2006-12-24, 13:27
Medlem
Tjenare. Åker till Santa Barbara för att plugga ett halvår och tänkte fixa en laptop till mina studier. Det datorn kommer att användas till är att kolla på film, skriva arbeten, lyssna på musik, skypa, msna osv. Inga spel som kräver en jäkla massa.

Så, mina frågor är enligt följande.

Bör jag köpa datorn i USA eller i Sverige?
Om jag köper datorn i USA, kan det då bli problem med kontakter och dyligt när jag flyttar hem? (och tvärt om)
Någon som har erfarenheter av internetsidor som säljer i USA till ett bra pris?

Och, vad ska jag satsa på att köpa? Är inte så hemma på det där med bärbara datorer!

Tack på förhand - God jul!
Citera
2006-12-24, 13:40
Medlem
Piglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixbo7

1. Bör jag köpa datorn i USA eller i Sverige?

2.Om jag köper datorn i USA, kan det då bli problem med kontakter och dyligt när jag flyttar hem? (och tvärt om)

3.Någon som har erfarenheter av internetsidor som säljer i USA till ett bra pris?

4. Och, vad ska jag satsa på att köpa? Är inte så hemma på det där med bärbara datorer!

1. Jag skulle köpa i Sverige. Känns lite säkrare med tanke på garantier osv. Troligen funkar det väl på typ samma sätt i USA men det har jag inte den blekaste om utan skulle hålla mig till vad jag vet och kan.

2. Ja, dock finns det konverters åt båda hållen.

3. -

4. Jag förusätter att du är student även här i sverige. Så då skulle jag gå in på mecenat.se och välja en av de IBM/Lenova som finns där. Så mkt bättre prestanda/pris går nog inte att få tag i för tillfället.

God Jul på dig själv .

/R
Citera
2006-12-24, 13:43
Medlem
shishas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixbo7
Någon som har erfarenheter av internetsidor som säljer i USA till ett bra pris?

www.newegg.com

God Jul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in