Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
[...] Kommer nog bli förbud snart när man ser att en viss bonne inte tillhör "dom stora" och kränger på..

[...]
Det är redan på tal om förbud mot raketer på styrpinne inom MSB, året vilket är på tal just nu är 2019. MSB såg öppningen när SFB (Sveriges FyrverkeriBranschförbund) gick ut med sitt frivilliga avvecklande av raketer på styrpinne bland deras importörer, vilket gör att MSB kan driva den linjen utan något större motstånd. Ett eventuellt förbud har ur en direkt synpunkt således inget med Bonnen att göra, utan den bollen sattes i rullning redan tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
Och nästa år lär det bara vara bonnen som säljer raketer. Det går tyvärr utför..

Eventuellt kanske det blir så, beror på hur många importörer som har is i magen - men här kommer det att säljas så länge det är lagligt. Sedan beror det ju även helt på om MSB fattar något beslut om förbud eller inte, vilket de givetvis inte kan göra godtyckligt - om så än verkar ibland...