2006-12-22, 04:09
Medlem
Ibland tycker jag näsan att det kan bli så, för om reklamen är bra fokuserar man bara på reklaminnehålelt medans om reklamen är dålig så undrar man vilka det är som gjort den typ så.
Inegn som känner ungefär likadant ?
Citera
2006-12-22, 18:37
Medlem
Helle031s avatar
Man kommer ju ihåg mycket reklam och vilka som gör reklamen just för att det är usla reklamfilmer osv om det är så du menar.
Citera
2006-12-31, 20:45
Medlem
rödblocks avatar
Det ligger nånting i det, är den kass undrar man vilket företag det rör sig om m.m
och man diskuterar kring reklamen "Sett den nya reklamen för xxx?... så jävla kass.." osv.
I slutändan så har många hört talas om skiten. =)
Men sen om folk köper produkten/produkterna? Där har jag ingen aning

En mellanbra reklamfilm borde väl vara det sämsta?
Såna minns man inte ens, Diskuteras väldigt sällan också.
Vilket betyder att den inte uppfyller sin funktion till fullo.
Köper man dessa products då? nje, man minns inte ens vad reklamen var för.

En bra reklmafilm är ju bra. Man minns den och kommer ihåg den.
Och det diskuteras kring den.
Och man köper varan. oftast iaf.

Så ifall dålig reklam är bra respons vet jag inte riktigt men det är inte heller
dålig respons.

Sen om jag har 100% koll på vad som egentligen menas med respons,
det vete fasen.
Citera
2007-01-01, 21:33
Medlem
SlowJoes avatar
Generellt så tycker jag att väldigt många reklamfilmer är dåliga på att lyfta fram företaget eller produktens namn. Man kommer ofta ihåg de dåliga (och bra) reklamfilmerna, men minns bara att "det var väl en bank eller nåt va...". Man missar helt profileringen
Citera
2007-05-16, 22:27
Bannlyst
Har jamba fått bra respons från någon människa du någonsin träffat?

Givetvis är de superpopulära bland kids i 11-14årsåldern utan egna åsikter, som endast lever under grupptryck. Själv har jag aldrig pratat med någon som har beställt något därifrån.
Citera
2007-05-16, 23:23
Medlem
Jag har gått och stört mig på Coop reklamen nu några dagar. Den de klipper mellan olika människor som säger namnen på olika produkter. Jag har lyckats att se på hela snutten en gång. Ifall den kommer upp på tvn släpper jag allt jag gör för att springa efter tvdosan. Jag står fan inte ut med den, så jäkla plågsamt att höra på.

Den har inte motsatt effekt på mig, jag avskyr reklamen och ska fan aldrig handla där mer igen :=)
Citera
2007-05-17, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Har jamba fått bra respons från någon människa du någonsin träffat?

Givetvis är de superpopulära bland kids i 11-14årsåldern utan egna åsikter, som endast lever under grupptryck. Själv har jag aldrig pratat med någon som har beställt något därifrån.

Alltså har den lyckats. Varken du eller jag som tycker att reklamen får en att vilja ta fram en machete och bara gå lös tillhör målgruppen utan den är just 11-14- åringar utan egen vilja. Skulle säga att det är en väldigt lyckad reklam eftersom den väldigt tydligt får fram vad den säljer och vad de heter. En dålig reklam är en där man trots att man sett den 200 ggr fortfarande inte kopplar reklamen till företaget. Kommer inte på någon på rak arm och det är väl just det som är problemet.

Jag håller med trådskaparen. Norrlands Gulds reklam brukar vara ganska skojiga och Mariestads väldigt tråkiga , men jag blir fan så mycket mer sugen på öl när jag ser Mariestads reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in