2012-01-03, 00:07
Medlem
Va konstigt. I varje sats jag köpte från hammargrens fick jag en glödpinne. Iof inte på lösa tårtor men på raketsatserna eller pyrosatserna. Glödpinnarna är hur bra som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohlikken
Jo sant, var ett tag sen man använde det.
Vill dock kunna ha tändaren i fickan, så kan bli lite problem med tändrör =/

Edit: Nej har inte ingått dom paketen eller tårtorna jag köpt dom senaste 4åren.
Citera
2012-01-03, 16:08
Medlem
Vill bara säga att CHABLIS PREMIER CRU http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=53828&n=83100 nog är det mest prisvärda jag skådat. Köpte denna och " grand Cru paketet"
Som väntat var raketerna och dom mindre tårtorna i den sistnämnda inget som fick en att höja på ögonbrynen, men det fick däremot Premier Cru . Tog ett bra tag efter att stubinen inte längre var synlig och jag började nästan tro att det va en blindgångare.
Men då hördes ett dovt dån följt av 2 palmer som täckte en bra del av himlen, skådespelet höll på ett bra tag och imponerade på samtliga åskådare. Kommer absolut att köpa denna igen!!
Citera
2012-01-03, 20:58
Medlem
Det suger att alla kommer typ sluta och skriva här och inte börja förrän om typ ett år
Citera
2012-01-03, 21:02
Medlem
Ja det är konstigt. Har folk slutat smälla av på påsk?? Är ju helt dött i dessa trådar fram till mitten på december.
Citera
2012-01-03, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julgranen
Ja det är konstigt. Har folk slutat smälla av på påsk?? Är ju helt dött i dessa trådar fram till mitten på december.
man får ju inte smälla/handla fyrverkerier här i Skåne till påsk och valborg
Citera
2012-01-03, 21:52
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbepyro
man får ju inte smälla/handla fyrverkerier här i Skåne till påsk och valborg

Oh jo, klart du får, däremot så är det för dålig lönsamhet för att sälja endast vid påsk, men sök dig till åretruntförsäljare, ex. Showbiz i Limhamn eller Bonnen i Billesholm. Den förstnämnda har lite dyrare priser, och har endast från Svea, men du kan få tag på det ganska fort.

Ska se ifall jag firar av lite saluter till påsk om man får in fler saker

EDIT: Angående smälla av vid påsk, så sök dig till din kommuns regler så du får veta exakt vad som gäller, men tror du kommer behöva polistillstånd vilket brukar vara gratis, och man brukar få det så länge det inte är brandrisk eller något
Citera
2012-01-03, 23:36
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Oh jo, klart du får, däremot så är det för dålig lönsamhet för att sälja endast vid påsk, men sök dig till åretruntförsäljare, ex. Showbiz i Limhamn eller Bonnen i Billesholm. Den förstnämnda har lite dyrare priser, och har endast från Svea, men du kan få tag på det ganska fort.

Ska se ifall jag firar av lite saluter till påsk om man får in fler saker

EDIT: Angående smälla av vid påsk, så sök dig till din kommuns regler så du får veta exakt vad som gäller, men tror du kommer behöva polistillstånd vilket brukar vara gratis, och man brukar få det så länge det inte är brandrisk eller något

"Påsksmällare" är vad jag känner till, inget som existerar i Skåne. Någon som känner till varför?
Citera
2012-01-03, 23:48
Medlem
tigerrakets avatar
Nej

Har inte blivit något här nere bara. Men om vi skåningar på FB nu vars ett meddelande till dom olika försäljarna av olika märken såsom öob m.m med önskemål om försäljning vid påsk. Tillsammans är vi starka
Citera
2012-01-04, 00:17
Medlem
Okej. Här i Göteborg får man smälla påsk/valborg iaf. Fast det är väldigt få som säljer vid påsk. Förut när jag var liten så var det typ andra världskriget vid påsk. Tråkigt att det blivit såhär.
Citera
2012-01-04, 05:34
Medlem
någon som vet om man kan beställa mot postförskott från bombashop?
Citera
2012-01-04, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill

Det går inte.
Citera
2012-01-04, 18:03
Medlem
TooOlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill

Det finns lite bangers kvar på UK forumet om du kikar in där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in