2006-12-21, 15:42
Medlem
Sen 3 månader tillbaka kan folk inte joina spelen som jag skapar. (Jag kan dock joina spel)

Jag hade Com Bort cable 8/1 och först fungerade det utmärkt och folk kunde joina spel jag skapade.
Sen helt plötsligt började problemen och folk kan ytterst sällan joina det jag skapar.

Spelar ingen som helst roll om det är på EU-servern eller på East.

Jag har nu sen 1 månad tillbaka kört med Tdc-song network Adsl 8/1. Och det är precis som innan, jag kan joina, men folk kan inte joina det jag skapar.

Jag har formaterat datorn och även testat att skapa med brandväggen som "disabled".

Men det funkar ändå inte!. Jag får som vanligt när jag spelar på U.S East 125ms i ping. (hade det innan problemen började också).

VaFan är det som är fel?

Börjar verkligen tröttna på det här nu....
Citera
2006-12-21, 16:31
Medlem
askers avatar
Du har en router eller ett routermodem som sitter mellan dig och en direkt anslutning mot internet. Ett anslutningsförsök till ditt IP slutar i din router, sedan vet inte trafiken var den ska ta vägen. Du kan tala om för routern vart den ska skicka information som anländer via den port som spelet använder sig av. http://www.portforward.com/ hjälper dig med specifika modem- och routermodeller.
Citera
2007-05-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Du har en router eller ett routermodem som sitter mellan dig och en direkt anslutning mot internet. Ett anslutningsförsök till ditt IP slutar i din router, sedan vet inte trafiken var den ska ta vägen. Du kan tala om för routern vart den ska skicka information som anländer via den port som spelet använder sig av. http://www.portforward.com/ hjälper dig med specifika modem- och routermodeller.

Jag har innaktiverat brandväggen i routern, mend et funkar ändå inte!
Kör med XP-brandväggen som fungerar utmärkt i spel som Bf42. m.fl.
Citera
2007-05-18, 12:01
Medlem
roaders avatar
Detta är en supportfråga - vi provar med Datoranvändning MS Windows.

Spel >>>>> Datoranvändning MS Windows

// Mod
Citera
2007-05-18, 12:10
Medlem
du måste öppna port 6112 för att folk ska kunna joina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in