstark trots kalibern, också värd sitt pris.

Men sen när man kom upp i 500kr klassen och uppåt så var där inget direkt som utmärkte sig. Tycker Svea kan det där med färger i fyrverkerier i alla fall. Mycket speciella färger som citrongul, havsblå och rosa. Inte så jätte vanliga färger i konsument fyrverkerier, så det var kul och se.

Sen kan dom ju sina guld effekter, dom stanna kvar ett bra tag på himlen så jag kan tänka mig att Golden Explosion är rätt fet IRL.

Sen så gillar jag även att Svea är duktiga på att lägga in många saluter i sina tårtor, någon som också är väldigt bra.

Jag som gillar tjuteffekter gilla ju såklart tårtan Balder. Men den hade ett så ojämnt tempo så det blev bara tråkigt till slut.

Sen så gillade jag Akilles. Men som jag har sakt innan, det är för många olika effekter efter varandra det blir bara en jävla soppa av allt. Det är synd för här var vissa effekter typ havsblåa och rosa och andra speciella färger. Men direkt efter kommer en knaster effekt som suddar bort alla fina färger.

Och Bomb Extreme är ju ett stort jävla skämt bara. Riktigt sunkiga och dåliga effekter. Visa effekter kunde man lätt räkna stjärnorna på. Så nej köp absolut inte denna.

Men men men, i slutet drog dom av två av sina Arrangemangstårtor och jag säger bara ojojoj, jävlar. Vilket tempo vilken perfekt timing och vilken perfekt konstruktion. Allt klaffa så jäkla perfekt, dock fick jag vi inte namnen på dessa . Men hade lugnt kunnat betala bra för det sista dom drog av. Nä här visa dom verkligen fyrverkerier.
Senast redigerad av Harryb 2014-12-03 kl. 23:31.
Citera
2014-12-04, 00:02
Medlem
PettaXs avatar
Någon som vet om Bauhaus kommer sälja iår igen? Läste någonstans att dom förlorat tillstånd eller om det bara var någon specifik bauhaus, minns inte riktigt
Citera
2014-12-04, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkvarn
Säljas i raketsatser som tidigare, där raketerna över 75g är bortplockade. Kommer troligtvis ingen ersättare för stora raketer.

Någon som vet någon grym raketsats, gärna prisvärd, runt ett dussin raketer med 70-75g krut vardera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in