Ja, Belinda Olssons krönika är klockren
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,575640,00.html
Citat:
Hur blev det med de stora orden från Olle Palmlöf? I ett Faktum skulle man föga överraskande granska Ny demokrati. Det blev något obegripligt snömos där en liten kille som heter Bert och hade invandrarbakgrund skulle tussas ihop med stora Bert eftersom det var så sjukt att en invandrarfamilj döpt sin unge till Bert.
"Det kommer att handla om de konsekvenser som deras flyktingpolitik fick", meddelade Olle Palmlöf och gjorde en utflykt med invandrarfamiljen till Skara.
Där satt lille Bert mitt emot store Bert och programledaren kluckade gott av sin ironiöverdos men ingen annan fattade något alls och det var pinsamt tyst. Olle Palmlöf hade väl någon idé som lät jättekul när redaktionen spånade eller så vågade ingen säga till honom.
-Den grejjen var verkligen pinsam. Speciellt eftersom turkarna naturligtvis inte gett sin son det svenska namnet Bert, utan det turkiska.
Citat:
han beter sig som den där snubben som knuffade ner killen i rullstol för trappan i skolan och sedan inte kunde sluta garva ens när det visade sig att rullstolskillen fått hjärnskakning
-Perfekt beskrivning av Olle. Skönt att få bekräftat med råge att jag inte var ensam om att känna mobbar-vibbar när jag ser Olle.
Citat:
Och vad hände med reportaget om hur vi bemöter asylsökande i Sverige? Reportern skulle ta sig in i Sverige utan identitetspapper och låtsas att han var flykting. Det tog slut efter fem minuter när han höll på att pissa på sig av skräck för att bli skickad till Lettland.
-Skrattretande att se hur snabbt killen fick kalla fötter.