• 1
  • 2
2006-12-23, 21:49
Medlem
Rigios avatar
Jag och en vän hade en diskution om hur man lätast skulle överbelasta en web server, vi kom fram till att pinga servern från ett flertal datorer samtidigt som man ladda hem bilder/musik/vidor etc från hemsidan skulle vara den bästa idén..
Men den första biten är ju inte särsklit svår, pinga är enkelt från command prompt.
Men finns det något sätt att göra ett script på att ladda hem bilder från hemsidan om och om igen, en loop helt enkelt..??
Tack på förhand.

//Rigio
Citera
2006-12-23, 21:53
Bannlyst
You are referring to Ping of Death.

Fast jag tror inte sånt funkar längre.
Citera
2006-12-23, 21:55
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigio
Jag och en vän hade en diskution om hur man lätast skulle överbelasta en web server, vi kom fram till att pinga servern från ett flertal datorer samtidigt som man ladda hem bilder/musik/vidor etc från hemsidan skulle vara den bästa idén..
Men den första biten är ju inte särsklit svår, pinga är enkelt från command prompt.
Men finns det något sätt att göra ett script på att ladda hem bilder från hemsidan om och om igen, en loop helt enkelt..??
Tack på förhand.

//Rigio

Med "Command prompt" antar jag att du menar cmd, vilket inbyggt i windows skickar ett ICMP paket varje sekund. 56 byte data är VÄLDIGT lite. Så skit i den delen.

Det du kan göra är mycket riktigt att tanka saker från servern, men den kan ha limits men som sagt, om du kör flera datorer kan de inte undvika att känna effekterna.
Wget i linux (finns till win32 också) kan t.ex användas för detta för att väldigt enkelt testa scenariot

Ang. Ping of Death så skickar man stora pingpaket, inte från flera datorer. Detta var en bugg / sårbarhet i Windows 98 så vitt jag vet. Det han snackar om är en DDoS attack
Citera
2006-12-23, 22:13
Medlem
Trills avatar
Detta är väldigt lågt men du kan alltid köra Ddos. Gör som han som sänkte polisen.se .
Citera
2006-12-23, 22:14
Medlem
Rigios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Med "Command prompt" antar jag att du menar cmd, vilket inbyggt i windows skickar ett ICMP paket varje sekund. 56 byte data är VÄLDIGT lite. Så skit i den delen.

Det du kan göra är mycket riktigt att tanka saker från servern, men den kan ha limits men som sagt, om du kör flera datorer kan de inte undvika att känna effekterna.
Wget i linux (finns till win32 också) kan t.ex användas för detta för att väldigt enkelt testa scenariot

Ang. Ping of Death så skickar man stora pingpaket, inte från flera datorer. Detta var en bugg / sårbarhet i Windows 98 så vitt jag vet. Det han snackar om är en DDoS attack

Ja precis, självklart menar jag cmd. Men kan man inte öka paket storleken genom -t ?
Men måste man ladda hem mauelt från hemsidan eller något program?.. vad menar du med Wget?
Citera
2006-12-24, 03:07
Medlem
Citat:
vad menar du med Wget?

Wget är ett kommandoradsprogram i Unix/Linux som kan hämta hem filer från webbservrar, samt en massa matnyttiga saker, som t.ex. att hämta alla sidor på en webbplats, samt skriva om länkar så att alla länkar pekar på dina lokala kopior av webbsidorna.
Citera
2006-12-24, 03:50
Medlem
AngelHackers avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=339434 <-- det du letar?
Hur som helst skulle jag inte säga att det skulle vara det bästa sättet att "överbelasta" en server. Finns gott om "exploits" där ute som gör en dos mycket enkel igenom olika metoder. Sen ska man komma ihåg att det inte alltid är mängden som räknas utan det kan var ett "missbildade" packet som ställer till det. Eller en för stor förfrågan av något slag. Den finns massa sätt att göra en server eller annat otillgänglig.
Citera
2006-12-24, 14:11
Medlem
DDoS attacker är det absolut ondaste man kan göra.
DDoS är alltså att flera datorer skickar requests, pingar eller på andra sätt skickar data till servern på en gång. Tänk dig då att ha ett par tusen datorer i sitt botnet som alla bara matar skräpdata till servern.

There is no return
Citera
2006-12-24, 15:25
Medlem
FreedomFighter^s avatar
Ping of Death var ju ett sätt man använde för att genomföra en såkallad
"Denial of Service"-attack (förkortad DoS), genom att spoofa de ICMP-paket som skickades mot datorn så att de innehöll mer än ~65.000 bytes. Datorn som attackerades kunde inte avgöra hur den skulle hantera de paket som skickades, eftersom att de var större än vad datorn kunde hantera, vilket ledde till att den kraschade. Nu för tiden fungerar det inte att använda sig utav det, eftersom att de säkerhetshål som fanns till dem är reparerade (har för mig att det fixades runt 1997-1998, kommer inte ihåg exakt), men det var en väldigt effektiv metod att använda sig av.

Idag kan man använda sig utav DDoS-attacker som tidigare nämnts, men eftersom att de attackerna endast hindrar datorn från att hämta och skicka information, betyder ju det att datorn kan fungera precis som vanligt. För att krascha en dator till bluescreen eller så att själva programvaran avslutar, kan man använda sig utav kod som skapar (exempelvis) problem i minneshanteringen, genom att utnyttja dålig kodning kodning till och från minneshanteringen. Beroende på hur den skadliga koden ser ut, och hur själva minneshanteringen i programmet är uppbyggd, kan man få allt från att själva programmet slutar fungera och man kanske får en ruta som säger åt en att man ska felrapportera problemet ("Skicka inte" status), eller så kanske den stänger av, det är olika från gång till gång.
Citera
2006-12-26, 00:52
Medlem
Rigios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
DDoS attacker är det absolut ondaste man kan göra.
DDoS är alltså att flera datorer skickar requests, pingar eller på andra sätt skickar data till servern på en gång. Tänk dig då att ha ett par tusen datorer i sitt botnet som alla bara matar skräpdata till servern.

There is no return

Men det finns då alltså inget sätt att tanka bilder/musik etc från servern med hjälp av något program?
Skulle ju vara ultimat att pinga och tanka samtidigt...
Citera
2006-12-26, 00:57
Medlem
mr.jägers avatar
Citat:
Men det finns då alltså inget sätt att tanka bilder/musik etc med hjälp av något program?
Skulle ju vara ultimat att pinga och tanka samtidigt...
har du öht läst din egen tråd?
Citera
2006-12-26, 01:00
Medlem
Rigios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.jäger
har du öht läst din egen tråd?
Ja det har jag, men det jag letar efter är något program som kan hjälpa mig att ladda ner bilder från servern, inte andvända mig av exploits eller Wget...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in