2018-11-04, 14:46
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scallion
Ah ja, så var det kanske.. är så många år sedan.

Med min ekonomi är det inte försvarbart att lägga nåt alls på fyrverkerier egentligen, men brukar bli några hundralappar iaf... hade tänkt mig en Neptunus, men får se.

Har lagrat mig en Neptunus från EF. Det dåliga är dock att innan CE-märkningen kom så var dom minsta raketerna i den satsen (Vega-raketerna) riktigt bra! Men nu är effekten väldigt liten.. Minns inte hur Delta-raketerna är, men har för mig att den också är rätt liten.
Citera
2018-11-04, 17:18
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Har lagrat mig en Neptunus från EF. Det dåliga är dock att innan CE-märkningen kom så var dom minsta raketerna i den satsen (Vega-raketerna) riktigt bra! Men nu är effekten väldigt liten.. Minns inte hur Delta-raketerna är, men har för mig att den också är rätt liten.

Är väl mängden flash som reducerats i samband med det så det blir svagare break och därmed mindre spridning av stjärnorna? Ja raketer var bättre innan CE..
Citera
2018-11-04, 19:50
Medlem
PettaXs avatar
Riktigt snygg 50mm tårta från GFF https://www.youtube.com/watch?v=k7LtaWzuDYE&feature=share
Citera
2018-11-04, 21:12
Medlem
Audimans avatar
Verkligen snygg. Kommer nog kosta en slant!
Citera
2018-11-04, 21:52
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Är väl mängden flash som reducerats i samband med det så det blir svagare break och därmed mindre spridning av stjärnorna? Ja raketer var bättre innan CE..

Förr small Vega bra. Detta var mer som såna som "poffar" ut stjärnorna :/

Bra häng i den där tårtan
Citera
2018-11-04, 21:53
Medlem
Tänker köra lite norr ut i mellandagarna för att köpa riktigt nice Raketer.
Såg att det tidigare i tråden funderas på var man kan köpa BRA Raketer.
Kolla med de STORA försäljningsplatserna så är det inga problem. Har ni F4 så finns det 190g att köpa.
Guld det!
Citera
2018-11-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Riktigt snygg 50mm tårta från GFF https://www.youtube.com/watch?v=k7LtaWzuDYE&feature=share

Vilken pjäs! Grym 50mm tårta, kanske man ska sikta på till 12 slaget.

Verkligen dags snart att börja planera sina inköp
Citera
2018-11-04, 21:58
Medlem
Scallions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Syftade på tårtan Neptunus från Svea, tänkte inte på att det finns en raketsats från Extreme med samma namn.
Men jo, raketer har verkligen blivit sämre sen CE-märkning kom. Galet tråkigt hur våra kära fyrverkerier har reglerats.
Citera
2018-11-04, 22:02
Medlem
Scallions avatar
Citat:

Bra tryck i den där! Men som vanligt när det gäller 50mm så kommer skotten ett och ett och så blir finalen 3-4 skott samtidigt, samma komposition i alla 50mm-tårtor känns det som... Föredrar egentligen lågkalibrigt men mer skott och högre tempo. Skulle absolut inte tacka nej till den där tårtan dock.
Citera
2018-11-04, 23:23
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:

Jävligt snygg tårta faktiskt men i min smak är Super Finale ett roligare alternativ
Citera
2018-11-04, 23:28
Medlem
BirDichzzs avatar
Beställt lite för tusingen nu när linders har rea på sidan, blir gött 😍
Citera
2018-11-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Jävligt snygg tårta faktiskt men i min smak är Super Finale ett roligare alternativ

Japp. Super Finale är riktigt rapp mycket trevlig tårta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in