2018-12-25, 20:14
  #15781
Medlem
Då man har följt denna tråd slaviskt i 3-5 år så har man
äntligen tagit modet till sig & börja skriva. Har ett väldigt stort intresse utav fyrverkerier & ska under nästa år förhoppningsvis hitta något ställe där man kan lära sig mer om pyroteknik & allt vad det innebär. Gillar egentligen alla fyrverkerier allt från "gröna kulor" till feta tårtor. Detta året blev inköpslistan såhär :

raketsats :
uranus x1
enormus x1
grande final xxl x1

tårtor :
Shockwave x2
high explosive x2
be happy x2
black widow x1
wild and crazy x1
phoenix x1
fire action (50 skott) x1
sophieholm x1
kingston star x4
r8 x1
snake x1
fuzz x1

bomber :
50mm bomb x5
display bomb x4
bombrör x2 !

allt inhandlat hos bonnen i billesholm.
så nu börjar nedräkning till nyårsafton !
höll på att glömma en sak , köpte ju en sydney (2017) under BF oxå.
hoppas detta är ett bra första inlägg. nu ska man bara planera i vilken ordning man ska köra allt. på återseende.
mvh J
Citera
2018-12-25, 20:21
  #15782
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Vad jag har hört ska den nya versionen av shock Wave (2018) vara mer effekt och mindre knall.

Jaså? Fan vad trisst, skönt att man har en 2017års konserverad 🤩
Citera
2018-12-25, 20:30
  #15783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
https://i.imgur.com/d6ufeoV.jpg
Är bilden tagen i år eller förra året? Jag är lite tveksam eftersom att jag hade läst någonstans att thunder king skulle komma i 5 pack och inte 6 pack, och att priset skulle höjas.
Citera
2018-12-25, 21:31
  #15784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orren127
Är bilden tagen i år eller förra året? Jag är lite tveksam eftersom att jag hade läst någonstans att thunder king skulle komma i 5 pack och inte 6 pack, och att priset skulle höjas.

I år. Amazing action hade dom inte förra året.

https://i.imgur.com/KITYuAi.jpg där är förra årets bild.
Citera
2018-12-25, 22:15
  #15785
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Jaså? Fan vad trisst, skönt att man har en 2017års konserverad 🤩

På mina, som är inköpta 2018 för ett par månader sedan, står effekten som "Tail to loud report"
__________________
Senast redigerad av Legionarii 2018-12-25 kl. 22:26.
Citera
2018-12-25, 22:47
  #15786
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Vad jag har hört ska den nya versionen av shock Wave (2018) vara mer effekt och mindre knall.
På de jag köpte i år står det produktionsår 2013 så vet inte var du hört att de ska ha försämrat den ifrån.
Citera
2018-12-25, 22:57
  #15787
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerro
På de jag köpte i år står det produktionsår 2013 så vet inte var du hört att de ska ha försämrat den ifrån.

Då har du fått tag på en som producerades 2013 :S Dom jag pratar om ska vara dom som är producerade 2018
Citera
2018-12-25, 23:10
  #15788
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Då har du fått tag på en som producerades 2013 :S Dom jag pratar om ska vara dom som är producerade 2018
Aha jag tänkte inte riktigt, ber om ursäkt. Men var har du hört att de nyproducerade ska vara sämre?
Citera
2018-12-25, 23:17
  #15789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orren127
Är bilden tagen i år eller förra året? Jag är lite tveksam eftersom att jag hade läst någonstans att thunder king skulle komma i 5 pack och inte 6 pack, och att priset skulle höjas.
på superbilligt.se en moppebutik så säljer dem 6 pack i år för 29kr. ska köpa 10 paket
Citera
2018-12-25, 23:22
  #15790
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
på superbilligt.se en moppebutik så säljer dem 6 pack i år för 29kr. ska köpa 10 paket

TK verkar ju gå 6 för 19 på ÖoB? Även om det är 5 för 19kr så är det fortfarande billigare än resten dom större importörerna

Men ja, ett 10-pack blir det iallafall, även om det börjar svämma över med airbombs nu
__________________
Senast redigerad av Legionarii 2018-12-25 kl. 23:28.
Citera
2018-12-25, 23:40
  #15791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
TK verkar ju gå 6 för 19 på ÖoB? Även om det är 5 för 19kr så är det fortfarande billigare än resten dom större importörerna

Men ja, ett 10-pack blir det iallafall, även om det börjar svämma över med airbombs nu
fan att inte Öob säljer där jag bor
Citera
2018-12-25, 23:42
  #15792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
TK verkar ju gå 6 för 19 på ÖoB? Även om det är 5 för 19kr så är det fortfarande billigare än resten dom större importörerna

Men ja, ett 10-pack blir det iallafall, även om det börjar svämma över med airbombs nu
vart hittar du att de kostar 19kr? hittar ingen info på nätet. var det i butiken du såg det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in