Hmmm.... Jobbigast för mig var nog resan till Teneriffa -96, det var väl iofs en standard flygning 1A för alla andra, men jag spydde oavbrutet i de sex timmarna som resan tog, och det gör ont när man inte har nåt kvar att spy upp! Åksjuka är inte roligt
Efter den resan ser jag numera alltid till att ha scopaderm påsatt i lagom tid innan, helst ha en fönsterplats så man kan sitta och luta sig mot väggen (så slipper jag dessutom störas av alla djävla tomtar som prompt måste upp och pissa stup i kvarten!) och sedan får man väcka mig när landningen är klar. Funkar på upp till 12timmarsflygningar i alla fall, sedan måste t o m jag upp o kissa.
Otrevligast i form av incident var när jag skulle flyga från Beijing och piloten tvärnitar typ 1/10dels sekund innan hjulen lämnade backen, man kastades ganska duktigt framåt i sätet då.
Rull tillbaka till terminalen, alla fick sitta kvar på planet (sitautionen har dessutom en lätt tragikomiskt twist, eftersom jag råkat hamna bredvid en norrman med (troligen) Tourettes syndrom, han hade mer eller mindre oavbrutna tics, ryckningar och verbala utbrott av obegriplig art för sig) de tre timmar det tog att byta ut de delar som blivit åt h-vete för varma vid tvärniten...
Anledning till niten?

Piloten hade missat att stänga fönstret i cockpit!