2014-04-18, 01:23
  #6997
Medlem
[quote=Mo|48424277][quote=jockey2|48414828]
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund

Saxat från GBG-fyrverkerifabrik. Låter jäkligt dyrt att tillståndet skulle vara per år...

"2.1. När krävs sådant tillstånd?

Tillstånd krävs för innehav av bl.a. inomhuspjäser med eltändning och många professionella pjäser, såsom lösa bomber och tårtor över 1 kg satsvikt. Obs! dessa pjäser måste i vilket fall vara godkända av Räddningsverket eller SÄI!

Denna typ av tillstånd söks hos kommunen. I Göteborg har byggnadsnämnden hand om tillstånd för explosiva varor. Byggnadsnämnden skickar sedan remiss till polis och räddningstjänst, som yttrar sig om ansökan. Ett kommunalt tillstånd i Göteborg kostar för närvarande 6.400 kronor (en avsevärd fördyring när kommunen tagit över verksamheten).


Detta är inte per år

När man ansökt kommer man att inspektera ditt förråd. Detta kan vara en skrubb eller ett låsbart plåtskåp där inget annat förvaras. Ev. krav på brandklassning kan förekomma. Vid besöket kontrolleras att förrådet uppfyller de krav som ställs på brandskydd mm enligt lagstiftningen."
Citera
2014-04-18, 01:26
  #6998
Medlem
[quote=jockey2|48414828][quote=brevlund|48410799]
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
154 polis tillstånd



Du söker hos Polisen. Det kostar 700KR och gäller ett år. Och då får du köpa så mycket du vill bara du har förvaringstillstånd

Glöm inte att du skall söka tillstånd att skjuta av sakerna också, kostar 700 pix varje gång du vill skjuta. Har du egen tomt/mark får du skjuta när du vill såvida det inte "stör" någon samt att du inte utsätter någon för fara eller brand risk ect ect. Jäkligt luddigt... så med andra ord det är värt 700:- om du skall bränna av ett gäng pjäser så har du ryggen fri
Citera
2014-05-02, 20:17
  #6999
Medlem
Tigerskotts avatar
Royal Partys 50 mm konstbomber var över förväntan! Väldigt kraftig break i dom!
Har testat Sveas Viking förut och dom var bra men inte i närheten av RP´s 2".

Sånna köper jag fler till nyår 2014-2015 men det är ju på gott och ont några veckor dit
Citera
2014-09-20, 15:02
  #7000
Medlem
Länktan till nyår nu än STOOOOOR
Citera
2014-10-06, 15:04
  #7001
Medlem
Bazecoons avatar
Såg att svea hade lagt ut sin tabloid i förskott dock utan Satta priser ännu.Hoppas på ett bra kampanje pris på sveas monster shells.Köpte inte dem föra året då dem jag tykte dem var lite för dyra.Ska oxå bli intressant och se vad sveas nya "balder" tårta på 104 skott kommer att kosta.
Citera
2014-10-06, 16:36
  #7002
Bannlyst
Troligen lite småtårtor och tjutraketer. Det är de där småpjäserna som är pilligast att tillverka själv, så de har jag alltid tyckt att det är onödigt att lägga ner möda på. Gröna/svarta smatterkulor också, då mikrostjärnorna i dem är utmärkta att rulla stjärnor på.
Citera
2014-10-08, 20:21
  #7003
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Såg att svea hade lagt ut sin tabloid i förskott dock utan Satta priser ännu.Hoppas på ett bra kampanje pris på sveas monster shells.Köpte inte dem föra året då dem jag tykte dem var lite för dyra.Ska oxå bli intressant och se vad sveas nya "balder" tårta på 104 skott kommer att kosta.

Ja du Svea verkar ha riktigt många nya tårtor, ska bli intressant att se priser på dem samt video på dem.

Längtar riktigt mycket till nyår
Citera
2014-10-09, 00:12
  #7004
Medlem
Bazecoons avatar
Kostar Terminator setet 99 kroner igen så blir det ett givet köp på dem.Goldbar är väldigt intressant.men priserna lär dröja.
Citera
2014-10-16, 20:02
  #7005
Medlem
Tigerskotts avatar
Det är nog inte bara jag som börjat känna att "snart" är det nyår igen

Undrar vilka raketer med 75 gram krutvikt som är bäst när det gäller knallen/pris? Nog svårt att veta nu men vi kan väl iaf spekulera lite. Kanske vissa "fuskar" och tar hem raketer med ordentlig "break" nu när det blivit som det blivit?
Citera
2014-10-16, 20:38
  #7006
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Det är nog inte bara jag som börjat känna att "snart" är det nyår igen
haha nope
Citera
2014-10-16, 20:53
  #7007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Det är nog inte bara jag som börjat känna att "snart" är det nyår igen

Undrar vilka raketer med 75 gram krutvikt som är bäst när det gäller knallen/pris? Nog svårt att veta nu men vi kan väl iaf spekulera lite. Kanske vissa "fuskar" och tar hem raketer med ordentlig "break" nu när det blivit som det blivit?
Svårt att säga. Om de är lite kreativa kommer det större raketer med vissel till motor, och flash som break. Eller zinkit till motorn. Slutresultatet är lägre vikt till samma verkan, så man kan producera (nästan) samma effekter i alla fall. Det blir lite dyrare, och ingen blir gladare i alla fall.
B!
Citera
2014-10-17, 17:33
  #7008
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
haha nope



Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Svårt att säga. Om de är lite kreativa kommer det större raketer med vissel till motor, och flash som break. Eller zinkit till motorn. Slutresultatet är lägre vikt till samma verkan, så man kan producera (nästan) samma effekter i alla fall. Det blir lite dyrare, och ingen blir gladare i alla fall.
B!

Ja det skulle vara häftigt men blir nog dyrt som du säger Några som verkar bra till ok pris (49 kr st 2013) är Svea Hot Gold och Hot Red. Här skjuts flera samtidigt
http://www.youtube.com/watch?v=7YSdXpxfqbM

Ska kika lite på Royals Partys sortiment med dom har iaf dom bästa 2" bomberna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in