2006-12-21, 12:29
Medlem
pkallberg21s avatar
Tjenare!

I min skola har de nyligen bytt ut alla gamla iMacs och ersatt dem med nya Windows datorer. Så jag snackade med IT killen på skolan, och frågade om jag kunde få en av de gamla iMacs, och det fick jag

Då kommer jag till min fråga: Hur kan jag göra för att se gamla lösenord som använts på denna Mac, och lösenord till olika fil servrar som har sparats på datorn? Jag är inte så erfaren uttav Mac, men måste lära mig
Citera
2006-12-21, 12:49
Medlem
Z4Ws avatar
Först skulle jag skaffa något Data recovery program och efter det skulle jag skaffa något Cain och Abel liknande program till Mac. Googla lite och du skall finna.
Citera
2006-12-21, 15:14
Medlem
oveoves avatar
Installera om hela skiten, du vill inte sitta på en gammal rutten skolinstallation väl?
Vad var det för några förresten? G3 eller G4?
Citera
2006-12-21, 15:34
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oveove
Installera om hela skiten, du vill inte sitta på en gammal rutten skolinstallation väl?
Vad var det för några förresten? G3 eller G4?

Läs igen. Han ville komma åt alla lösenord och inte ha en ny och fräsch installation med tanke på att det kan försvåra åtkomsten av lösenorden.
Citera
2006-12-21, 16:42
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkallberg21
Tjenare!

I min skola har de nyligen bytt ut alla gamla iMacs och ersatt dem med nya Windows datorer. Så jag snackade med IT killen på skolan, och frågade om jag kunde få en av de gamla iMacs, och det fick jag

Då kommer jag till min fråga: Hur kan jag göra för att se gamla lösenord som använts på denna Mac, och lösenord till olika fil servrar som har sparats på datorn? Jag är inte så erfaren uttav Mac, men måste lära mig
Det var en himmla dålig skola som byter ut bra datorer mot skräp, men för att svara på din fråga torde lösenorden ha lagrats i nyckelringen, förutsatt att de har ett någorlunda nytt OS
Citera
2006-12-21, 17:43
Medlem
pkallberg21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Det var en himmla dålig skola som byter ut bra datorer mot skräp, men för att svara på din fråga torde lösenorden ha lagrats i nyckelringen, förutsatt att de har ett någorlunda nytt OS

Och var har jag skrivit att de byter ut bra datorer mot skräp? Kanske du ska ta och läsa det jag skrivit ordentligt innan du svarar.

Datorn är en G3, mer om OS kommer sen när jag satt igång den.

För att svara på ZW4 så tror jag inte dom orkar installera om ett nytt OS innan de gav mig den, så jag behöver nog inget data recovery program. Jag ska googla lite senare när jag har mer tid och se vad jag hittar
Citera
2006-12-28, 14:16
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkallberg21
Och var har jag skrivit att de byter ut bra datorer mot skräp? Kanske du ska ta och läsa det jag skrivit ordentligt innan du svarar.
Det gjorde jag, men du verkar ha nedsatt fattningsförmåga. Om de byter ut Macar mot Windows-PC:n så byter de per definition ut bra datorer mot skräp.
Citera
2006-12-28, 14:22
Medlem
pkallberg21s avatar
Även om de gamla Macarna är 10 år gamla och tar 10 minuter att boota?

Aja är det någon som har någon till idé på hur jag kan fixa lösenord som sparats på datorn?
Citera
2006-12-28, 17:31
Bannlyst
vilket os kör du?
Citera
2006-12-28, 22:53
Medlem
BlåTomtes avatar
På macen är det ju bara att boota upp den med en macos skiva och där kan du nollställa lösen på administratörs kontot.
Citera
2006-12-28, 23:25
Medlem
Trills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlåTomte
På macen är det ju bara att boota upp den med en macos skiva och där kan du nollställa lösen på administratörs kontot.
Detta var inte vad han efterfrågade.
Citera
2006-12-29, 00:50
Medlem
pkallberg21s avatar
Den kör Mac OS 9.2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem