Citat:
Ursprungligen postat av
si04
Kul idé med egna hummers! Den är jag fräck nog och har för avsikt att testa o sno rakt av.😁
Citat:
Ursprungligen postat av
globang
Hur många laser spinners tror ni en 50mm orkar lyfta utan att påverka pjäsen för mycket?
Var tvungen att testa på nyår. Hade ett 50mm-rör som jag tog ut papp-pluggen ur. Vägde shellen som var på typ 45-50 gram. Tog 3 stycken laser spinners som jag skar av så 1 cm stubin var kvar. La i röret och så i med papp-pluggen igen. Fungerade utan problem sett till höjd men bara 1 antändes. Så frågan är hur man ska göra så att dom faktiskt tänds?
Citat:
Ursprungligen postat av
VemSaDet
[...]
Jäklar, där låg man i lä i år..
Citat:
Ursprungligen postat av
Harryb
[...]
Wow, riktigt snyggt.. Pangade på bra på slutet
Jaha, så mitt nyår då? Vid typ fyratiden så blev jag lite sugen på att skjuta lite och där någonstans började massa grannar omkring mig skjuta olika pjäser. Så jag gick ut och fick för första gången på några år sån där skön nyårskänsla och pangade lite blandade grejor. Mestadels airbombs. Det blåste på rejält och regnet hade inte riktigt kommit än när jag var ute min första vända. Men sen kom regnet också. Hade mitt arrangemang från förra året stående som jag egentligen ville skjuta men där var det både vinkelpartier och pjäser med lite häng i och dessutom en del lågkalibrigt, så jag insåg att det inte kommer bli bra då varje airbomb med effekt jag drog iväg åkte ganska många meter i vindriktningen. Jag kände där någonstans att jag måste byta taktik. Så jag tänkte att jag på tolvslaget får dra en gammal Fresh som står och kanske lite annat
Sen gick timmarna fort och där någonstans åkte lite champagne i mig. Vädret fick mig väl lite på fel sida, även om det var kul när jag var ute och sköt. Så där slank nog tyvärr i lite mer än tänkt och såhär i backspegeln så inser jag att jag knappt ätit något på hela dagen förutom en liten portion mat mitt på dagen och sedan en nyårshuvudrätt vid kanske 8 som inte var så "mastig" sett till hur alkoholen skulle påverka. Men god musik, några turer ut och panga fick mig att må ganska bra. Iallafall till en början. Sen gick plötsligt tiden oerhört snabbt. Klockan var ca 23 och jag tänkte att jag har ju ganska bra med tid på mig. Plötsligt var hon halv och det skulle bli lite efterrätt kvällen till ära. Preparationen drog ut på tiden och efter att ha ätit den så inser jag att klockan är 23:53.. Så jag rusar efter min Fresh-tårta och tänker att jag måste ju ha mer att panga. Sakerna står inte på samma ställe och till slut får jag med mig:
1x Fresh (Linders)
1x Funkenweide Scala (Funke)
1x Whispering Skies (Hammargrens)
1x Crosett (Extreme Fireworks)
1x Decibel (4verkeri/Rojken Fireworks)
1x Funken Finale 1
1x Katten Jönsson
Som jag på nåt vänster hittar en papplåda som jag drar ner allting i. Sen hinner jag precis se det sista på nyårstalet på TV:n som avslutas 23:59. Känner mig vid detta laget ganska stressad och vill ut och skjuta. Så jag drar ut och börjar med en Whispering Skies. Enveten som man är så vill man ju filma det hela så fram med mobiltelefonen, upp med tändaren och får fyr på den. Springer ifrån och inser att denna tårtan fortfarande är fruktansvärt bra. Fan vad fylliga kometer och snurror där är i den

Sen blev det Crosett. Den varar inte så jättelänge tyvärr, men den var fin. Gud vad längesedan jag smällde en tårta med crosetter.. Kul! Där någonstans börjar ett gäng grannar jubla och heja på mitt skjutande. Till en början blir jag lite irriterad, mycket för att jag tycker det stör min filmning och att det jag skjutit inte är något jätteexaltherat och skäms lite att jag inte har bättre grejor på grund av vädret som dom kan få titta på
Smäller sedan Decibel och inser att den är rätt bra. Min tårta går snabbare än på dom jag sett på film tidigare och gör sig bra. Det är väl ingefär här någonstans som det hela blir sisådär. Jag löper tillbaka till min låda med tårtor men på grund av regnet så halkar jag till på något ställe som är halt och skrapar upp och slår till min ena knäskål i fallet. Mobilen åker ur handen och blir blöt och min film ger upp. Efter det någonstans börjar även min tändare krångla.. Inser att jag har en till men hur som haver så vill dom inte riktigt tända mina tårtor i vad som känns som en evighet..
Drar av Katten Jönsson, och då är jag lite ur fokus av vad som egentligen händer och minns inte tårtan så jätteväl då regnet börjat förstöra min film så jag försöker hela tiden torka av vatten från linsen. Såhär i efterhand borde jag bara gett upp att filma och bara njutit av tårtorna kanske. Fin tårta iallafall och sett till 199kr är den ett bra köp asså. Sen krånglar tändaren ännu mer och det tar ganska lång tid innan jag får fyr på min Fresh. Fyfan vad fet den tårtan är alltså! Riktigt bra breaks och fina effekter
Sen gör jag mitt största misstag på grund av min envishet och det är att jag tänder min Funkenweide Scala trots den förbannade blåsten. Tårtan pangar på men "blommigheten" blir mest som ett jävla garnnystan på himlen.. Regnet har trängt sig ordentligt in i mikrofonen och ligger enträget över min kameralins och jag försöker febrilt få bort vätan för att kunna få se tårtan i efterhand. Det går inte alls bra och tårtan känns som att den är över på några få sekunder.. Vilket i verkligheten var en halv minut
Efter den så känner jag bara att nä, nu orkar jag inte filma mer, det blir ju bara skit. Men så tänker jag att jag får gå över till det glada gänget som tjoat hela tiden och och tacka. Tar även med mig min Funken Finale 1 och går över. Säger gott nytt år och frågar om dom orkar en liten en till. Svaret är ju självklart. Drar av den och får lite champagne medans den tuffar på. Fy fan vad fina färger Funke fått till. Den här blåa mine:n som övergår i knastersvans till en knall som motsvarar Scream Shot eller deras Cha Bu Duo/Thunderking. Sen önskar vi varandra gott nytt år igen och jag får även en stor flaska dricka som tack
Där någonstans kändes det väl rätt så okej igen, men jag borde verkligen bara tagit med mig typ en Bonfire eller några andra "svenssontårtor", men jag visste inte alls att jag skulle få åskådare där jag sköt. Sen är det typ helt tyst i kvarteret så efter lite vila och lite smuttande på champagne igen så smiter jag ut i omgångar och pangar. Får lite av en skamsen känsla i mig när jag reflekterar över att folk kanske vill sova, men den slås ut av en busig känsla jag har i kroppen. Pangar på rätt länge och sen går jag ut några enstaka gånger under natten. Sen är plötsligt klockan nästan fyra och det är dags att knyta sig
Summa summarum.. Alltså det kan vara rätt kul att skjuta fyrverkerier om man druckit lite på något sätt och man är sådär lite lugn, men jag borde verkligen ha tagit det lite lugnt med det innan tolvslaget och planerat skjutningen lite bättre.. Sen var det väldigt skönt att bara panga enstaka tårtor och inte ha massa olika arrangemang i huvudet och vad som startar när och vilken knapp man ska trycka på på fjärrkontrollen. Sen skulle jag gett fanken i att skjuta upp Funkenweiden.. Den hade varit jättefin om det var vindstilla. Vinden förstörde den helt och dom långsambrinnande effekterna blev som ett garnnystan som färdades 10-15 meter i vindriktningen innan den falnade ut
Men det blir lätt mer Funke i framtiden. Jävlar vad fina grejor dom gör

Körde även deras lilla knasterfontän under kvällen och den var väldigt bra! Snygga gula "popps" i den. Cha Bu Duo tycker jag var lite lite klenare än Thunderking, men den åker samtidigt högre upp i skyn. Det är en jävla kraft i lyftkrutet iallafall för plastfötterna blir som en ring kring foten när den skjutit iväg kulan

Testade tyvärr aldrig Bunjy, men det var ju så kasst väder så det får bli nästa år om det är vindstilla. Ser redan fram emot nästa nyår och hoppas jag har samma känsla som jag fick nu och inte den där skamkänslan som jag delvis haft, och som jag sett många av er andra i tråden pratat om
Var ändå rätt bra drag runt om i kvarteret hela kvällen men efter tolvslaget var det relativt dött och varit det sedan dess. Så folk verkar inte ha okynningsskjutit lika mycket i år som tidigare
God fortsättning på er