2026-09-05, 16:24
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Säga vad man vill om Riakeo, men de gör ju ett helhjärtat försök att ta över marknaden just nu!
Pyro addict 6 ser riktigt fin ut, hoppas verkligen den når in på den svenska marknaden!
https://youtube.com/shorts/IJIJt9LeEHs

Jag var jättenöjd med Riakeo, fina färger och bra knallar.

Kommer absolut köpa Riakeo i år igen
Citera
2026-09-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
https://youtube.com/shorts/GJ2eh95Vrss?si=JZlWWl_E2i3wOH7a

Tack
Citera
2026-09-10, 18:28
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Det är ju heeeelt hjärndött att man redan sitter härinne och börjar läsa, och dessutom redan börjar bli taggad…
Är det någon som sitter på någon info om några nyheter som finns att vänta?

Håller med men samtidigt har inga nyheter dykt upp ännu. Det kommer säkert slutet runt october- november.
Citera
2026-09-11, 09:10
Medlem
Citat:
Det är ju heeeelt hjärndött att man redan sitter härinne och börjar läsa, och dessutom redan börjar bli taggad…
Är det någon som sitter på någon info om några nyheter som finns att vänta?

Nä har inte kännedom om nån bekräftad nyhet dock notera jag ett inlägg på FB i vi som älskar fyrverkerier från april från produkttester för Funke/argento/Iskra/Albert att "minot" från Iskra fanns med på bilden av det som skulle testas. Så gillade Funke Sweden den kommer den kanske hit i år försökt urskilja mer från bilden men kan inte se vad mer som testades vi får ge oss till tåls lite till... Men några nyheter ska de väl allt bli.
Citera
2026-09-13, 15:22
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Håller med men samtidigt har inga nyheter dykt upp ännu. Det kommer säkert slutet runt october- november.

Citat:
Ursprungligen postat av Jetsetjoffe1907
Nä har inte kännedom om nån bekräftad nyhet dock notera jag ett inlägg på FB i vi som älskar fyrverkerier från april från produkttester för Funke/argento/Iskra/Albert att "minot" från Iskra fanns med på bilden av det som skulle testas. Så gillade Funke Sweden den kommer den kanske hit i år försökt urskilja mer från bilden men kan inte se vad mer som testades vi får ge oss till tåls lite till... Men några nyheter ska de väl allt bli.

Tycker mig se "Candy Mountain" och "Techno Viking" på bilden också

Extreme Fireworks kommer ha en ny tårta som heter "Senna" och som kommer kosta 899kr. Skulle tippa på att den är på runt 20mm i kaliber. Video har jag inte sett än
Citera
2026-09-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tycker mig se "Candy Mountain" och "Techno Viking" på bilden också

Extreme Fireworks kommer ha en ny tårta som heter "Senna" och som kommer kosta 899kr. Skulle tippa på att den är på runt 20mm i kaliber. Video har jag inte sett än

Japp du är nog rätt på det. Satt och slog en del på Alberts kanal igår och tyckte också det stämde med omslagen. Av de tycker jag ju godisberget verkar mest intressant, tycker väl egentligen sisodär om multifärgade skott men där fanns flera rader med fina effekter, i fina färger, gillar det violetta och blå-rosa. Sen känns de dock som att där inte är något riktigt häng, effekterna försvinner ganska snabbt.

Senna blir intressant och följa upp på. Vad för typ av effekter och brinntid. Har sett att extreme även kommer med en ny variant av Testarossa enligt pyrosyds hemsida.
Citera
2026-09-13, 23:04
Medlem
Harrybs avatar
Ja där är ju Testarossa ifrån Extrem, som egentligen skulle komma förra året. Fanns en film på den, men kommer inte ihåg var jag såg den 🤔

Verkar bra, färgskiftande eldbägare osv..

Sen var där väl en med som heter Gold Palm? 25×30mm, som skulle komma, men som uteblev. Får se om den kommer i år?

Annars är det väl rätt tyst ifrån dom andra. Har inga stora förhoppningar om några bra Svea nyheter, tycker dom har gått ner sig som fan. I alla fall på den svenska marknaden, Norges sortiment ser roligt ut ifrån Svea.

Sen håller jag rätt dålig koll på både Hanssons/Fm samt Festival.

Funke har ju endast uppdaterat sin hemsida med tillståndsprodukter hitintills, får se vad dom kommer med. Tycker det är lite synd där att dom verkar slutat med att satsa F3 tårtor ifrån Funke. Någon som var väldigt stolta med att marknadsföra när dom starta upp i Sverige, Supernaut, Star Forsaken, Shock Wave osv.

Hoppas dock lite mer ifrån Albert på den svenska marknaden.
Citera
2026-09-14, 22:20
Medlem
Kolla lite funke produkter på youtube, hittade en nyheter verkar det som!!

Berserk
https://www.youtube.com/watch?v=QdmjJDf4D2Y
Citera
Igår, 12:07
Medlem
Vad är det för nyheter Hanssons har? Enligt frysenairsoft så finns dessa

The Godfather
All inclusive
Full Attack
La Bomba
The little chicken
Pyro Boss