2006-12-24, 20:24
Medlem
Miyamotos avatar
Hej, alla på Flashback. Jag har varit ute och gått en del under den senaste tiden, i min hemstad Uppsala. Och jag måste bara få påstå att jag aldrig har träffat på så många "drogmissbrukare" förut. Jag menar, en kväll träffade jag tre påverkade pundare (ja, jag frågade om dom var det) och det var bara i Centrum, runt Stora Torget. Så jag frågar nu, har det alltid varit så här? Jag har nämligen inte bott här så länge. Har jag kanske stött på någon här på Flashback i Uppsala? För jag har sett en del påverkade människor. Nu kanske ni tycker att detta är en onödig tråd, men det tycker inte jag.
Citera
2006-12-24, 20:57
Medlem
lill-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyamoto
Hej, alla på Flashback. Jag har varit ute och gått en del under den senaste tiden, i min hemstad Uppsala. Och jag måste bara få påstå att jag aldrig har träffat på så många "drogmissbrukare" förut. Jag menar, en kväll träffade jag tre påverkade pundare (ja, jag frågade om dom var det) och det var bara i Centrum, runt Stora Torget. Så jag frågar nu, har det alltid varit så här? Jag har nämligen inte bott här så länge. Har jag kanske stött på någon här på Flashback i Uppsala? För jag har sett en del påverkade människor. Nu kanske ni tycker att detta är en onödig tråd, men det tycker inte jag.

På vilket sätt relaterar detta kring övriga droger?
Citera
2006-12-24, 21:00
Medlem
Miyamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
På vilket sätt relaterar detta kring övriga droger?

Kanske inte just till övriga droger, men till droger i allmänhet. Bor du i Uppsala, månne? Förresten, jag såg nu att du inte gör det...
Citera
2006-12-24, 21:09
Medlem
sOBErs avatar
Som i många större städer är det väl halvlugnt med riktiga pundare och drägg i city och där folk hänger mest. I Uppsala kan du lätt ta dig till Gottsunda och se på pundare..
Citera
2006-12-24, 21:09
Medlem
lill-mes avatar
Citat:
Kanske inte just till övriga droger, men till droger i allmänhet. Bor du i Uppsala, månne? Förresten, jag såg nu att du inte gör det...

Okej Nope, Östersund. Här förekommer det väldigt väldigt mycket droger jämfört med folkmängden som endast ligger på 50 000.
Citera
2006-12-24, 21:55
Medlem
Oskarss avatar
Allt beror väl på vart du hänger i städerna och med vilka människor. Mörkertalet är alltid stort när det gäller festligheter som knark!

Går du en runda på söder här i Stockholm valfri onsdag-, fredags- eller lördagskväll så ser du folk som står och röker brass eller snortar linor i praktik överallt. Kör du samma runda inne på finare krogar så ser du människor som är klart påverkade utav lite allt möjligt, speciellt kokain.

Kan även tänka mig att "vi" med tränade ögon ser mer folk än vad medelsvensson gör - en joint misstas inte för en cigarett när man går förbi så att säga.
Citera
2006-12-25, 13:45
Medlem
Miyamotos avatar
Är det någon som bor här i Uppsala som vet vad jag menar? Man ser ju rätt så mycket under en promenad i centrum...
Citera
2006-12-25, 13:49
Medlem
dumkopfs avatar
Glid runt lite när det är reggaefestival och skit i pundandet, rök en holk, drick en öl och var nöjd med livet
Citera
2006-12-25, 14:00
Bannlyst
Citat:
Är det någon som bor här i Uppsala som vet vad jag menar? Man ser ju rätt så mycket under en promenad i centrum...

Jo jag bor i Uppsala och visst har man sett lite skumma typer..
Citera
2006-12-25, 14:05
Medlem
RoxLs avatar
Ja bor i uppsala, klart de finns en hel del droger som flödar. Tex igår snacka jao en polare om tjack på toaletten på en krog, då börjar en annan snubbe som e där snacka om kola me oss. Sen även träffar man alltid på folk som röker sin jolle när man ute o röker. Men vet inte om de e nån skillnad från ngn annan stad.
Citera
2006-12-25, 19:13
Medlem
Miyamotos avatar
Går ni två på någonting då?
Citera
2006-12-25, 22:59
Medlem
shinji ikaris avatar
Jag har nog aldrig sett någon som står och röker holk på staden eller så, förutom jag själv då. Kanske har jag ett för otränat öga för sånt...

God jul på er!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in