• 1
  • 2
2006-12-22, 06:34
Bannlyst
Jag firade av olika skäl Julen i Eskilstuna förra året och blev riktigt paff när alla skulle ut på krogen på kvällen, vad är det för jävla oskick att dra ut på juldagen/annadag jul och festa. Jävla bondefasoner är vad det är, dessutom är ju nyår inkommande med stormsteg och inte fan behöver man hålla i flaskan då?

Jag är 08 och 24 år och inte bög, bara så ni vet.
2006-12-22, 06:36
Medlem
Svampfests avatar
Får svensken en chans att göra högtiden till en suparkväll så nog fan tar han den..
2006-12-22, 06:36
Medlem
Hin Håle.s avatar
Fan vet. Jag försökte mig på en julaftonsfylla förra året i Göteborg, men det slutade olyckligt på svartklubb ute på Hisingen och sedan Pensionat Skånegatan. Det blir nog ingen repris i år.
2006-12-22, 06:38
Medlem
Tuesdays avatar
Jag brukar gå ut på julafton. För oss som inte firar jul är det kanon att en del ställen har öppet numera. Dock super jag mig inte full.
2006-12-22, 06:39
Medlem
Daineas avatar
Juldagen och annandagen har jag alltid hållt vita, det är familjehögtider, men julafton har jag gått på krogen och jag måste säga att det är trevligt; många ensamma människor som är ute och stämningen blir lite speciell.
2006-12-22, 06:58
Medlem
Nancy Wores avatar
Juldagen är hemvändardagen för alla som är tillbaka i sina småstäder och hälsar på päron och gamla kompisar.

På julafton måste dom vara med familjen, juldagen går alla ut och super på typiskt svenskt manér.

Själv tycker jag inte att krogen och julen går i hop. Jag ska inte gå ut under julen. Nyår är fest. Fast nyår på krogen brukar vara krossat glas under klackisarna, för mycket folk, dyr skumpa och trångt i baren, fulla brats och låååång kö in och till toa. Jag minns med fasa ett nyår på fullt ställe med så lång kö in, fast jag var på lista och hade biljett, och till toan att jag på allvar började fundera på vad jag skulle göra om jag inte skulle hinna fram. Jag gjorde det som tur var, men det var på håret.
2006-12-22, 10:38
Medlem
Vad är kopplingen till sex och samlevnad?
2006-12-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nancy Wore
Juldagen är hemvändardagen för alla som är tillbaka i sina småstäder och hälsar på päron och gamla kompisar.

På julafton måste dom vara med familjen, juldagen går alla ut och super på typiskt svenskt manér.

Själv tycker jag inte att krogen och julen går i hop. Jag ska inte gå ut under julen. Nyår är fest. Fast nyår på krogen brukar vara krossat glas under klackisarna, för mycket folk, dyr skumpa och trångt i baren, fulla brats och låååång kö in och till toa. Jag minns med fasa ett nyår på fullt ställe med så lång kö in, fast jag var på lista och hade biljett, och till toan att jag på allvar började fundera på vad jag skulle göra om jag inte skulle hinna fram. Jag gjorde det som tur var, men det var på håret.

Precis. Exakt likadant i vår stad. Alla vänder hem på julen och enda tillfället man får träffa alla gamla vänner som man ofta inte skulle träffa annars är när man går ut på kvällen på juldagen eller annandagen. De flesta hinner åka hem rätt snart efter annandagen.
Bonnigt ja visst. Men ganska roligt.
2006-12-22, 10:59
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Jag firade av olika skäl Julen i Eskilstuna förra året och blev riktigt paff när alla skulle ut på krogen på kvällen, vad är det för jävla oskick att dra ut på juldagen/annadag jul och festa. Jävla bondefasoner är vad det är, dessutom är ju nyår inkommande med stormsteg och inte fan behöver man hålla i flaskan då?

Om du kallar göteborgare för bönder, så visst..

Man ser sällan så mycket folk ute på krogen som juldag och annandag.

Förstår inte vad felet är heller?
2006-12-22, 11:21
Medlem
Citat:

håller med, det är fan äckligt.
2006-12-22, 11:22
Medlem
Liston Crests avatar
Citat:

Jag fattar inte problemet. De flesta högtider innebär ju att en massa folk går ut varför skulle juldagen/annandagen vara annorlunda?

Sen som någon sa så flyttar folk iväg från mindre orter men runt jul är alla hemma och firar jul och det är ett ypperligt tillfälle att träffa gamla kompissar.

Menar du att du inte klarar av att fira nyår om du var ute 6 dagar innan?
2006-12-22, 11:54
Medlem
Juldagen stannar jag nog hemma. Vad är vitsen med att gå ut då?
Runt nyår händer det grejer däremot.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in