2017-12-11, 18:32
  #13801
Medlem
mrbooms avatar
Står 80 gram på display bomberna jag köpte av Fmästarna förra året.
Citera
2017-12-11, 18:53
  #13802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Står 80 gram på display bomberna jag köpte av Fmästarna förra året.

Ja men denna lag trädde i kraft 4 juli i år i samband med CE kravet
Citera
2017-12-11, 18:55
  #13803
Medlem
funderar på att handla några riktigt stor fyrverkerier och skjuta dem genom fönstret på tattaren reinfeldt kryp-in. vad ska de göra, det var kinesiskt skräp, polisanmälningar läggs vanligtvis ju ner.
Citera
2017-12-11, 18:58
  #13804
Medlem
Kommer k-rauta sälja i år? Dom vägrar svara på frågan
Citera
2017-12-11, 19:12
  #13805
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Ja men denna lag trädde i kraft 4 juli i år i samband med CE kravet
Ok men ser identiska ut med bonnens annars.
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Kommer k-rauta sälja i år? Dom vägrar svara på frågan
Dom kanske tror du är från hundmaffian.
Citera
2017-12-11, 19:24
  #13806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Ok men ser identiska ut med bonnens annars.

Dom kanske tror du är från hundmaffian.

Haha 🤣
Citera
2017-12-11, 19:32
  #13807
Medlem
pyro860s avatar
Bonnen har gått ut med två erbjudanden inför premiären. Riktigt bra pris må jag säga. Bara en Monza går ju lös på 999kr..

https://www.facebook.com/4verkeri/posts/1436465843133065
Citera
2017-12-11, 19:47
  #13808
Medlem
Lilla packetet är 2,5kg vanliga priset ca 1,3k, det stora är 3,6kg vanliga priset 2,8k
Citera
2017-12-11, 19:54
  #13809
Medlem
fan, då kan man inte hitta rp,s 50mm bomber någonstans nudå?
Citera
2017-12-11, 19:57
  #13810
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJeldush
fan, då kan man inte hitta rp,s 50mm bomber någonstans nudå?

Nix, förbjudna numera.
Citera
2017-12-11, 19:59
  #13811
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nix, förbjudna numera.

varfööööör ska allt bra förbjudas, dem var ju tvärmäktiga...
Citera
2017-12-11, 20:00
  #13812
Medlem
PyroKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
[...] Kommer nog bli förbud snart när man ser att en viss bonne inte tillhör "dom stora" och kränger på.. [...]

Det är redan på tal om förbud mot raketer på styrpinne inom MSB, året vilket är på tal just nu är 2019. MSB såg öppningen när SFB (Sveriges FyrverkeriBranschförbund) gick ut med sitt frivilliga avvecklande av raketer på styrpinne bland deras importörer, vilket gör att MSB kan driva den linjen utan något större motstånd. Ett eventuellt förbud har ur en direkt synpunkt således inget med Bonnen att göra, utan den bollen sattes i rullning redan tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Och nästa år lär det bara vara bonnen som säljer raketer. Det går tyvärr utför..

Eventuellt kanske det blir så, beror på hur många importörer som har is i magen - men här kommer det att säljas så länge det är lagligt. Sedan beror det ju även helt på om MSB fattar något beslut om förbud eller inte, vilket de givetvis inte kan göra godtyckligt - om så än verkar ibland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in